Bukefalos 28 år!

Isolator självborrande skruv?

Kicki081

Trådstartare
Behövs det? Ni som inte har använt självborrande skruv, spricker stolpen? Eller förborrar ni? Är ju mycket dyrare med självborrande...
 
Jag använder de billigaste isolatorar jag kommer över, oftast från Bilt*ma. Har aldrig förborrat, extremt sällan att stolparna spricker.
 
Jag kör med vanliga, ser till att det är en sort som isolerar bra bara. Stolpen spricker inte när jag drar i en vanlig isolator utan att förborga.
 
Stolpen spricker inte men de är svårare att få i. Ska jag sätta enstaka med handkraft har det hänt att jag har använt självborrande före men använder jag skruvdragaren så är det enda att man får se till att trycka lite mer innan den går i.
 
Två borrmaskiner, en för att borra, en med specialhållare för isolatorer (eller m skruvbits på).

Mäter och markerar allt först. Gillar när det är rakt.

Fast jag gillar de små isolatorerna som man fäster med en separat skruv (då kan man köpa bra skruvar).
https://www.google.se/search?q=isol...gB&biw=360&bih=512&dpr=2#imgrc=oflozR-JCK3fEM:
Två borrmaskiner, en för att borra, en med specialhållare för isolatorer (eller m skruvbits på).

Mäter och markerar allt först. Gillar när det är rakt.

Fast jag gillar de små isolatorerna som man fäster med en separat skruv (då kan man köpa bra skruvar).
https://www.google.se/search?q=isol...gB&biw=360&bih=512&dpr=2#imgrc=oflozR-JCK3fEM:
Är det typ trallskruv du brukar köpa då?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har stått och skruvat och fått en blåsa i handflatan, mitt i bland alla veck där. Märkte inte av den förrän jag skruvat bort blåsan...
Svar
2
· Visningar
287
Senast: Amha
·
Hemmet Vad behöver jag för skruv? Jag vill borra upp en träregel på en gipsvägg. Vad ska jag ha för slags skruv? Regeln är 45 mm.
Svar
2
· Visningar
171
Senast: Gnist
·
Övr. Katt En dubbelgängad skruv till mitt Natural Paradise Magnolia klösträd i takhöjd försvann när flyttgubbarna höll på. Någon som vet vart jag...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: sweep
·
Hemmet Behöver hjälp med tips hur jag ska göra eller vem ska kontakta för byta till ny sockel (och sladd), på denna lampa. Hade hoppats skulle...
Svar
4
· Visningar
384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp