Lilljessicah
Trådstartare
Jag har tillsammans med flera andra instruktörer och min klass under tre otroligt intressanta dagar fått utbildas av Curt Blixt. Vi har pratat mycket om känslolägen hos hundar och alla möjliga olika beteenden. Vi har kikat på massvis av olika hundraser i olika tester och fått beskriva vad vi sett, vi har haft lite utomstående som kommit med "problemhundar" som vi fått analysera och det har varit otroligt lärorikt!
Ett av "testen" är när det dyker upp ett hot i form av en gubbe på skidor med stirrande ögon som alla hundar reagerar på, så får man se hur de löser situationen och i vilka känslolägen de hamnar i. Jag tänkte dela med mig av filmen som gjordes när vi testade Iver på släden, och får ni chansen att utbildas av Curt eller gå på någon föreläsning så kan jag verkligen rekommendera det! Jag har utvecklats massor och ser många saker med helt nya ögon nu.
Iver på släden
Ett av "testen" är när det dyker upp ett hot i form av en gubbe på skidor med stirrande ögon som alla hundar reagerar på, så får man se hur de löser situationen och i vilka känslolägen de hamnar i. Jag tänkte dela med mig av filmen som gjordes när vi testade Iver på släden, och får ni chansen att utbildas av Curt eller gå på någon föreläsning så kan jag verkligen rekommendera det! Jag har utvecklats massor och ser många saker med helt nya ögon nu.
Iver på släden