Bukefalos 28 år!

Isolator självborrande skruv?

Kicki081

Trådstartare
Behövs det? Ni som inte har använt självborrande skruv, spricker stolpen? Eller förborrar ni? Är ju mycket dyrare med självborrande...
 
Jag använder de billigaste isolatorar jag kommer över, oftast från Bilt*ma. Har aldrig förborrat, extremt sällan att stolparna spricker.
 
Jag kör med vanliga, ser till att det är en sort som isolerar bra bara. Stolpen spricker inte när jag drar i en vanlig isolator utan att förborga.
 
Stolpen spricker inte men de är svårare att få i. Ska jag sätta enstaka med handkraft har det hänt att jag har använt självborrande före men använder jag skruvdragaren så är det enda att man får se till att trycka lite mer innan den går i.
 
Två borrmaskiner, en för att borra, en med specialhållare för isolatorer (eller m skruvbits på).

Mäter och markerar allt först. Gillar när det är rakt.

Fast jag gillar de små isolatorerna som man fäster med en separat skruv (då kan man köpa bra skruvar).
https://www.google.se/search?q=isol...gB&biw=360&bih=512&dpr=2#imgrc=oflozR-JCK3fEM:
Två borrmaskiner, en för att borra, en med specialhållare för isolatorer (eller m skruvbits på).

Mäter och markerar allt först. Gillar när det är rakt.

Fast jag gillar de små isolatorerna som man fäster med en separat skruv (då kan man köpa bra skruvar).
https://www.google.se/search?q=isol...gB&biw=360&bih=512&dpr=2#imgrc=oflozR-JCK3fEM:
Är det typ trallskruv du brukar köpa då?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur vet man vilken del av vården man skall kontakta? Går man alltid via VC? Har två (icke-akuta) ärenden jag behöver ta upp med vården...
Svar
4
· Visningar
510
Senast: pepp
·
  • Artikel
Dagbok Jag går och funderar på mitt lilla byggprojekt, men kommer inte vidare. Känner mig lat som inte kommer till skott. Samtidigt är det så...
Svar
4
· Visningar
700
Hästvård Jag behöver ge min gamla häst med diarré Diarsanyl. Enligt instruktionen ska man sätta sprutan in mungipan på hästen, sedan skruva tre...
Svar
10
· Visningar
940
Senast: inaa
·
Samhälle Med jämna mellanrum ser jag artiklar om människor som har nekats medicin för den är för dyr/ej kostnadseffektiv. Sällan står det hur dyr...
Svar
3
· Visningar
616
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp