Jacson träns

Sv: Jacson träns

jag har det, fast använder inte nosgrimman då jag har det som hackamoreträns. Tränset är mjukt åså, men eftersom jag inte använder det så ofta blir det inte direkt jättenoggrann smörjning :angel: så det hade kunnat varit mer välsmort och mjukt. nosgrimman som nästan är för liten har jag bara använt nån gång så den är knappt smörjd alls, men ändå mjuk i fodring osv.
tycker om Jacson tränsen, jag har ett Cosmos som jag använder varje dag (fast med Jacson pullarnosgrimma) och det är superhärligt! det är välsmort osv och det har blivit riktigt mjukt och fint, känns nästan som ett dyrare märkesträns i kvaliteten.
så tycker det är verkligen bra träns för de prisen!
tycker dock Cosmostränset var lite finare läder på än Navarrotränset men kan ju vara inbillning :p.
290099722uZGsmW_ph.jpg

Jag har Jacson Novarro (som det heter). Är supernöjd med det, mjukt och fint. OK att det kanske inte håller hela livet??? men jan har haft mitt älsta i 5-6 år i alla fall och de är ju i kanonskick. Ett bra träns till ett bra pris.

Corina skrev:
Jag har Jacson Novarro (som det heter). Är supernöjd med det, mjukt och fint. /.../ Ett bra träns till ett bra pris.

Absolut, håller med! Jag har också Novarro-tränset och är jättenöjd med det. Jag putsar dessutom efter varje ridpass, så det är mjukt och fint.

Jag använder Jacson´s kandar, Leonardo tror jag det heter, som ett vanligt träns. Tycker att det är såå snyggt! :love: Det är mjukt och fint också och det var inte svindyrt heller!

Jag tycker att Jacson har bra grejer till bra priser!

malu

Jag har själv en Jacson-nosgrimma, och den är jättefin med rätt skötsel.

En i stallet hade ett Novarroträns som INTE var skött, och det var fruktansvärt stelt och hemskt! Så man bör nog pyssla om det ordentligt, som alla andra "halvbilliga" lädersaker... ;)

Jag har ett jacsonträns, i modellen Boheme som jag har beställt från Lillhästen.
Men jag köpte även en remontnosgrimma därifrån, som jag använder i stället för aachennosgrimman eftersom jag tycker att remont är bättre.

Men allt är i jätte fint skick hittills (haft grejerna kanske en månad bara dock) men tränset var inte alls få fasligt stelt som jag hört folk påpeka, utan det är mjukt och fint redan innan användning. Grejerna ser i dagsläget ut att vara i nyskick, men jag smörjer
av såväl träns som sadel osv. efter varje användning.

Så jag rekommenderar verkligen Jacson!

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 214
Senast: Reshästen
·
Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
402
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka