Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder iZettle men inte så ofta, bara när jag är iväg på marknad tre fyra gånger om året. Än så länge är det främst Swish folk betalar med, men de gånger kort har använts funkar det braHur dyrt det blir vet jag inte heller
för jag har nån "kupong" på 100 kr att använda upp. Jag fick sån där vän-länk, köper man via sån får båda två 100 kr tillgodo där transaktionsavgiften dras ifrån. Säg till om du vill gå via en sån så kan jag skicka länk
Jag registrerar Swish betalningar också förresten via iZettle, för att få kvittounderlag.
Tack för svar!
Det låter ju himla smidigt
Jag har mailat Skatteverket och frågat också, för egentligen är mitt problem att min verksamhet kommer ha två delar - en där det betalas i förskott (vilket jag fattat det som att iZettle inte hanterar?) och en där de betalar för varan direkt på plats.
Jag har en förhoppning om att kunna ta allt via Swish för att slippa kort och kontanter, men jag måste stämma av med Skv att det verkligen går
Tack, blir det aktuellt med iZettle tar jag jättegärna del av en sådan kod!![]()
kostnadsfritt precis som kontantbetalningarnaDu kan numera registrera betalning med Swish i Izettle.
Du kan numera registrera betalning med Swish i Izettle.
Vår kassör gjorde frivolter när mejlet om att det nu gick registrera swish-betalningar kom i somras![]()
Vi använder iZettle i vår verksamhet, dock inte för träningshallen (där kör vi fakturering i efterskott) utan bara för gästboendet. Funkar riktigt bra, de tar ju några procent men det är överkomligt. 2.75% om jag minns rätt (har inte siffrorna framför mig just nu). Funkar jättebra, smidigt och enkelt att använda.
Gott att höra!
Använder ni det inte för hundhallen eftersom de bokar via nätet?
Framför allt eftersom vi oftast inte är på plats när folk kommer hit och tränar, vi har båda vanliga jobb och finns inte alltid på plats; folk tränar här både dagtid och kvällstid och det är överlag mycket enklare att fakturera. Vi skulle kunna ta betalt via Swish i förskott men eftersom vi har ganska generösa avbokningsregler (man kan avboka fram till 12 h innan bokad tid, förutom när det gäller större bokningar som en hel dag/helg) så gör det också att vi slipper betala tillbaka om folk avbokar sent.
När det gäller gästboendet så är det lite skillnad för där behöver vi ju lämna ut nyckel etc när gästerna kommer, så där funkar det bra med iZettle. Känns också lite säkrare att få betalt i förskott av dessa kunder då de är enbart tillfälliga besökare, medan de kunder som bokar tid i träningshallen mestadels är folk som bor häromkring och som regelbundet tränar här, dvs. mindre risk att vi inte får betalt när vi fakturerar.![]()
Tack för utförligt svar!Då förstår jag att ni kör iZettle vid boende men inte träningshallen.
Smidigt att slippa att betala tillbaka vid avbokning. Jag tror att vi får köra på detta sättet nu första halvåret, och sedan utvärdera och se om det verkar fungera eller ej![]()
Jag har kollat runt lite hur andra hallar gör och många har att man måste avboka senast 3-7 dagar innan bokad tid. Jag tycker själv det blir oerhört osmidigt; om jag bokar 1 timme några veckor framåt i tiden så kan ju mycket hända innan dess och det är ju inte alltid som man kan avboka så långt innan.
Lite skillnad när det gäller tex en hel helg, då rör det sig om mycket pengar och vi kanske har fått säga nej till andra, där måste de avboka senast 2 veckor innan för att slippa betala hela eller delar av kostnaden. Men för enstaka timmar tycker jag att det ska vara enkelt och smidigt, både för våra kunder och för oss.![]()
Ja, men verkligen! Man vet ju hur man är själv, det är inte alltid så lätt att planera livet, man vill ju vara flexibelVi har tänkt köra 24h innan, men 12h är ju verkligen generöst.
Vi kände att det är viktigt att göra det lätt för kunderna att boka och avboka, jag tror vi vinner på det i längden. Jag vet ju själv hur jag är - blir det för krångligt så är det ofta inte värt det.Eftersom kunderna sköter sig själv - de bokar via nätet, kommer hit, tränar och sen får de fakturan i efterhand - så behöver vi inte vara på plats och då spelar det inte nån större roll om vi får en avbokning här och där. Goodwill är viktigt, speciellt som vi har konkurrens från andra hallar häromkring. Kan man inte ha största/nyaste hallen (vilket vi definitivt inte har) så får man vara bra på andra sätt.
![]()