J*vla ponny! (långt)

Sv: J*vla ponny! (långt)

Ja, hon ska lämnas tillbaka.

Förra ägaren kommar att ge henne en chans, och sedan får vi se hur det blir för henne... ;)

Ja, hon ska lämnas tillbaka.

Förra ägaren kommar att ge henne en chans, och sedan får vi se hur det blir för henne... ;)

Diana

stor risk att den kommer ge henne en chans. HästHANDLARE säljer hästar och antingen kommer h*n sälja hästen direkt efter ni lämnat henne eller så kommer hon slaktas.
Är ni inte liiite naiva?

Oops, då har jag skrivit något helt galet... :p

Han är inte hästhandlare, utan bedriver en verksamhet med ridskola, ridläger och hästuthyrning, och i enstaka fall säljer han någon häst.

Jag ber om ursäkt för att jag har skrivit fel, skrev nog utan att tänka... :angel:

han sålde ponnyn av en anledning. Den kan inte gå i hans verksamhet oavsett så den lär slaktas eller säljas.

Jag håller med föregående talare, han sålde ponnyn av en anledning, så varför skulle han vilja ha den nu när den dessutom är skadad?
Snälla, för ponnyns bästa, ta bort den! Den förtjänar bättre än att bli en "vandringspokal". Jag skulle aldrig komma på tanken att lämna tillbaka/sälja/låna ut en skadad häst. Det är ju inte ens säkert att den kommer bli frisk och hålla för ridning igen.
En död häst lider inte.
Jag vet, det låter hårt, men så är det! Har själv varit i samma sits med en skadad ponny. Fick välja mellan att lämna tillbaka den till tidagare ägare eller ta bort den. För ponnyns bästa valde jag att ta bort honom. Det var ett tufft beslut men jag har aldrig ångrat mig.

Dessutom påstår ju TS att säljaren ljugit om ponnyns skadehistorik vid föräljningen (när TS köpte). Och dessutom låtit en fraktur vara obehandlad etc.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 230
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Grazing
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 180
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter... 2
Svar
23
· Visningar
2 261
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka