Jack russell

Sv: Jack russell

Jag har tyvärr inte träffat en enda trevlig JR... Och då har jag träffat ganska många bland alla hästfolk som promt ska ha en. Jag kan inte förstå hur den blivit så populär. Det finns säkert trevliga individer men var? :confused:


Som om jag sa det själv!!:D
 
Sv: Jack russell

Problemet är nog inte JR det är nog ägarna.

Har själv en JR tik 1 1/2år hon är med mig överallt hemma, stallet och på jobbet, går lös hemma på gåden lämnar den aldrig utan mattes sällskap.

Men hur många hästägare har egentligen tid med en hund... hur många går på valpkurs m.m

Många ser nog JR som en liten hund som bara kan hänga med och inte behöver någon uppfostran men självklart kräver den lika mycket som en stor hund bara för den är liten kan man inte låta den bete sig hur som.
 
Sv: Jack russell

KL Ja nog är dom mysiga bara jag slipper ha en själv!
Det finns en anledning till varför vi kastrerar så många JR.
PL
 
Sv: Jack russell

Någon mer ras som ni kastrerar mycket?
Det är kanske en diskussion för sig.

Bra att JR ägarna ev i vart fall kastrerar sin hundar.Eller? Anledningen säger dom vara?
 
Sv: Jack russell

Och Jack Russell som är så underbara!!
Jag har drömt om en JR så länge jag kan minnas och i somras blev drömmen sann. På midsommar fick jag hem min lilla sötnos :love: och hon är så underbar!! Ville inte ha en hane, utan en tik. Hon är superduper snäll!!
Jag vet att många hatar dessa små bjäbbiga käftar, men åt mig är hon perfekt. Lätt att ta med, löser inte så mycket hår, kostar inte mycket att mata. Oregistrerad så jag slipper utställningar... ;)

Men jag minns klart och tydligt de här icke mysiga Jack Russell, bjäbbar och bjäbbar och matte och husse har ingen aning om vad de sysslar med! En JR sprang hela fälttävlansbanan efter ett tävlingsekipage.... Hahahah. :D
 
Sv: Jack russell

Har inte heller träffat en enda JR som har varit särskilt trevlig i psyket! Tycker att det är en av de äckligaste hundraser jag vet! De hoppar på andra hundar oprovocerat BAKIFRÅN, biter sig fast och det går f*n inte få lös dom ! Finns säkert jätte fina hundar som har bra ägare ,det är jag övertygad om! De påminner om en pitbull fast i litet format... Huvva...

Jag ha just nu tre JR. En tik och två valpar (+2st BC). Min mamma har en JR hane.

JR är en tuff hund. Jag anser att man inte skaffar en JR som förstahund om man inte har vana vd hundar. JR´n tror att den är störst av alla hundar.

Hade aldrig accepterat ett beteende som Zmulan skriver om. Hade våra hundar haft det beteendet hade vi inte kunnat ha dem.
Hundarna går ösa här hemma på gården. Jag bor på första anhalten på vår väg. Bilar och människor måste kunna passera. Många ggr kommer det folk med hundar och passerar genom gården. Hade hundarna haft ovastående beteende hade de inte bott kvar här idag.
Jag ska inte säga att de inte vaktar gården för det gör de. De varnar att det kommer nån okänd och direkt när jag kommer ut blir det lugnare igen. De som de känner märker jag inte alltid av när e passerar för hundana bryr sig inte om dem.

Jag hade en bekant här med sin JR hane. Han skulle promt ha med sig hunden in fast den inte tålde hanhundar. Eftersom jag har en hanhund ville jag inte ha in hunden i huset. Hade ingen lust att utsätta min gamle BC-gubbe för det här monstret. Denne lille JR hane har de beteenden som beskrivs i många inlägg på denna tråden. Mitt personliga tycke är att en sån hund är en dålig representant för rasen.

Min tik och även min mammas hane är lugna, visst finns det humör men dem är inga problem att bromsa. De är pigga alerta hundar som gärna är med överallt. Sover gör de gärna under täcket. De accepterar systerdotterns 'träningspass' med dem. Hon har slitit och dragit i dessa hundar genom åren och det har aldrig hänt nåt. (det är tur att inte jag är hund och fått utstå denna behandling, jag hade bitit henne i fingrarna för länge sedan;))

Jack Russell är en underbar hund men den behöver en fast hand och det gäller att vara konsekvent i sin uppfostran av den.
 
Sv: Jack russell

halft kl

Jag tycker man kan ha en jrt som förstaa hund men man ska kolla upp föräldranra hur dom är(fast även om man har "mjuka" föräldrar så kan man ju så klart på "hård" valpar) Nu är inte hon helt min egen, men hon är underbar=) skulle alldrig bitas för att vara elak. Men när hon är leksjuk kan hon nafsas lite men bara man tittar på henne slutar hon,

Hon kan vara väldigt pipig,vilket kan vara jobbigt i bland. Säger åt henne så ska hon alltid fjäska och slicka en i ansiktet så man blir glad:D

Hon ligger lika gärna i soffan hela dagen(vill hells inte gå upp före 12,00), Men hon är mer än gärna ute hela dagen i skogen,tränar agillity,lydnad,freestyle,plockar bär,Springer med när man rider eller åker skidor. lägger sig inte sover i vem som hellst knä,men leker mad alla;)

Jag tycker att Jack russelln är en av dom mest ltimata hundarna man kan göra allt med dom:love:

Finns det nått bättre än att ligga i sägen och ha en JRT under täcket:love:;)
 
Sv: Jack russell

*KL*

Har nog heller aldrig träffat på en trevlig JR, utan mest skälliga överaktiva jobbiga små monster.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 110
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 707
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 589
Hundavel & Ras Jag undrar om någon har erfarenhet av Parson russell terrier? Har läst på en del och även träffat på en vuxen hund som verkade lugn och...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp