Zanuzzi

Trådstartare
Hej buke!

Är helt ny macanvändare och jag funderar på hur jag ska göra med iWork. Fick höra att man skulle få prova på i 30 dagar efter att man köpte datorn, men det stämde tydligen inte.

Vad säger ni? Är det värt att köpa? Vad finns det för alternativ?

Tacksam för svar

Sv: iWork

det är 30 dagars gratis test av iWork på mac.. bara att ladda hem från deras websida.

jag har iWork 09 på mina macar och är mer än nöjd, betydligt mycket mer lättanvänt användargränssnitt än microsoft office (som också finns för mac).. iWork09 finns på svenska, inte microsoft office till mac.. uselt av Microsoft i min mening..

problem uppstår dock om man ska jobba flera i samma dokument och alla inte har samma ord-/kalkylbehandlarede.. de flesta andra sitter med microsoft office och det gör det enklare att också göra det isf, än att hålla på o krångla, jag har gjort det men givit upp. jag kör själv Microsoft office när jag gör grupparbeten (pluggar på teknis) och iWork när jag jobbar självständigt.

summasumarum.. ska du jobba i egen regi så är iWork 09 bästa alternativet för mac.. presentationsprogrammet är klart överlägset powerpoint på alla punkter.. enklare program att jobba i, mer snabbjobbat att få effekter och funktioner man kanske vill ha.. typ texter som läggs till med tid och försvinner osv.. det är mycket bättre för användaren vid presentationer.. man kan välja att ha på sin skärm kommentarer om vad man ska säga bredvid bilden, samtidigt som man på projektorn visar enbart bildspelet så att säga, så de inte ser dina anteckningar och du slipper bläddra i papper om du har långa presentationer...

finns mängder med fördelar.. men att jobba ihop på samma dokument blir problem med iWork om alla inte har mac, om man ska jobba med windowsanvändare rekomenderar jag office 2008 för mac.. det är 100% kompatibelt med microsoft office för windows och har allt som office 2007 för windows, fast ett bättre gränssnitt.

Har noll koll om det funkar med mac, men open office är gratis. Kanske ett allternativ om det funkar med mac då. :idea:

Open Office funkar utmärkt med Mac. :)

Håller annars med tomten, älskar att jobba i iWork, men sitter ändå mest med Microsoft Office (Word ffa) eftersom alla andra gör det, och vid grupparbeten är det bra om man kan öppna varandras dokument.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
741
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 301
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 818
Senast: corzette
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka