"Islandsridbyxor" (jodpursridbyxor)

Sv: "Islandsridbyxor" (jodpursridbyxor)

Ajda skrev:
Har ni några tips om några bra sådana?

Är de skönare än vanliga?

Horka manchester är slittåliga enligt min erfarenhet, däremot de i bomull är lite mindre tåliga. Sköna är dem också.

Horkas manchester har jag faktiskt tittat på idag. Fast bara på internet. Det är väl de som finns på Lillhästen i Stav?
Hur är de i storlekarna? Måste man ha en storlek större än i vanliga fall?

Jag har ett par från Drako i bomull. De är supersköna på :D

Mountain Horse har ett par fina "Reykjavik rider" eller vad de nu heter

Och jag har lyckats att förstöra 2 par genom att gå emot smala, men ej vassa saker i min närhet... :(

Supersköna, men reklamation är att vänta från mig.

Har dom gröna från börjes. Har inte haft dom så länge men hittils är jag jättenöjd. Kanonbekväma och snygga. :love: Bra pris om man vill ha ett par för att testa modellen utan att lägga ut massor. Hööks är inte bra, skoningens färg försvinner jättfort. :mad:

Jag letar också efter ett par! Mountain Horse lutar det mest åt, men alla tips är välkomna. De från MH kostar 998 tror jag.

Flikar in en fråga, vet ni några webshopar som har Mountain Horse-sortimentet?

Jag har ett par från Back2Back. Jag är nöjd med mina och jag har för mig att jag betalade ca 800 kr. Finns på de butiker som tillhör "Riktig ridsportbutik". Jacson har också en modell som inte är så dyr. Vill du betala lite mer finns ju allitid Sonnenreiter....

Jag har ganska nyligen gått över till den modellen och investerade i ett par Sonnenreiter "New Cotton rider" för 1100:- . De är kanonsköna och jag skulle kunna gå i dom jämnt. Visst är de dyra jämfört med de jag haft förut men de är i en helt annan klass. Rekomenderar dom stark om man har råd.

Hade ett par "vanliga" från Hööks som skoningen var full av noppor efter 2 veckor. De var i samma material som deras islandsbyxor så jag har svårt att tänka mig att de är bra. Köp hellre begagnade av lite bättre kvalite än dom

Thera skrev:
Jag letar också efter ett par! Mountain Horse lutar det mest åt, men alla tips är välkomna. De från MH kostar 998 tror jag.

Flikar in en fråga, vet ni några webshopar som har Mountain Horse-sortimentet?
Eriks Hästshop

Ajda skrev:
Horkas manchester har jag faktiskt tittat på idag. Fast bara på internet. Det är väl de som finns på Lillhästen i Stav?
Hur är de i storlekarna? Måste man ha en storlek större än i vanliga fall?

Jag tycker att de är små i storlekarna. Har f.ö ett par till salu. Har du storlek 36-38 så skicka ett PM :angel:

Jag har två par Sonnenreiter-skobyxor som ajg köpte på VM. Hittills MYCKET nöjd med dom.
Har utöver det ett par Horka i bomull som hållit 5 år och är ok skick fortfarande och ett par Jackson, med urk passform och obekväma (använder dom nästan aldrig).

/Malin

Jag har ett par helskodda från Treadstone (stavning) och de är jättesköna. Lite glansigt tyg...

Freyr skrev:
och ett par Jackson, med urk passform och obekväma (använder dom nästan aldrig).

/Malin
Jag har två par från Jackson och tycker att de är prisvärda. Svala och sköna på sommaren och passformen funkar för mig.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 325
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 912
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka