Islandshingstar

R

Real_Life

Vilka ger stora avkommor (över 140), är fyrgångare och gärna har någon tuff färg som fölen ofta får?
Trevliga, lättridna fölisar ska det bli :p
Är Sölvi från Alnö kvar i avel?
 
Sölvi var i avel förra året i a f. Han är 142 cm.
Steini från Ekastorp är en trevlig fyrgångshingst, men inte så stor.
Kjarni frá Kalfsstödum (svart 143 cm)
Askur frá Hofstadaseli (silversvart 138 cm)
Eidfaxi från Kvarnbacka (isabell 135 cm)
Blundur från Hästeryd (brun 138 cm)
 
Gyrdir fra Arbakki är 4-gångare och han ger stora avkommor.
Vet 2 avkommor efter han med rolig färg och de är båda stora, den ena av dem ägde jag och han är färgväxlare 144 cm och smäcker, med gångarter över medel, den andra ett helsyskon till min fd valack. Hon är skimmelskäck också över 140 och med gångarter över medel.

Gyrdir ger fint lynne och fina gångarter.


MVH

Jenny
 
Margaretehof har en hingst som är stor( mellan 145 och 150) snygg( ca 8,10 för exteriör) med fina rörelser( fyrgångare med vackra steg efter det jag har sett) och kul färg ( bukskäck är ja rätt säker på, alltså fux m strumpor o glasögon) han heter Helmingur från Margaretehof och är ganska ung, vet inte om han är godkänd eller bara har betäcknings tillstånd.

sen har vi Ari fr Alvargården (( 140 cm, fyrgångare med vackra rörelser och bra lynne, de äldsta avkommorna är under inridning och verkar vara lättlärda och samarbets villiga,verkar bli normal stora till stora beroende på mamman,, han har ingen ovanlig färg ( fux m skjuten stjärn) bara ovanligt mycket man,)) som ni kan fråga mig om om ni vill veta mer.

Fin färg och fyrgångare med trevligt lynne har jag sett efter Askur fra Hofstadseli .
stora avkommor med stort steg och trevligt lynne har jag sett efter Solfari från Kvarnbacka.
stora avkommor med fina steg och trevligt lynne har jag stött på efter Kjarni fra Kalfsstödum.har själv en halvbror till honom som är väldigt stor och har underbart lynne, men mycket pass.
finns säkert många fler som jag inte kommer på nu.
 
Helmingur är underbar och jag har sett ett fantastiskt fint föl efter honom i år, men dessvärre missade han stamboken med 0,05 i våras. Hur som helst verkar det som att Helmingur ska visas igen -04 och då har han alla möjligheter i världen att gå igenom :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 949
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Cattis_E
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 886
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp