"Islandsboots", för tunga?

pinky

Trådstartare
Elvira är en riktig klant, när något är rolig/otäckt så hoppar hon och far och bryr sig inte riktit om var hon sätter ner sina broddade fötter.
Vågar alltså inte motionera henne utan diverse skydd, bland annat boots...:angel:

De jag har nu är vanliga ribbade gummiboots med kardborrestängning, tycker de sitter mycket bättre än neopreneboots som bara blir klumpiga. MEN, de håller ju inte så bra...

De är alldeles fulla av hål, men tack och lov är faktiskt inte hästen det. Det känns dock bara som en tidsfråga innan hon trampar till så rejält att hon kommer åt sig själv.

Har sneglat lite på de kraftigare, släta gummiboots som brukar finnas bland islandsutrustning, kan de vara bättre, eller blir de för tunga för att använda vid "vanlig" träning?
Jag är ju inte ute efter själva viktträningen, utan bara skyddet.

Sv: "Islandsboots", för tunga?

Ett tag busade min islandsvalack så mycket i hagen att jag testade ett antal boots för att skydda mot broddtramp. Den som verkade mest motståndskraftiga tyckte jag faktiskt var sk klapperboots. Det är liksom en hel massa delar som tillsammans på en rem bildar en boots.
Köpte jag på hööks, men de finns säkert överallt.

Det finns ju annars många som "alltid" rider sina islänningar med boots, så inte tror jag att det skulle vara någon fara om du ville använda såna. Men jag vet inte om de är så mycket mer hållbara...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka