Iver på släden!

Lilljessicah

Trådstartare
Jag har tillsammans med flera andra instruktörer och min klass under tre otroligt intressanta dagar fått utbildas av Curt Blixt. Vi har pratat mycket om känslolägen hos hundar och alla möjliga olika beteenden. Vi har kikat på massvis av olika hundraser i olika tester och fått beskriva vad vi sett, vi har haft lite utomstående som kommit med "problemhundar" som vi fått analysera och det har varit otroligt lärorikt!

Ett av "testen" är när det dyker upp ett hot i form av en gubbe på skidor med stirrande ögon som alla hundar reagerar på, så får man se hur de löser situationen och i vilka känslolägen de hamnar i. Jag tänkte dela med mig av filmen som gjordes när vi testade Iver på släden, och får ni chansen att utbildas av Curt eller gå på någon föreläsning så kan jag verkligen rekommendera det! Jag har utvecklats massor och ser många saker med helt nya ögon nu. :)

Iver på släden

Sv: Iver på släden!

Lite OT,men det var så jag hickade till och satte maten i halsen nästan..

Men på stenådern,ja runt tidiga 80-tal,så var Curt väldigt aktiv i min brukshundsklubb i Oxelösund!
Undrar t.o.m om han inte var instruktör eller blev det lite senare.
Schäfrar hade han och hans fru.

Sablar vad han kan morra! :D:D
Men vilken snabb och trevlig avreaktion, och jag älskar hans härliga sätt när han hälsar på folk:rofl: Snacka om att vifta med hela kroppen.
Skoj att ha utbildning med Blixt!

Gud vad roligt! Jag vill också gå en sådan kurs. Sade det senast igår, skulle hemskt gärna gå en kurs i hundbeteende och hundspråk.

Kul att han reagerade så fint.

Lite OT så tycker jag att det är lite lustigt hur hundar reagerar bara på ljudet över en film så här. Mina hundar brukar inte bry sig när det är lekskall osv på tv eller på datorn, men nu när Iver skällde så gick mina till fönstret, tittade ut, och morrskällde så som Iver skäller i filmen. Samma sak när man tittar klipp från MHn eller så. Intressant att dom förstår bara på ljudet vad det är för skall ändå. :)

Lite OT,men det var så jag hickade till och satte maten i halsen nästan..

Men på stenådern,ja runt tidiga 80-tal,så var Curt väldigt aktiv i min brukshundsklubb i Oxelösund!
Undrar t.o.m om han inte var instruktör eller blev det lite senare.
Schäfrar hade han och hans fru.

Där ser man. :)

Sablar vad han kan morra! :D:D
Men vilken snabb och trevlig avreaktion, och jag älskar hans härliga sätt när han hälsar på folk:rofl: Snacka om att vifta med hela kroppen.
Skoj att ha utbildning med Blixt!

Hihi ja det kom från magen!

Jag är jättenöjd med avreaktionen, han kändes himla fin där. Ja hälsandet kan man ju diskutera. ;)

Gud vad roligt! Jag vill också gå en sådan kurs. Sade det senast igår, skulle hemskt gärna gå en kurs i hundbeteende och hundspråk.

Kul att han reagerade så fint.

Lite OT så tycker jag att det är lite lustigt hur hundar reagerar bara på ljudet över en film så här. Mina hundar brukar inte bry sig när det är lekskall osv på tv eller på datorn, men nu när Iver skällde så gick mina till fönstret, tittade ut, och morrskällde så som Iver skäller i filmen. Samma sak när man tittar klipp från MHn eller så. Intressant att dom förstår bara på ljudet vad det är för skall ändå. :)

Jag tycker också att det är sjukt intressant, jag har verkligen lärt mig massa nytt.
Lite roligt med ljudet, men det skiljer sig ju helt klart från lek.

Den där prylen ser ut som nått man lätt kan snickra ihop :angel:

Kul att se att han är med på banan igen, men vad har hänt med ditt hår :confused: :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Minska antalet fästingar på katt
  • Smitare - hur gör ni?

Hästrelaterat

Tillbaka