Jäkla skitkropp

Jag orkar inte mer.
Allting kroppsligt bara går åt helvete. Är det inte det ena är det det andra.

Jag har ont, foglossning som gör att jag knappt kan gå. Eller sitta. Knappt ligga ner heller.
När jag väl ligger ner måste jag ligga på vänster sida annars får jag fruktansvärd halsbränna. Eller blir yr om jag ligger på rygg. Yr blir jag ändå visserligen, för tydligen vill blodtrycket inte vara med.
Jag sover nästan ingenting längre. Någon timme per natt bara.
Nu har jag tydligen dessutom fått graviditetsdiabetes och det fick liksom bägaren att rinna över. Jag kan inte hantera det beskedet alls. Ska in på tisdag och få en blodsockermätare, men jag är livrädd för ens ett litet stick i fingret så jag vet inte hur jag ska lösa det.

Just nu känner jag bara att jag hatar hatar hatar min kropp. Jag vill inte mer. Jag orkar inte mer.
 

Min man har haft Libre i flera år och han säger att den nollställs vid varje sensorbyte. Glooko använder han för att se tillbaka i tiden och det är den som sjukvården använder för att ladda över hans data inför besök på endokrin.
Jag använder avläsare samt libre view. Där kan jag se kurvor åtminstone 90 dagar bakåt?
 
Alltså dessa myrkrypningar! Jag håller på att bli tokig!!
Upplever att det blir värre av motion och stödstrumpor, konstigt nog. Borde väl vara tvärtom.
Men om jag inte motionerar och har stödstrumpor blir benen jämntjocka från knäet och neråt. Det är inte heller särskilt angenämt..

Ska träffa läkare imorgon för förlossningsplanering. Tänkte ta upp det då, alla bekymmer som stör mig.
 
Behöver lite input igen.

Nu är det ca tre veckor kvar till beräknad förlossning.
Har haft Libre 2 i snart sex veckor, alla värden har varit bra (dvs låga, oftast under 6 mmol/l, något enstaka högre).
Skulle ni säga att jag behöver köpa en till? Den jag har på nu håller till nästa torsdag. Och som sagt, allting har varit lågt hela tiden. Allting ser bra ut med bebis med, han växer som han ska och verkar pigg.

Ska ta upp det med barnmorskan idag med, men hon kommer garanterat säga att jag ska fortsätta.
 
Alltså dessa myrkrypningar! Jag håller på att bli tokig!!
Upplever att det blir värre av motion och stödstrumpor, konstigt nog. Borde väl vara tvärtom.
Men om jag inte motionerar och har stödstrumpor blir benen jämntjocka från knäet och neråt. Det är inte heller särskilt angenämt..

Ska träffa läkare imorgon för förlossningsplanering. Tänkte ta upp det då, alla bekymmer som stör mig.
För mig blir myrkrypningar bättre om jag kyler ner fötterna kraftigt. På vintern händer det att jag går ut med bara vader och fötter och ställer mig i en snödriva typ. Hjälper ganska mycket tycker jag.
 
För mig blir myrkrypningar bättre om jag kyler ner fötterna kraftigt. På vintern händer det att jag går ut med bara vader och fötter och ställer mig i en snödriva typ. Hjälper ganska mycket tycker jag.
Har testat spola kallvatten på benen när jag har möjlighet. Upplever inte att det hjälper för mig tyvärr.. Det blir bättre så länge jag spolar, men så fort jag slutar kommer krypningarna tillbaka.
 
Har testat spola kallvatten på benen när jag har möjlighet. Upplever inte att det hjälper för mig tyvärr.. Det blir bättre så länge jag spolar, men så fort jag slutar kommer krypningarna tillbaka.
Man behöver bli ORDENTLIGT nerkyld. Upplevde inte att kallvatten hjälpte så mycket heller - men att stå i en snödriva i 15 min hjälpte. Inte hur länge som helst givetvis, men tillräckligt för att jag skulle tycka att det var värt det.
 
Man behöver bli ORDENTLIGT nerkyld. Upplevde inte att kallvatten hjälpte så mycket heller - men att stå i en snödriva i 15 min hjälpte. Inte hur länge som helst givetvis, men tillräckligt för att jag skulle tycka att det var värt det.
Nu har vi ingen snö här i söder så det blir svårt att ordna.
 
Behöver lite input igen.

Nu är det ca tre veckor kvar till beräknad förlossning.
Har haft Libre 2 i snart sex veckor, alla värden har varit bra (dvs låga, oftast under 6 mmol/l, något enstaka högre).
Skulle ni säga att jag behöver köpa en till? Den jag har på nu håller till nästa torsdag. Och som sagt, allting har varit lågt hela tiden. Allting ser bra ut med bebis med, han växer som han ska och verkar pigg.

Ska ta upp det med barnmorskan idag med, men hon kommer garanterat säga att jag ska fortsätta.
nej
 
Behöver lite input igen.

Nu är det ca tre veckor kvar till beräknad förlossning.
Har haft Libre 2 i snart sex veckor, alla värden har varit bra (dvs låga, oftast under 6 mmol/l, något enstaka högre).
Skulle ni säga att jag behöver köpa en till? Den jag har på nu håller till nästa torsdag. Och som sagt, allting har varit lågt hela tiden. Allting ser bra ut med bebis med, han växer som han ska och verkar pigg.

Ska ta upp det med barnmorskan idag med, men hon kommer garanterat säga att jag ska fortsätta.
Inget direkt svar på din fråga ;) men hoppas dessa tre veckor går fort så du får din bebis och slipper må dåligt i kroppen :heart
 
Hink med vatten in i frysen och sedan stå på isen i den? :idea:
Helt OT, men det där läääängtade jag efter när jag var gravid! :D Hade inga myrkrypningar, men det var en varm sensommar (typ september, dottern är född i början på november), jag satt och jobbade i ett alldeles för varmt kontor utan AC och var SÅ. VARM. OM. FÖTTERNA. :laugh:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Jag vet knappt vad jag ska ta mig till för ångesten sliter mig i stycken. Allting bara snurrrar och snurrar och snurrar så fort att det...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 187
Senast: startpompe
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 976
Senast: Dimmoln
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 718
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp