Bukefalos 28 år!

Isfri vattenkopp

Sv: Isfri vattenkopp

Tack för tipsen, framförallt den första ser vettig ut!
 
Sv: Isfri vattenkopp

Det går inte att lägga en sån där frostvakt kabel i karet?

I slangen är ju lätt ordnat och då har man ju åtminstone vaten ut i hagen men kan man sedan få till vattnet att inte frysa så är det ju guld. Blir ju väldigt mycket mer ekonomiskt med typ ett badkar än en thermobar, som väl landar på 5000-6000kr i inköp... (just köpt eget stället och håller på att renovera så kassan är inte fet direkt....)
 
Sv: Isfri vattenkopp

Börja då med att se till så att vattnet till hagen är frostfritt, använd sedan gamla beprövade metoder som bollar i karet etc till en att börja med. Nära kassan är mera stadgad kan man satsa på en frostfri variant av vattenkopp också.
 
Sv: Isfri vattenkopp

Det låter hemskt farligt, tänk om hästarna biter på kabeln? El och vatten bör nog hållas så separerade som möjligt. Vill man göra en billig variant rekommenderar jag att man själv snickrar ihop en isolerad balja, så som vi gjort. Badkar leder ju kylan bra, så jag upplever att de är svåra att håla isfria.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: animalasia
·
Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 676
Senast: CaisaCax
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
194
Senast: Gramse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp