Islandssadler i bomviddde 36 - storlek 16?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Formosiss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 631
F

Formosiss

Noen som vet noen bra islandssadler med bomvidde 36 (eller som kommer i denne vidden) og med sete i 16 eller 16 1/2?
Helst ikke over 10000, men dersom den er brukt/begagnat(?) så går det bra.

Sv: Islandssadler i bomviddde 36 - storlek 16?

Ingen?
(t i o)

Hei!
Det kan være lettere å gå etter bomvinkel og lengden på bæreflaten mot hesten.

Dette fordi det finnes enkelte 17" saler som har kortere "anlegningsyta" mot hesten enn andre saler i 16,5", men det visste du kanskje. ;)

Den korteste, bredeste salen jeg har sett "live" er griffin cob/ haflinger dressur. Der har 17" sete bare 45 cm mot hesten! x-vid bom i denne er ca 100-105 grader, men den kan spesialbestilles i xx-vid også. Dette er jo en dressursal, men den har flatt sete.

Ellers så skal pioneer-salene kunne skaffes i superkorte og brede, men disse er det noe delte meninger om (men det er det jo med alt).
:)

Hvilken salmaker har du hatt besøk av nå, forresten? (fikk en følelse av at du har hatt en på besøk) Det finnes et par salmakere i Norge som er i mot at islandshester ris av voksne personer... :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Vet ikke hva hun heter, men hun er frittstående, det vil si ikke knyttet til et spesielt salmakeri/butikk. Den eneste salen vi visstnok skulle få bruke var Ideal, som er for dyr for eieren av hesten - og jeg likte heller ikke å sitte i den. Glad-salen eieren har på prøve gadd hun ikke prøve på en gang, og Globusen var for lang.
Hun var også sterkt i mot bomløse sadler, men noen begrunnelse for dette kunne hun ikke komme med, hun sa bare at "det skal dere ikke tenke på en gang".

Det virket rett og slett som om alt annet enn Ideal-sadlene, som for øvrig heller ikke lå helt bra, var dårlig.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 344
Senast: Lobelia
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 540
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara... 94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
49 723
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka