Ishockey. Hat?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 78
  • Visningar Visningar 3 680
Äsch. Att spela 7 mot 4 en hel match är lönlöst. 5 från FBK och två svartvitklädda från SHL, mot HV som får spela med en man mindre när det dyks, ramlas och simuleras?

Nu får vi ta nya tag mot Linköping på måndag. Tyvärr är statistiken kass, det är typiskt bortaplansfördel mellan dessa två lag.

Nu hann du få mig att både skratta och bli nervös i ett och samma inlägg. :)

Äsch. Att spela 7 mot 4 en hel match är lönlöst. 5 från FBK och två svartvitklädda från SHL, mot HV som får spela med en man mindre när det dyks, ramlas och simuleras?

Nu får vi ta nya tag mot Linköping på måndag. Tyvärr är statistiken kass, det är typiskt bortaplansfördel mellan dessa två lag.
Jag väljer att stanna hemma. gillar inte arenan och folket alls. Tyvärr.

Alltså, stopp! Har du ens gått på en hockeyettanmatch?!?

Varje hemmamatch i typ fyra säsonger, så ja, jag har gått på hockeyettanmatcher. Dock gick mitt lag upp i allsvenskan redan 2012, så det är ett tag sen nu. Vi var mycket på bortamatcher också under den perioden, när det var geografiskt möjligt att åka. Kan säga att vi generellt blev bra bemötta på de andra ställena (bortastå) men hemma var klimatet värre när vi spelade så lågt.

Det var mer "fyllon" på läktarna, och klacken var mer oproffsig och gick mer till personangrepp på den tiden. Både på sitt eget lag, motståndarna och domarna. I takt med att priserna blivit rejält mycket högre har det sållats bort, men det hängde med ett tag. Tyvärr är det min upplevelse av hockey i de låga divisionerna, men vår klack var inget att vara stolt över ett tag.

Jag är en gammal klapp & klangare. Jag har åkte Sverige runt och hejat på HV.
Men jag har fått nog. Det är för mycket hat nu. I alla arenor. Hat hat hat hela tiden. Stängda arenor på varje match gör inte saken bättre.
Ändå arenan som faktiskt är riktigt bra mottagande och noll hat är Frölundas hemma borg. Där blir vi alltid väl mottagna.
I vissa arenor får bortafans sitta i en stålbur pga säkerhet som dom vackert säger.
Hockey är inte alls lika kul längre
Va tråkigt att det verkar bli allt mer likt fotbollens supportrar. Saknar tiden när sport var sport och inte vem som bråkar mest... :down:

Jag är AIKare. Hockeyn är hur lugn som helst, nästan ingen publik visserligen jämfört med fotbollen så klimatet på läkaren är lugnt. Jag är den som står och vrålar i klacken på nästintill varenda match, inte nu under hockeyn visserligen då jag bor 40 mil från hovet numera och har gård så det är svårare med att få hästvakt. Men på fotbollen är jag varenda match, ibland inte vardagsmatcher men åker efter jobbet oftast. Klacken i fotbollen är en helt annan sak och visst är de ibland stök men bengaler och lite hårda ord mellan lagen hör till. Våldet har blivit en del men jag upplever inte att det är någon oskyldig som drabbas, utan de är supportergrupperna sinsemellan. Alla kraftigt alkohol- och narkotikapåverkade kan man klara sig utan helt klart. Vill man vara en del av läktarkulturen står man på någon av de förhållandevis få supporterläktarna. Vill man däremot inte vara en del av den kulturen finns det många andra läktarsektioner att välja mellan. Att säga att man inte vågar gå på matcher på grund av en "farlig klack" är nog en rädsla man själv har målat upp. Matcherna är inte livsfarliga sammandrabbningar av berusade multikriminella supportrar vars ända syfte är att slå allt som kommer framför dem. Vill man leva i den tron, och inte har någon lust att skaffa sig en ny syn på supporterkulturen, kan man se samtliga matcher på C More lugnt och tryggt i sin bubbla ute i en lugn förort med villa, Volvo och vovve.

Jag är AIKare. Hockeyn är hur lugn som helst, nästan ingen publik visserligen jämfört med fotbollen så klimatet på läkaren är lugnt. Jag är den som står och vrålar i klacken på nästintill varenda match, inte nu under hockeyn visserligen då jag bor 40 mil från hovet numera och har gård så det är svårare med att få hästvakt. Men på fotbollen är jag varenda match, ibland inte vardagsmatcher men åker efter jobbet oftast. Klacken i fotbollen är en helt annan sak och visst är de ibland stök men bengaler och lite hårda ord mellan lagen hör till. Våldet har blivit en del men jag upplever inte att det är någon oskyldig som drabbas, utan de är supportergrupperna sinsemellan. Alla kraftigt alkohol- och narkotikapåverkade kan man klara sig utan helt klart. Vill man vara en del av läktarkulturen står man på någon av de förhållandevis få supporterläktarna. Vill man däremot inte vara en del av den kulturen finns det många andra läktarsektioner att välja mellan. Att säga att man inte vågar gå på matcher på grund av en "farlig klack" är nog en rädsla man själv har målat upp. Matcherna är inte livsfarliga sammandrabbningar av berusade multikriminella supportrar vars ända syfte är att slå allt som kommer framför dem. Vill man leva i den tron, och inte har någon lust att skaffa sig en ny syn på supporterkulturen, kan man se samtliga matcher på C More lugnt och tryggt i sin bubbla ute i en lugn förort med villa, Volvo och vovve.

Nej, hårda ord i form av hat och hot hör INTE till. Det är där foten ska sättas ner.

Jag hejar på er! HV hör hemma i slutspelet och brukar bli roliga matcher när vi möts! Gårdagen är väl undantaget, även om det blev spännande.

Och nu hoppas jag att Färjestad rycker upp sig inför slutspelet, för de senaste matcherna har varit katastrof.

Och nu insåg jag att det här inte var hockeytråden utan hattråden. Ber om ursäkt för OT. :D

Jag hejar på er! HV hör hemma i slutspelet och brukar bli roliga matcher när vi möts! Gårdagen är väl undantaget, även om det blev spännande.

Och nu hoppas jag att Färjestad rycker upp sig inför slutspelet, för de senaste matcherna har varit katastrof.

Och nu insåg jag att det här inte var hockeytråden utan hattråden. Ber om ursäkt för OT. :D
Gör inget! Bara trevligt!

Liknande trådar

Övr. Hund Välkommen till en vanlig eftermiddag i Priscillas liv. Här råder Murphys lag ("om något kan gå fel så kommer det att göra det"). Kanske...
Svar
12
· Visningar
1 382
Senast: aneeette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka