Bukefalos 28 år!

islands-korsningar

M

misterhultspyret

finns det möjligheter att en islandskorsning
kan ha tölt och pass?
och isåfall hur stor är den chansen?
tacksam för svar!
:banana:
 
Jag vet inte...men det finns ju korsningar med islandshästar. Så någon borde ju veta tycker jag! :)
 
Det beror säkert på vad den ärver av föräldrarna. Men här finns det en korsning mellan isis och american saddlebreed och han kan tölta och antagligen pass (eftersom han grisepassar nu). Han är jättefin!
 
Javisst kan det bli så, men jag vet inte hur stor chansen är.
 
Jag äger ett sto, korsning islandhäst (fadern, fyrgångare) och irish cob. Hon är 3 år c:a 150 cm nyss inriden och hon töltar. En fantastiskt trevlig och genomvänlig häst som charmar alla.
 
Det stod en korsing islänning/halvblod i mitt förra stall o han kunde tölta i alla fall :D
Fast iofs har jag stött på travare som töltar också..hmm :smirk:
 
Nej det är det inte. Hon heter Wony och är stickelhårig brunskäck. Hästen på bilden är min irish cob hingst "De Nanann King," mest känd under namnet "Kungen". Underbart snäll och vacker kille.
 
Söt häst du har på bilden!!! :)
Kan du inte lägga ut ett par bilder på honom så att man kan se hela :confused:
 

Liknande trådar

Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 259
Senast: Rie
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: Ponylove
·
Kropp & Själ Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på...
Svar
6
· Visningar
592
Senast: Hellhound
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp