Jääääkla säkerhetsvästar!

Sv: Jääääkla säkerhetsvästar!

Ett litet tips som kan göra livet bekvämare är att byta ut snörningen i sidan till två eller tre snören istället.
På så sätt kan man få västen vidare upptill och smalare nertill eller tvärt om.
Har man bara ett snöre över hela sidan så är det lätt att det drar sig lite som det själv vill.
 
Sv: Jääääkla säkerhetsvästar!

Kan du inte köpa begagnat?
Jag gjorde som så att jag provade ut en väst som passade i affären (ja det är kanske lite fult gjort men...) och sen köpte jag en exakt likadan begagnad till ett pris som passade min plånbok just då.
Jag är hur nöjd som helst, köpte en outlyne airowear som formar sig mjukt efter kroppen.
 
Sv: Jääääkla säkerhetsvästar!

KL

Säkerhetsvästar är ett kapitel för sig, har som grabb jättesvårt att hitta nån som passar oss karlars kroppsbyggnad. Vi har höfterna lite längre ner. Däremot så har vi ju inte bekymret med några granna bröst som är i vägen så man får se det positiva.

Hittade en som passade riktigt bra, den var inte tio gånger dyrare, men väl sju. Det är med det som med ridbyxor till karlar, de förutsätts kunna betala mer, mycket mer. Denna västen jag testade hängde bredvid en "vanlig" av samma märke, och det var den prisskillnaden jag såg.

Nog kan jag förstå att det som avviker från det som säljer mest kan kosta några kronor mer, men nån måtta får det vara. Om det sen är lång rygg, breda höfter, smal midja eller väl utvecklad byst det kvittar.

Ptr
 
Sv: Jääääkla säkerhetsvästar!

Har fått tips om att titta på enduroåkarnas utrustning, visserligen dyr, mycket dyr. Men ska tydligen finnas i väldigt många olika varianter. Får se när det blir av.

Hur är det med sketebordåkarna? Det är väl inte alla som åker i säckiga kläder allena?

Tror att vi ryttare måst börja höja blicken och se oss omkring lite mer.

Ptr
 
Sv: Jääääkla säkerhetsvästar!

Har fått tips om att titta på enduroåkarnas utrustning, visserligen dyr, mycket dyr. Men ska tydligen finnas i väldigt många olika varianter. Får se när det blir av.

Hur är det med sketebordåkarna? Det är väl inte alla som åker i säckiga kläder allena?

Tror att vi ryttare måst börja höja blicken och se oss omkring lite mer.

Ptr

Problemet med deras skydd är att de kraschar på ett annat sätt än vad man för när man trillar av hästen..
Hårda skydd som har lätt för att halka snett vill inte jag ha när jag ramlar av hästen, då kan de göra mer skada än nytta :/

Men nu är jag nyfiken vad du köpte för väst som kostade så mkt mer?
 
Sv: Jääääkla säkerhetsvästar!

Jag köpte den inte, tänkte att det kommer väl flera och med en bättre prisbild.

Kanske dax att ge sig ut och titta igen!

Ptr
 
Sv: Jääääkla säkerhetsvästar!

KL

Jag har en airowear outlyne och det är den absolut bästa västen jag provat. Sitter perfekt och är mjuk och följsam.
 
Sv: Jääääkla säkerhetsvästar!

Har nu ridigt i västen,och det funkade faktist mycket bra,var lite bökigt att ta sig upp,men det kan nog bero på täckbyxorna också! Annars så tänkte jag inte ens på att jag hade västen på mig!
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 134
Senast: JennyLz
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 446
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 012
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp