Irriterande detaljer i tv-serier.

Precis! När det gäller överviktiga personer så stör jag mig lika ofta på hur de framställs och vad de regisseras att göra, som hur de inte framställs och vad de inte "får" göra. Ska aldrig säga aldrig för mitt minne är sämst, men har någon ett exempel på när en tjock person var sexig eller hånglade/hade sex på ett ickekomiskt sätt?
Håller med dig i regel, men vill faktiskt minnas att jag tyckte att Penelope i Criminal Minds var jäkligt het som goth-hackare.
 
Men det har inte så mycket med film att göra. Det är vanligt i många länder.
Jag jobbade ett tag i norra England. En kväll satt jag och några från krim där och drack öl. Jag drog när jag tyckte att folk blev lite väl. Dagen efter fick jag veta att jag missat en husrannsakan. De hade dragit från puben och ut på jobb. (Och det var på whiteboarden så det hade hänt)
 
Stör mig på sånt i reality matlagningsserier också. Även om de oftast har håret uppsatt så får ringar tex vara kvar på händerna.
Fast jag kanske är jobbskadad från sjukvården :p
Ja men ja! Amerikanska masterchef är ju värst. De måste ha hår överallt i den maten. :yuck:
 
Sciffy har ju mycket mer utrymme från början eftersom de genom sin natur är suspension of disbelief därför blir det desto mer irriterande när de bryter mot sin egen logik. ST:VOY börjar med två eller tre shuttles, de förlorar dem på löpande band, en stor poäng görs av att de inte har resurser, men lik förbenat så finns det alltid nya. Gaaah! Och inte ens en mening om varför/hur de har nya hela tiden.

Något annat som numera irriterar - jag hade faktiskt aldrig tänkt på det innan - var att i rymden (no one can hear you scream ;)) finns det inga ljud eftersom det är ett vakuum utan syre. Det var faktiskt Joss Whedon som pratade om det i samband med Firefly. Och efteråt har jag aldrig kunna se ett slag eller explosion med ljud eller liknande utan att komma ihåg hur fel det är. :D
 
Jag stör mej på att folk som har ett litet barn bara kallar det för "the baby" som om det inte har något namn värt att minnas.
(det är väl ingen här som säjer BARNET om sin unge, eller? ;))

Alltså, jag kallar min onge för "bebisen" :angel:
"Har du kollat till bebisen?"
"Bebisen har bajsat, ta det du!"
"Heeeeeeej bebisen!"
"BEBISEN VAR ÄR DUUU? MARCO?"

Typisk dag i hemmet :D:idea:
 
Alltså, jag kallar min onge för "bebisen" :angel:
"Har du kollat till bebisen?"
"Bebisen har bajsat, ta det du!"
"Heeeeeeej bebisen!"
"BEBISEN VAR ÄR DUUU? MARCO?"

Typisk dag i hemmet :D:idea:
Äsch, jag vet ju att din bebis har ett eget fint namn som du aldrig kommer att glömma :love: så det är helt okej att du säjer bebis åt hen. Det kommer en dag när vederbörande protesterar "Jag heter inte Bebis, jag heter faktiskt Olivia/Mattis/Kim!" (som exempel).
Men i serier verkar det som om författaren inte har orkat tänka till, utan har slängt in ett anonymt barn som en accessoir. Kunde lika gärna ha varit en chihuahua eller en lyxig handväska. Eller både och.
(jag stör mej mycket på att jag själv säjer Hunden om min hund)
 
Stör mig massor på att när man ska visa att en person ska sluta ta sina mediciner så slänger hen alltid ner dem i avloppet! :banghead::banghead: Just det man absolut inte ska göra med tanke på miljön, läkemedelsrester i vattendragen är ett stort problem, visa inte det på film då :rage:
 
När polisen kommer hem till någon och ringer/knackar på dörren så väntar de bara en pytteliten stund innan de ringer på igen och undrar varför personen inte öppnar, alt. slår in dörren. Men va f-n vänta lite så han hinner hoppa i byxorna och komma fram till dörren från andra sidan huset/badrummet etc :banghead:
 
Jag stör mej på att folk som har ett litet barn bara kallar det för "the baby" som om det inte har något namn värt att minnas.
(det är väl ingen här som säjer BARNET om sin unge, eller? ;))
Och i amerikanska filmer/serier där de kallar sitt barn på 3-4 år för "my baby". Och så bär de barnen fast de är 7 år, och lyfter in dem i bilstolen på ett sätt som skulle ge vem som helst ryggskott istället för att låta dem klättra in själva.
 
Jag såg en del av Criminal Minds nyss.
Jag inser att jag är sämre på turtagning än medelsvensson men vilka jävla supermänskor kan stå ett helt gäng och berätta vad det är för förövare de letar efter en mening i taget med perfekt turtagning utan att någon någonsin blir avbruten? Rimligt vore väl att var och en kör typ hela sin grej efter varandra och inte turas om att säga en mening innan det är deras tur att säga en mening nästa gång :cautious:
De kanske diskuterar innan - "du säger det och sedan så säger du det, så ger vi alla ett sammanhållet och professionellt intryck!" :rofl::D
 
Jag vet att det fanns en liknande tråd för några år sedan. Då var det någon som nämnde att de aldrig säger hejdå i telefonen, utan bara lägger på luren. Sedan dess har jag inte kunnat se telefonsamtal på film/serie utan att tänka på detta.
 
Ja, dels har vi lapandet och dels det faktum att hästarna har ÖGONBRYN :arghh:!
Men det finns en anledning till båda, om man kollar på deras "making of"-film. Det blev helt enkelt enklare för en bredare publik att tolka hästarnas minspel med ögonbryn, och drickandet blev även det mer självklart för personer som inte kan något om hästar. Det gjordes mycket research inför den filmen, så dom två grejerna är gjorda högst medvetet :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp