Jacson stallskydd

Centaur

Trådstartare
Någon som har dom?
Min häst sparkar/trampar sig på benen när han är broddad. I boxen. :crazy: Hittils har jag kört med equilines mega-paddar+ lindor och det funkar bra, men det tar ju lite extra tid att ta av och på. Så har funderat på såna snabb bandage istället.

Dom måste tåla broddar.. Eller ja, iaf en del, får inte gå sönder med en gång, små hål gör inget..

Sv: Jacson stallskydd

Du menar stallbandagetterna?
De borde ju tåla en del, min kompis har stallbandagetter men dock från Veredus och dom har hållt väldigt bra. Även ute i hagen faktiskt.

Har bara känt på dem men de känns bra! Har de från Veredus och man får se till att man inte har en häst som käkar upp saker, min bet tyvärr upp ett litet hål fram på den ena...inte kul :( :D

jag har de från jacson o de fungerar väldigt bra, utsidan är väldigt kraftig o de har skaplig passform o värmer bra.

vad skulle man annars göra? Låta hästen fläka sig på stallplanen gjord av glansis? Har haft broddar i boxen under många år, aldrig fått några som helst skador...

Jepp, jag har dem!

Tycker de är suveräna! Kör med BackOnTrack-paddar i också, funkar superbra. Verkar tåliga och sitter bra.

Bild när de sitter på (smutsiga, men man ser ju i alla fall..)

jacson.jpg

Vilken storlek har du på dina B.O.T paddar samt vilken typ av paddar (vanliga, No Bow eller dom med extra mjuka kanter) använder du? Jag har också tänkt köpa just jacsons stallbandagetter och B.O.T paddar för att det ska gå smidigare men undrar vilken typ av paddar du använder, så att de passar till stallbandagetterna.

Låter bra! :) Hur är dom i stl?? Min häst har väldigt långa ben.

The_Grinch, ja man får ju räkna med att dom går sönder. Och min lilla buse klär gärna av sig saker han inte tycker om. Gör mindre ont att ett par Jacson går sönder än ett par Veredus iaf. :D

Senast ändrad:

Låter bra! :) Hur är dom i stl?? Min häst har väldigt långa ben.

The_Grinch, ja man får ju räkna med att dom går sönder. Och min lilla buse klär gärna av sig saker han inte tycker om. Gör mindre ont att ett par Jacson går sönder än ett par Veredus iaf. :D

Jag har också sådana, de är helt okej. Hittills har de inte gått sönder i alla fall, men nu är det ett tag sedan jag använde dem.

Fram har jag full och bak har jag x-full. (tror jag;) ) Mindre skulle jag inte kunna ha och då har min häst ganska normalstora ben.
Som jämförelse har jag M fram och XL bak i JHL-skydden med ludd (du hade väl sådana eller var det ngn annan?!)

Nja det vill jag nog inte räkna med...:D Nej men den lilla busen får inte ha dem mer, bara min madame får ha dem, hon skulle aldig komma på tanken att göra sånt hyss, killar alltså:cool: :D

Mina BoT är så gamla, så de är köpta när det bara fanns en sort att välja på så jag antar att det är "vanliga".. :angel:

Storleken ja, jag tror de är 30*40 eller nåt sånt, men jag har dem på längden i stallbandagen. Blir precis lagom, då räcker de precis runt och blir lagom på längden.

Jag har inte de vanliga paddarna i samtidigt, utan lägger bara i BoT lösa, sitter hela natten ändå.

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
40 267
Senast: scizofren
·
Hästvård Min häst har sedan han vinterskoddes med brodd och allt som hör till och även sedan han fick sällskap i hagen börjat göra illa sig... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 640
Senast: wildrose
·
Hästhantering Nu behöver jag Bukes hjälp här i mina egna tankar och ångest, kan vara så att jag har lagt tråden helt fel. Som det ser ut nu så går...
Svar
6
· Visningar
1 719
Senast: Caress
·
Körning Kan börja med att säga att jag vet att det inte är någon lek att dra timmer och att man måste vara försiktigt osv. Sen kan jag säga att... 2
Svar
25
· Visningar
9 953
Senast: Fia-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma