Isuzu Huntsman som hundbil

Hur många hundar som får plats beror ju på storleken på hundarna och om alla ska ha en individuell bur eller åka tillsammans i skåpet. Ska alla åka tillsammans går det nog in 3-4 medelstora hundar. Sen beror det på hur trångt man tycker det är acceptabelt att de har det. Vissa är ju glada i att fylla hela bilen så hundarna nästan står på varandra. Hur många hundar ska du köra och hur stora är de?
 
Ingen egen erfarenhet men när jag googlade så marknadsför den ju som hundbil.
1593245045027.png
 
Hur många hundar som får plats beror ju på storleken på hundarna och om alla ska ha en individuell bur eller åka tillsammans i skåpet. Ska alla åka tillsammans går det nog in 3-4 medelstora hundar. Sen beror det på hur trångt man tycker det är acceptabelt att de har det. Vissa är ju glada i att fylla hela bilen så hundarna nästan står på varandra. Hur många hundar ska du köra och hur stora är de?

Jordbruksverket har väl lite åsikter kring hur trångt hundar får ha det även bak i en bil? Det är welsh corgi cardigans, men det kan/kommer tillkomma även stor hund i framtiden. Tänker mig platsbyggda burar med borttagbara avskiljare/dörrar. Mina två hanar jag har nu måste sitta i separata burar så det blir det även i framtiden.

Mao är de inte så stora, mest långa. :D Funderar om det är möjligt med någon form av fyrfackslösning på längden men får inte riktigt någon uppfattning om hur stort/långt det är där bak.
 
Jag känner spontant att minst 4 corgis i bur borde man få plats med. Om man tar bort lådorna i botten så hade det även gått att ha burar på varandra höjdledes också iom att corgisar inte är så höga och kanske ha 4 burar i två våningar längst fram mot kupén och sen ha en stor baktill där de fyra mindre öppnas ut i den större, så man lastar corgisarna först, stänger om dem och sen lastar den större hunden.
 
Jag känner spontant att minst 4 corgis i bur borde man få plats med. Om man tar bort lådorna i botten så hade det även gått att ha burar på varandra höjdledes också iom att corgisar inte är så höga och kanske ha 4 burar i två våningar längst fram mot kupén och sen ha en stor baktill där de fyra mindre öppnas ut i den större, så man lastar corgisarna först, stänger om dem och sen lastar den större hunden.

Alltså jag diggar ju lådorna. Till all min utrustning! Men din lösning låter fasen inte dumt. Frågan är bara var 15 kg hundutrustning ska ta vägen... :D
 
Alltså jag diggar ju lådorna. Till all min utrustning! Men din lösning låter fasen inte dumt. Frågan är bara var 15 kg hundutrustning ska ta vägen... :D
Där är ju baksäte. Sätter du in ett lastgaller mot framsätet så kan du antingen ha den stora hunden där och få mer plats i kåpan, eller hänga krokar på gallret och ha saker där. Är du riktigt inbiten går det säkert att riva ut baksätena helt och bygga en modul med lådor där istället.
 
Där är ju baksäte. Sätter du in ett lastgaller mot framsätet så kan du antingen ha den stora hunden där och få mer plats i kåpan, eller hänga krokar på gallret och ha saker där. Är du riktigt inbiten går det säkert att riva ut baksätena helt och bygga en modul med lådor där istället.

Baksätet måste vara heligt, dessvärre. En av anledningarna till att jag inte vill ha skåpbil!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi funderar lite på ny bil framöver. Det viktigaste är väl att det går att åka fler än två personer i bilen och idealt få plats med...
2
Svar
28
· Visningar
2 479
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Är i tagen att skaffa en VW Caddy och ha den som andra bil och hundbil. Är nyfiken på hur ni som har Caddy eller liknande modeller har...
Svar
9
· Visningar
1 239
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Så. Det lutar åt att jag trots allt kommer behöva köpa bil igen. Inte bums. Men inom inte allt för avlägsen framtid. Av alla tänkbara...
2
Svar
28
· Visningar
2 107
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp