Jacsons Shortchaps

cactuspower

Trådstartare
Var först väldigt sugen på ett par Dyón shortchaps, men eftersom ekonomin är ganska dålig så funderar jag ev. på och köpa dessa från Jacson:

lyxlegg.jpg

Det finns en liten affär ca 3-4 mil ifrån mig som har dom, vet inte om dom finns inne i affären eller om de tar hem. Men de finns med i deras webshop. Dom kostar ca 600:- , vilket känns rimligt eftersom dom Ser fina ut. Dessutom är det ett års garanti på dom.

Dyón chapsen håller säkerligen högre kvalité på lädret, men som sagt så är min ekonomi lite dålig just nu.. och dessutom kostar ju dessa ca 1300:- och för nästan alla jag vet som köpt dessa, har dragkedjan gått sönder :crazy:.

Så, ni som har Jacson shortchapsen - vad tycker ni om dom?
Är dom prisvärda, hur är passformen, kvalitén etc. ? Är ni nöjda ?
Vill gärna veta så mycket som möjligt om dom! :bow:

Senast ändrad:
Sv: Jacsons Shortchaps

Jag har ett par Jacson shortchaps (de på bilden) som jag haft i 8 ÅR och ridit i från 1 gång i veckan de 3 första åren till alla dagar i veckan de 4 sista åren. De ser ut som nya fortfarande, jag har putsat dem ca 4 gånger under dessa år och de är underbara! Mjuka, formbara, perfekt passform, ingen söm som gått upp eller något alls. Verkligen ett bra alternativ om man vill ha billigare shortchaps! :)

Jag har inte de på bilden utan bruna i mocka. Och jag är jättenöjd med dem!! Har haft dem sen i julas och använt dem ca 4 dagar i veckan. Inga problem alls!! :D

Jag har dom på bilden ;) Själv tycker jag att det är dålig kvalite på dom rent ut sagt, tryck knappen lossnade första gången jag använde dom och andra gången lossnade den på andra sidan ! Och sömmarna är lite dåliga på sina ställen. Men å andra sidan är dom jätte sköna.

Tycker de verkar super! :) Har själv ett par leggings fast i mocka från jacson och de har hållit fint.
Stallkompisens Dyòn har också gått sönder flera gånger runt dragkedjan vilket inte direkt får mig att bli sugen på de...:crazy:

Jag har ett par såna, jättesköna och superbra passform, men tyvärr har dragkedjan gått sönder längst ner på den ena, men eftersom det är garanti så är det bara att skicka dem till jacson så fixar dom det, super!
Men dom är iaf värda att köpa tycker jag, mina kostade 480:-.

Jag har haft mina i 8 år, mocka, och de har töjt sig o blivit för stora. :crazy: Förmodligen pga att jag haft långkallingar under ridbyxorna samt strumpor...

Så, jag är inte så nöjd, jag rider dock med dem ändå, för jag har inga andra, men de kanar ner...

Fast har du haft dom i 8 år, borde du väll ändå vara nöjd ?
Så himla dyra är de väll ändå inte, så de borde väll ändå ha motsvarat dina förvätningar - eller ?

Jo jag vet, jag är nöjd (hyfsat), ville bara säga att de har blivit stooora, det är jag inte nöjd med. Och, de blev stora för några år sedan...alltså, inte efter 8 år.

Nu lånar jag ett par när jag tränar, o rider i de stora när jag rider ut. :smirk:

Vi ringde Jacson när mina hade gått sönder och tänkte skicka dit dom på lagning, med dom ville inte ta emot dom för att dom hade aaldrig hört talas om att tryck knappen kunde gå sönder.. tyckte jag var lite dåligt.

Nej, men på fredag ska jag åka o kolla i en hästaffär.

Jag har skrivit upp tipsen och ska kolla in dem, vill hellre köpa i affär än på nätet, eftersom att jag inte vill vänta på frakten. Han har ju inget täcke nu (jo ett fleecetecke) och det är ju nödvändigt att köpa ett bums, innan lördag. :-)

OK :)
Du får helt enkelt spana runt lite, du kan ju även kanske rådfråga dina stallkompisar lite. Fråga hur länge de haft sina täcken, hur hållbara de varit, känn och kläm på dom,
kanske kan du få pröva täcket på din häst för att se hur passformen är ? Osv.

Sedan kan du kika lite i affären vilka täcken som finns där också då, fråga vilka täcken de rekommenderar och varför.

Du kan använda bukes sökfunktion också och söka runt i gamla täckestrådar.

Tusen tack!

Men det är bara en häst i stallet, (stallet består av tre st uteboxar) och hon har ett regn-täcke hon inte gillar..??

Fast jag kan ju spana runt på buke. :-)

Jag har hittat ett par andra chaps som jag tycker verkar fina på bild i alla fall (från mountain horse)
Vet dock inte hur de är i kvalité, pris etc, men på bild är de fina!! ;)

xcellsior_legging_f05.jpg

cactuspower skrev:
Var först väldigt sugen på ett par Dyón shortchaps, men eftersom ekonomin är ganska dålig så funderar jag ev. på och köpa dessa från Jacson:

lyxlegg.jpg

Det finns en liten affär ca 3-4 mil ifrån mig som har dom, vet inte om dom finns inne i affären eller om de tar hem. Men de finns med i deras webshop. Dom kostar ca 600:- , vilket känns rimligt eftersom dom Ser fina ut. Dessutom är det ett års garanti på dom.

Dyón chapsen håller säkerligen högre kvalité på lädret, men som sagt så är min ekonomi lite dålig just nu.. och dessutom kostar ju dessa ca 1300:- och för nästan alla jag vet som köpt dessa, har dragkedjan gått sönder :crazy:.

Så, ni som har Jacson shortchapsen - vad tycker ni om dom?
Är dom prisvärda, hur är passformen, kvalitén etc. ? Är ni nöjda ?
Vill gärna veta så mycket som möjligt om dom! :bow:

pemma skrev:
Jag har hittat ett par andra chaps som jag tycker verkar fina på bild i alla fall (från mountain horse)
Vet dock inte hur de är i kvalité, pris etc, men på bild är de fina!! ;)

xcellsior_legging_f05.jpg

Dem har jag tittat lite på, de ( i brunt) matchar Graningens Haltiskor som jag tänkt köpa. ;)

Någon som har dem?

Jag har Jacsons shortchaps den mockamodellen och dom tycker jag är snyggast.. dom har gått sönder lite i sömmarna men å andra sidan har jag använt dom upp till 7 dagar i veckan de senaste två åren och 3 dagar i veckan 2 år innan det. och dom blir så finna när dom blir äldre :love:

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna... 2 3
Svar
57
· Visningar
13 311
Senast: Nixehen
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 154
Senast: Jamtland
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 165
Senast: Milosari
·
Utrustning Japp, nu har jag tagit tag i saken och ska börja rida lektion nästa termin :D Har redan hunnit gå ett par år sedan jag satt på en häst...
Svar
18
· Visningar
1 574
Senast: Hurricane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