Bukefalos 28 år!

Istället för photobucket?

Görel

Trådstartare
Moderator
Vad ska man använda för webalbum nu när det inte längre går att dela bilder från photobucket?

Jag är ute efter en sida där man kan ladda upp foton som ett album där man kan skicka länk till hela albumet, inte bara för att lägga ut bilder på ställen som t ex Buke.
 
Jag använder också Imgur, men har fått en hel del tråkiga kommentarer av andra användare där.. Glömde ändra inställningar till privat..
 
forumbilder.com har jag använt till de få bilder jag laddar upp till Buke.

Jag var inne och tittade där, men det verkar inte uppfylla mina behov.

Jag är ute efter ett eget album där jag kan göra underalbum för t ex olika hästar eller händelser, där jag kan ladda upp bilder. Jag ska kunna skicka en länk till albumet och låta andra kopiera bilder, och jag ska även kunna lägga in enskilda bilder på olika ställen på nätet.
 
@Görel Jag har börjat använda imgur.com istället.

Ska kolla upp det!

Försökte logga in via FB med eftersom jag har en massa ö i mina namn fick jag förslag på missbildningar av mina namn som användarnamn vilket gjorde mig lite sur :o
Men jag ska inte döma ut det helt och hitta på något annat och se om det uppfyller mina behov.
 
Jag var inne och tittade där, men det verkar inte uppfylla mina behov.

Jag är ute efter ett eget album där jag kan göra underalbum för t ex olika hästar eller händelser, där jag kan ladda upp bilder. Jag ska kunna skicka en länk till albumet och låta andra kopiera bilder, och jag ska även kunna lägga in enskilda bilder på olika ställen på nätet.
Nä. Det är förmodligen inte särskilt avancerat. Men jag behöver bara en sida där jag kan lägga upp det fåtal bilder som jag har behov av att visa på buke. Det var bara det jag använde photobucket till också mot slutet....
 
Jag har börjat använda Flickr och är nöjd.

Hur lägger jag in bilder på andra ställen som t ex här?

Jag prövade att göra som jag alltid gjort med photobucket d v s använda ikonen för bild här ovanför och därefter klistra in adressen. Nu kommer bara
h8Q4x9
upp fast jag klistrat in länken. Är det fel på länken https://www.flickr.com/photos/150994430@N05/shares/h8Q4x9 eller har jag misslyckats med att göra det publikt?
 
Hur lägger jag in bilder på andra ställen som t ex här?

Jag prövade att göra som jag alltid gjort med photobucket d v s använda ikonen för bild här ovanför och därefter klistra in adressen. Nu kommer bara
h8Q4x9
upp fast jag klistrat in länken. Är det fel på länken https://www.flickr.com/photos/150994430@N05/shares/h8Q4x9 eller har jag misslyckats med att göra det publikt?
nä den syns bra när man klickar på länken
 
Hur lägger jag in bilder på andra ställen som t ex här?

Jag prövade att göra som jag alltid gjort med photobucket d v s använda ikonen för bild här ovanför och därefter klistra in adressen. Nu kommer bara
h8Q4x9
upp fast jag klistrat in länken. Är det fel på länken https://www.flickr.com/photos/150994430@N05/shares/h8Q4x9 eller har jag misslyckats med att göra det publikt?
Jag använder aldrig ikonen för bild när jag lägger in bilder. Nu minns jag inte hur photobucket-länken såg ut, men när jag lägger in från forumbilder använder jag länken som heter BBcode. Då lägger jag alltså bara in länken i mitt inlägg utan att först trycka på något. Det funkar :) !
 
Nu lyckades jag äntligen klura ut hur man lade upp en bild här från flickr.
Man går in på sin flickr. Så klickar man på bilden man vill ladda upp här. Till höger kommer det komma upp lite "tecken": Klicka på den i mitten (share a photo).
1.png


Då kommer du få upp en vit ruta, tryck på BBCode.
2.png

Kopiera den och klistra in här!


Länken kommer dock se ut såhär när du klistrar in det här, så ta bort den sista biten (har lagt det man tar bort inom parentes).
3.png
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Myrten
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 564
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 200
Senast: Jahaja
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 430
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp