Jacson Reflexjacka

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 3 174
H

hopp_o_galopp

http://www.lillhastenistav.se/refjac1.jpg

"JACSON REFLEXJACKA

Med den här jackan syns du! Jacka i lumermodell med yttertyg av nylon, foder av polyestervadd och innerfoder i tafetta. Vattentätheten är W/P 5000 mmH2O. Jackan har även tejpade sömmar. Gömd huva. 3M schotlite reflex.

Färg Neongul med grå reflexer
Storlek S-XXL cl 140-170
Pris 260:- "

Någon som vet något om denna jacka?
Är den något att ha?
Finns den billigare någonstans?
Vet att den finns på EKO, men är den billigare, dyrare el samma pris?
Hur är vattentätheten (egentligen... :smirk: ) och andas den något överhuvudtaget, eller blir man supersvettig i den?
Är den ett bra alternativ jämfört med H**ks jacka som är mkt dyrare?

Info, info, info! Please? :D

Sv: Jacson Reflexjacka

Urk det där var nog det fulaste jag någonsin sett :crazy:

Sarasara skrev:

Men, du... Den är inte menad att vara snygg. ;) Den är menad att SYNAS... Det är en REFLEXJACKA... Hallååååå???? :smirk: :rofl:

Jag har den!! Tycker den är superbra!! Varm och go plus att man syns. Även armarna syns, vilket de inte gör i en reflexväst.

Nackdelen i början var att tyget var så stelt att det lät massor för varje steg hästen tog, när ärmarna gneds mot jackkroppen....:crazy: Men nu när jag har använt den mer så börjar det bli bättre!!

Men tycker den syns lite väl mycket att rida i mitt på dan, så jag har den mest när det är mörkt, regnigt eller dimmigt. Sen har jag haft den när jag gått promenader i mörkret.

Superköp med andra ord!!

Sarasara skrev:

Håller med till viss del... Använder den inte mitt på ljusa dan, direkt och jag har bara på mig den när jag rider eller går promenader. Den hänger alltid i stallskåpet, så det är ingen jacka jag åker till och från stallet i heller.

Så jag förstår vad du menar även om det är en väldigt bra jacka för sitt syfte!!:)

TACK! :bump:

Vart köpte du din och vad kostade den? Finns den billigare än på lillh***en :angel:

Citygross (fd Eko här i Växjö) för 399 kr. Mycket prisvärt!! Hade nog inte köpt en dyrare variant, denna räcker gott och väl.

Förresten, den andas bra!!

Oj, då måste väl 260,- vara jättebilligt för en sån jacka???
Kul att den andas bra.

Det blir en sådan jacka!
Tack så jättemkt för hjälpen, Julle!!!!!

Så lite så!!:)

Du menar att den var billigare på Lillhästen? Kolla så att det inte är juniormodellen bara. Fanns nämligen i både vuxen och junior, kan hända att det var olika pris.

Det verkar inte så?
Den texten jag klistrade in i början är tagen från deras sida.
Där står det:

Storlek S-XXL cl 140-170
Pris 260:-

Det tolkar iaf jag som att både barn o vuxen-jackorna kostar lika mkt? Borde de inte skriva ut det om det inte var så...? Jag vet inte! :confused:

Jag skulle också tro att vuxen och barnjackorna kostar lika mycket hos Lillhästen. De har generellt sett bra priser på det mesta!

cactuspower skrev:
Jag skulle också tro att vuxen och barnjackorna kostar lika mycket hos Lillhästen. De har generellt sett bra priser på det mesta!

Ja, det verkar så! :banana:

Såna säljer vi i hästaffären där jag jobbar eftersom vi är återförsäljare för Jacson, har själv provat en & varit himla sugen på att köpa en men det finns ju så mycket annat snyggt som man vill ha :angel:

Tycker jackan verkar himla bra i allafall & det är väldigt många som har varit inne & köpt en, både hästfolk & "promenerare".
Den hade bra passform också, den jag testade i allafall...passade helt perfekt på mig & kändes inte klumpig eller nåt sånt.
Funderar faktiskt fortfarande på att köpa mig en då det kommer vara mörka kvällar här ett bra tag framöver...

Tack! :bow:
Då har jag bestämt mig. Det blir en Jacson!!! :banana:
Tack igen (både Julle, Cactuspower o Saybia)!

//hopp_o_galopp

En sak jag glömde fråga ang denna jacka är hur de är i storlekarna? I och med att jag ska beställa från internet och inte kan prova dem innan. Är de stora eller små i storleken?

Jag är 168 cm lång & normalbyggd, strl M (som jag i vanliga fall brukar ha i tröjor/jackor) satt HELT perfekt :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka