Islandsadel till nordsvensk?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare snuttis_linsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 364
S

snuttis_linsan

nån som har provat med islanssadel till nordis .. visst borde det funka bra? om man har en nordis med låg manke..?

Sv: Islandsadel till nordsvensk?

De flesta nordsvenskägare jag träffat har inte valt islandssadlar, utan breda dressyrsadlar, och ibland bomlöst, för att få behövlig vidd.
Hoppas du hittar nån bra! :)

okej joo .. jag har en annan sadel men den passar bra men den åker framåt så isåfall måste jag skaffa en svanskappa;)

Jag har en M&N Iceland till min Nordsvensk bruks/kallblods travare och gillar den skarpt! Jätte skön att rida i:)

Hade väldigt svårt att hitta en passande sadel och den här funkar jätte bra och ligger suveränt på min häst som är manklös med bred rygg!

Ánnars finns det en kallblodssadel att köpa. Den påminner ganska mycket om en islandssadel faktiskt.

snuttis_linsan skrev:
nån som har provat med islanssadel till nordis .. visst borde det funka bra? om man har en nordis med låg manke..?

Kallblod som kallblod.... Varför inte? Testa och se hur en sådan sadel ligger på din häst.

Immer

okej joo jag gillar verkligen den den är jätte skön och min nordis har så bred rygg och låg manke så den verkar sitta jöttebra men jag har inte hunnit provrida med den ännu .. nån som har något tips om hur man ser om en sadel passar bra jag är inte så bra på sånt annars ska vi fråga en som vi känner som är bra på sadlar:) :banana:

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
223
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Relationer Jag skulle vilja se om jag är släkt med en person utan att han får reda på det. Jag har funderat på sånt där DNA-kit till... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
6 801
Senast: Iamia
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1... 2
Svar
27
· Visningar
2 353
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka