Irriterande detaljer i tv-serier.

Eller att det ska sexiga ut oavsett hur idiotiskt det än är att slåss i en "rustning" som inte skyddar alls utan blottar alla lemmar och bröst så mycket det går. Varför ens ha "skydd"?

ae058ca34df7f65c1b15e801741565f0.jpg
Nu ska vi inte hacka på Xena :mad: Hon var min tonårsidol. Jätteball och sexig. Precis som jag ville/vill vara :D Dessutom hade hon en hel del snygga karlar efter sig:p
 
Nja.
Har man attackerats av en mördare som injicerar insulin i din axel t.ex. så är knappast döden ögonblicklig. Det tar ett antal minuter ;)
Och du lär få ett rejält adrenalinpåslag när hjärnan börjar sakna sitt socker.

Inte sjunker du ihop direkt och avlider. Som i flera filmer/serier jag sett.

/diabetiker
Förhoppningsvis blir man medvetslös ganska fort, men innan dess....isch.
 
Stör mig på att kvinnliga karaktärer i exempelvis actionfilmer eller andra sammanhang där de förväntas vara fysiskt aktiva ALDRIG sätter upp håret. Jag hade blivit vansinnigt irriterad om jag gått i närkamp eller behövt göra något ansträngande med en massa hårtestar slängandes framför ögonen.

Stör mig också på när karaktärerna ska träffas på en resturang för att prata ut, eller liknande, och beställer in mat och/eller dricka, men hinner bli ovänner innan maten kommer in. Här har de beställt god mat som ingen kommer äta upp och den andra parten får stå för hela notan!
 
Skor, jag stör mig på skor! Kvinnliga karaktärer som ska ge sig ut på t.ex. en lerig gårdsplan, klänga bland klippor eller ut i en skog har så ofta opraktiska något högklackade skor med hala sulor?
Varför? Manliga motsvarigheter har minsann jumpadojor, stövlar eller något annat praktiskt, men inte kvinnorna.

Och så är alltid kvinnliga karaktärer, i synnerhet i amerikanska tv-serier max 30 år ungefär, medan män kan vara både gråhåriga och rynkiga...
 
Stör mig på att kvinnliga karaktärer i exempelvis actionfilmer eller andra sammanhang där de förväntas vara fysiskt aktiva ALDRIG sätter upp håret. Jag hade blivit vansinnigt irriterad om jag gått i närkamp eller behövt göra något ansträngande med en massa hårtestar slängandes framför ögonen.

Jag blir nog mer irriterad när läkare/sköterskor/brottstekniker springer runt med långt fladdrande hår som alltid ligger sådär perfekt som det inte ens ligger på fest (ja för mig då). Nog sjutton måste man vara försiktig på sjukhus att inte få hår överallt, och på brottsplatser ffa för att inte kontaminera den.

Där vill jag säga att britterna brukar allmänt vara bättre när de går runt i sina vita rymddräkter, CSI och liknande irriterade mig däremot oerhört. Min syster som är läkare säger också att hon måste vara otroligt restriktiv både vad gäller smink, parfym, nagellack, hår och smycken. Inte direkt något som verkar följas av läkare i serier/film
 
Jag blir nog mer irriterad när läkare/sköterskor/brottstekniker springer runt med långt fladdrande hår som alltid ligger sådär perfekt som det inte ens ligger på fest (ja för mig då). Nog sjutton måste man vara försiktig på sjukhus att inte få hår överallt, och på brottsplatser ffa för att inte kontaminera den.

Där vill jag säga att britterna brukar allmänt vara bättre när de går runt i sina vita rymddräkter, CSI och liknande irriterade mig däremot oerhört. Min syster som är läkare säger också att hon måste vara otroligt restriktiv både vad gäller smink, parfym, nagellack, hår och smycken. Inte direkt något som verkar följas av läkare i serier/film
Jo, jag stör mig även i sådana situationer du beskriver. Allt som innebär att de måste vara praktiska av något slag - kan de bara inte få sätta upp håret? Tycker synd om de stackars karaktärerna som får håret i ögonen dagarna i ända.
 
