Bukefalos 28 år!

Kyltäcke/ kylfilt

Kristall10

Trådstartare
Behöver tips på kyltäcke och kylfilt.
Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller kylfilt nu när värmen kommer.
Är 18 grader ute nu och det är redan alldeles för varmt inne för mig trots öppna fönster och dörr 🥵
Fläktar har jag, men behöver ett svalt täcke att sova med och en sval filt när jag vilar på dagen. Tycker inte om att sova/vila utan något över mig eller med bara ett tunnt påslakan.
 
Har tyvärr inget tips men om du skaffar någon får du jättegärna recensera den här sedan!

Jag har like olika kylplagg och jag har använt både hattens kylinlägg, västen och armledskylarna på natten med okej effekt. Om en filt kan funka vore ju det ju guld!

Denna var i alla fall hyfsat snygg.
 
Försök stänga ute värmen. Att sätta upp silverduken för fönster som är mot solen funkar väldigt bra (typ sån man lägger över bilen), det tar bort mycket av värmen. Det är ett måste för mig i mitt sovrum, insåg idag att det redan är dags att sätta upp den. Har en på 2x2 meter tror jag, och har satt upp två krokar att hänga upp den i vid gardinstången.
 
Har tyvärr inget tips men om du skaffar någon får du jättegärna recensera den här sedan!

Jag har like olika kylplagg och jag har använt både hattens kylinlägg, västen och armledskylarna på natten med okej effekt. Om en filt kan funka vore ju det ju guld!

Denna var i alla fall hyfsat snygg.
Har beställt en så jag återkommer när jag testat.
Har en kylmatta från hööks som jag egentligen köpte till katterna men har upptäckt att den är väldigt skön att själv sitta på 😊👍🏻
 
Har beställt en så jag återkommer när jag testat.
Har en kylmatta från hööks som jag egentligen köpte till katterna men har upptäckt att den är väldigt skön att själv sitta på 😊👍🏻

Jag brukar ha en kylmatta för hund i sängen när det är som värst på sommaren. Önskar att jag hade haft plats att ha en hängmatta att sova i när det är varmt.
 
@manda Fick hem kylfilten igår och har nu testat den. Den kyler bra när man lägger på den, men efter ett tag känns den inte lika kall längre men den värmer inte heller så ändå skön tycker jag. Flyttar man lite på den så att den på nytt kommer i kontakt med huden så känns den kall igen.
Ena sidan är kylande och den andra sidan är ”vanlig”. Gillar att det är lite tyngd i den så den sluter om bra.
Jag är nöjd än så länge 👍🏻

Det är denna jag köpt, den hade högst kyleffekt av de filtar jag lyckades hitta.

Kylfilt
 
@manda Fick hem kylfilten igår och har nu testat den. Den kyler bra när man lägger på den, men efter ett tag känns den inte lika kall längre men den värmer inte heller så ändå skön tycker jag. Flyttar man lite på den så att den på nytt kommer i kontakt med huden så känns den kall igen.
Ena sidan är kylande och den andra sidan är ”vanlig”. Gillar att det är lite tyngd i den så den sluter om bra.
Jag är nöjd än så länge 👍🏻

Det är denna jag köpt, den hade högst kyleffekt av de filtar jag lyckades hitta.

Kylfilt
Tack för recensionen och länken!

Det låter ändå ganska bra ju. Mina kylplagg är lite likadana. Om det är rejält varmt, typ över 27-28 så slutar de kyla där de absorberat kroppsvärmen, men funkar fortfarande på annan del av dem, eller om jag tar av dem en halv minut.

Hade den stark doft som ny (bra att veta så jag kan be någon annan hantera den innan tvätt i så fall)?
 
Tack för recensionen och länken!

Det låter ändå ganska bra ju. Mina kylplagg är lite likadana. Om det är rejält varmt, typ över 27-28 så slutar de kyla där de absorberat kroppsvärmen, men funkar fortfarande på annan del av dem, eller om jag tar av dem en halv minut.

Hade den stark doft som ny (bra att veta så jag kan be någon annan hantera den innan tvätt i så fall)?
Den luktar som nya kläder i allmänhet gör, inget som stör mig men jag är inte överkänslig mot dofter.
Kylmattan från hööks funkar toppen, den blev så kall att ligga på att jag fick lägga en handduk i mellan för att inte bli för kall 😅
 
Den luktar som nya kläder i allmänhet gör, inget som stör mig men jag är inte överkänslig mot dofter.
Kylmattan från hööks funkar toppen, den blev så kall att ligga på att jag fick lägga en handduk i mellan för att inte bli för kall 😅
Härligt! Bra att veta.

Här är det fortfarande ylletäcke som gäller inne, men kylplagg ute. Inte kallare än 19 grader och inte varmare än 21 - om min kropp själv fick välja. :cautious::rofl:
 
Härligt! Bra att veta.

Här är det fortfarande ylletäcke som gäller inne, men kylplagg ute. Inte kallare än 19 grader och inte varmare än 21 - om min kropp själv fick välja. :cautious::rofl:
Ja det är inte lätt det här med temperaturen… Min optimala innertemperatur är 17-18 grader och kallare i sovrummet.
Nu när det är varmt ute så blir det fort kring 23-25 grader inne. Så det är fläkt och kyla som gäller. Jag hoppas vi slipper många dagar med temperaturer över 30… 🥵
Nu sk det i alla fall bli svalare från och med i morgon, 11-14 grader är perfekt utetemp för mig 😁
 

Liknande trådar

Övr. Hund Pust, som alla vet är ju sommarvärmen är med besked. 🥵 Vi har våra hundar i hundkåpa och trots att den är betydligt svalare än inne i...
Svar
4
· Visningar
663
Senast: attheedge
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 539
Senast: Calmiche
·
Hemmet Vi har precis flyttat till en ny lägenhet. Det är en nyproducerad lägenhet (3 år gammal) högst upp i huset. Det är många fönster inkl...
2
Svar
34
· Visningar
4 076
Senast: Lingon
·
Hästvård Ni som släpper ut hästarna i den här hettan, ni har aldrig funderat på att låta dem gå ut på natten istället? Värmen och insekterna är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 653
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp