Jacson sadel

Ahi

Trådstartare
Undrar om det är någon som har erfarenhet av Jacsons santa Cruz (allround) sadel?? Skulle vara skoj å höra. Har varit och provat sadlar idag och den låg väldigt bra på min häst. SÅ det vore intressant att höra om ni som har en är nöjda.

Jag har inte provat Jacson´s allroundsadel men däremot deras dressyrmodell och den tyckte inte jag var skön att rida i. Alldeles på tok för smal midja i sätet för att det skulle vara behagligt att rida några längre stunder! Bossorna var väldigt höga också tyckte jag, det kändes som om sadeln inte riktigt kom ner på ryggen på hästen baktill under bossorna men den kanske passar bättre på en häst med inte fullt så bred rygg som min häst har.

Mvh
Madeleine

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
508
Senast: warg
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
144
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 101
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka