islandsadel..???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sweetie babe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 862
S

sweetie babe

heej...jag undrar om man kan använda islandsadlar på en vanlig häst??

:rofl:

Sv: islandsadel..???

klart man kan! min kompis provade massa sadlar till sin travare. Det slutade me att hon köpte min islandssadel. den ligger inte jättebra. men den bästa hon kunde hitta i sin prisklass och han har inga muskler än så inte så kul att köpa en ny som man sen måste byta.

tack för svaren....då vet jag det..:rofl:

Nog kan man det alltid! När jag och min mamma var för länge sedan hos en tjej ute på landet och red skulle min mamma rida en fjording som hade en islandssadel, så visst kan andra hästar ha islandssadel, fast de kanske måste vara lite kraftigt byggda.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 897
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 418
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?