Jag såg en del av Criminal Minds nyss.
Jag inser att jag är sämre på turtagning än medelsvensson men vilka jävla supermänskor kan stå ett helt gäng och berätta vad det är för förövare de letar efter en mening i taget med perfekt turtagning utan att någon någonsin blir avbruten? Rimligt vore väl att var och en kör typ hela sin grej efter varandra och inte turas om att säga en mening innan det är deras tur att säga en mening nästa gång :cautious:
 
Stör mig på att kvinnliga karaktärer i exempelvis actionfilmer eller andra sammanhang där de förväntas vara fysiskt aktiva ALDRIG sätter upp håret. Jag hade blivit vansinnigt irriterad om jag gått i närkamp eller behövt göra något ansträngande med en massa hårtestar slängandes framför ögonen.

Stör mig också på när karaktärerna ska träffas på en resturang för att prata ut, eller liknande, och beställer in mat och/eller dricka, men hinner bli ovänner innan maten kommer in. Här har de beställt god mat som ingen kommer äta upp och den andra parten får stå för hela notan!
Stör mig på sånt i reality matlagningsserier också. Även om de oftast har håret uppsatt så får ringar tex vara kvar på händerna.
Fast jag kanske är jobbskadad från sjukvården :p
 
Jodå, hatobjekt nr 1, megafjantig serie och hur töntig som helst. Skolboksexemplar på halvnaket och korkat hopkok som inte klarar att bära sig själv! :devil:

Fast där har hon en hel del konkurrens. Hercules var om möjligt ännu värre men med manlig beefcake - och världens sämsta skådis någonsin i huvudrollen. Andromeda med samma skådis var om möjligt ännu värre. Och jag kan fortfarande inte ta Ryan Gosling på riktigt allvar ibland eftersom jag fortfarande kommer ihåg honom som Young Hercules. De som gjorde de serierna hade väl dels ingen budget (NZ har jag för mig) men just cheesiness var lite deras kännemärke. ;)
 
Skor, jag stör mig på skor! Kvinnliga karaktärer som ska ge sig ut på t.ex. en lerig gårdsplan, klänga bland klippor eller ut i en skog har så ofta opraktiska något högklackade skor med hala sulor?
Varför? Manliga motsvarigheter har minsann jumpadojor, stövlar eller något annat praktiskt, men inte kvinnorna.

Och så är alltid kvinnliga karaktärer, i synnerhet i amerikanska tv-serier max 30 år ungefär, medan män kan vara både gråhåriga och rynkiga...

Det knäppa är att det fixar klackarna men om dom går på en asfalterad väg så går klackarna ta mig fan alltid av.
 
Fast där har hon en hel del konkurrens. Hercules var om möjligt ännu värre men med manlig beefcake - och världens sämsta skådis någonsin i huvudrollen. Andromeda med samma skådis var om möjligt ännu värre. Och jag kan fortfarande inte ta Ryan Gosling på riktigt allvar ibland eftersom jag fortfarande kommer ihåg honom som Young Hercules. De som gjorde de serierna hade väl dels ingen budget (NZ har jag för mig) men just cheesiness var lite deras kännemärke. ;)
Ja, är det en dålig story så klär man av dem lite mer, sex säljer alltid och då spelar det ingen roll hur idiotisk handlingen än är. :banghead:
 
Jag stör mig på att tjocka karaktärer alltid är gängets clown. Alltid ska dom vara den roliga.

Precis! När det gäller överviktiga personer så stör jag mig lika ofta på hur de framställs och vad de regisseras att göra, som hur de inte framställs och vad de inte "får" göra. Ska aldrig säga aldrig för mitt minne är sämst, men har någon ett exempel på när en tjock person var sexig eller hånglade/hade sex på ett ickekomiskt sätt?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp