Ipod nano?

Dreama

Trådstartare
Någon som är bra på ipod nano? Försöker fatta apple men går inte alls bra att få in musik.. har mp3 på två olika datorer, så jag har programvaran installerad på två datorer. Dvs två bibliotek. Men när jag har gjort klart spellistorna från ena datorn, och vill överföra mer från andra datorn är ipoden låst. Går inte att flytta över, den tjater hela tiden att den vill radera mina befiintliga listor och lägga till denna datorns bibliotek istället.

Går det inte att överföra musik från två datorer?! *gah* :cry: :mad:
 
Sv: Ipod nano?

Njae, utan att vara någon expert tvivlar jag på att det går. Programmet kommer ju att vilja synka iPoden och därmed skriva över allt som finns där innan. Du kan nog inte ha två olika iTunes och ha spelaren synkad med båda.
 
Sv: Ipod nano?

Det går inte att lägga in musik ifrån mer än en dator nej.

Lite synd men så är fallet. Du kan ju ha i poden i den andra datorn utan att den synkar om du stänger av automatisk synk men å andra sidan var det ju just det du ville göra.

Du får helt enkelt samla all musik på en dator :)
 
Sv: Ipod nano?

Jangvik skrev:
Det går inte att lägga in musik ifrån mer än en dator nej.

Lite synd men så är fallet. Du kan ju ha i poden i den andra datorn utan att den synkar om du stänger av automatisk synk men å andra sidan var det ju just det du ville göra.

Du får helt enkelt samla all musik på en dator :)
PYTTSAN.

använd bara rätt program så går det.

winamp - winamp.com (se till att ta full, dvs med media library)
ipod plugin - http://www.mlipod.com/
= musik från hur många datorer som helst på vilken ipod som helst. utan krångel.
 
Sv: Ipod nano?

Visst går det med rätt programvara men man ska vara medveten om att får man problem så är det inget vi på apple supportar isf.
Och du kan INTE vara garanterad att låtarna inte försvinner..

Meningen är att man inte ska kunna göra det nämligen..
 
Sv: Ipod nano?

yada yada yada. för det första så köper man inte låtarna ifrån ER i erat mongoformat som nedast går att anvädna i itunes och på en ipod, utan man drar över dem ifrån skivan man äger med LAME. så har man permanenta kopior man kan dela med sig av, man kan låta andra lyssna på mm.


för det andra, det finns ingen mening. allting är vad du gör det till.
 
Sv: Ipod nano?

Jag förstår inte hur man kan lyckas få sådana spykänslor av någon av bara ett kort och hur man uttrycker sig på internet. Man upphör aldrig att förvånas vad personkemi kan ställa till med.
 
Sv: Ipod nano?

Ja du.. det där med att dra låtar från skiva fungerar faktiskt med iTunes med!:idea: Så där behöver du inte ens använda LAME eller vad det heter.
Vilken trist attityd du har!!!:confused:
 
Sv: Ipod nano?

jadu, du måste allt vara bra känslig du.

CC: jo visst, det går det också. precis som det går med windows media player, men det förhindrar ju inte faktumet att filerna fortfarande hamnar i properteriära format som antingen inte funkar i min telefon eller inte funkar i min ipod. alltså använder jag lame så kan jag använda dem i båda.

och ja, jag har trist attityd emot allt som verkar emot interoperabiliteten (?)... dvs properteriära metoder, filformat och tekniker som endast uppfunnits endast för att det ska funka med den egna hård/mjukvaran.
 
Sv: Ipod nano?

När jag använder iTunes kan jag välja vilket format låtar ska sparas i. Så om jag vill att iTunes ska konvertera låtarna till mp3 så är det ju bara att säga till programmet att göra det. Jag tycker för övrigt att iTunes är ett väldigt bra program för att hantera min musik. För att inte tala om alla bra radiostationer som ingår!
 
Sv: Ipod nano?

tack, försöker mig på att använda winamp. Otroligt dumt gjort av apple tycker jag. Rätt så okunnig om datorer så detta kommer ta tid :crazy:

Måste tyvärr använda två datorer, och nätverket fungerar inte mellan dom just nu.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 347
Senast: TinyWiny
·
IT & mobiler Jag behöver hjälp! Jag har iTunes installerat på två datorer och nu vill jag lägga in musik från dator nr 2 till min iPhone. När jag...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: jullan88
·
Äldre Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
4 179
Katthälsa Förra lördagen blev min katt dålig. Han ville inte gå ut och låg mest och sov. Vi trodde först att han bråkat med någon annan katt ute...
Svar
3
· Visningar
2 202
Senast: kazam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp