Irriterande detaljer i tv-serier.

Som någon annan skrev, allt våld folk tål. Huvudpersonen tuppar av efter ett slag i huvudet och väcks av sin sidekick en stund senare för att fortsätta slåss. Ingen är någonsin lite groggy och svårväckt utan de bara sätter sig upp och frågar vad som hände. Ingen behöver någonsin vila hjärnan i några veckor... Dessutom verkar alla alltid träffa precis lagom hårt när de ska smyga sig upp bakom en vakt och slå ner hen innan larmet går. Jag har aldrig försökt slå någon medvetslös men jag kan tänka mig att det inte är helt foolproof att bonka någon i bakhuvudet så att de segnar ner utan att hinna göra ett ljud.
 
Tittar gärna på engelska deckare och förvånas av hur folk/misstänkta/vittnen bara går ifrån poliserna när de blir utfrågade. Och poliserna bara står där som fån när nån säger " jag har inte tid med er". Jag hade varit döskraj om polisen kom och hörde mig om t ex grannens våldsamma död
 
Tittar gärna på engelska deckare och förvånas av hur folk/misstänkta/vittnen bara går ifrån poliserna när de blir utfrågade. Och poliserna bara står där som fån när nån säger " jag har inte tid med er". Jag hade varit döskraj om polisen kom och hörde mig om t ex grannens våldsamma död
I Midsomer är de alltför vana vid sånt, det händer ju stup i kvarten - "åh ett till mord? Jaha det är en sån där dag.." :rofl::D
 
Säkert redan nämnt, men jag avskyr att huvudpersonen alltid kan springa ifrån 8 nissar med kulsprutor som bombar ut skott utan att få minsta kula i sig. När HP vänder sig om och slänger iväg en salva dör hälften av förföljarna :cautious:
 
Den byn borde vara utrotad med tanke på alla mord.
Om jag har uppfattat saken rätt så är Midsomer ett område (distrikt? kommun?) eftersom de nämner olika byar i alla avsnitt.

Men ja, kyrkogårdarna borde vara överfulla :rofl: Jag minns någon artikel där de räknade på det, men tyvärr minns jag inte siffrorna :D
 
Hatar även filmer där människorna springer ut från en våning och upp på taket. Dom är 20 sekunder före personen som förföljer dom och innan dom hoppar från taket så väntar dom tills förföljaren kommer upp på taket och tittar den andre i ögonen.

Varför springa upp på ett tak och inte ner mot bottenplan och ut på gatan?

Och varför vänta innan man hoppar?
 
Oh förresten, det kanske har nämnts men - restauranger. Inte nog med att varenda jävel har råd att äta ute hela tiden men varenda jävel i hela serien går ju till samma ställen i vartenda jävla avsnitt. då menar jag inte ett stammishak utan att alla karaktärer springer in i varann oavsett var de är.

Som våra bästa år. Mänskorna bor i en storstad, de går till olika ställen och inte ett enda hak som i tex Vänner, men lik förbannat springer de ofelbart alltid in i varann för att alla envisas med att gå till samma ställe samtidigt.

Oh och de här dramatiska bitarna när de står och pratar slugt för sig själva. Ja, jag pratar också med mig själv, men om jag vänder mig om och pratar om en ondskefull plan så kommer mänskorna jag står en meter ifrån att höra mig och tycka att jag är skitkonstig.
 
Om ett par personer sitter på en restaurang och grälar eller pratar om något dramatiskt eller kriminellt så är det aldrig någon som stirrar eller tjuvlyssnar. Nejdå, alla vid de andra borden bara äter prydligt och pratar snällt med varandra om sina egna affärer och hör ingenting av vad huvudpersonerna bråkar om.
 
I skärgårdsdoktorn är det en galen polsk import häst. Helt galen och folk skriker och rycker i bett och grimma, den kan man inte rå på förstår du. Hon kommer ta livet av sig av att rida denna häst.

Och vad gör hästen, jo den står helt stilla som en ängel:grin:
 
haha finns det på Youtube?
I skärgårdsdoktorn är det en galen polsk import häst. Helt galen och folk skriker och rycker i bett och grimma, den kan man inte rå på förstår du. Hon kommer ta livet av sig av att rida denna häst.

Och vad gör hästen, jo den står helt stilla som en ängel:grin:
 
JA! Jag blir tokig på när kvinnors historiska kläder anpassas för att skådespelerskan måste se sexig ut. Korsetten utanpå klänningslivet, en fattig arbetare i figurnära klänning med urringning osv.
Eller att det ska sexiga ut oavsett hur idiotiskt det än är att slåss i en "rustning" som inte skyddar alls utan blottar alla lemmar och bröst så mycket det går. Varför ens ha "skydd"?

ae058ca34df7f65c1b15e801741565f0.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp