jag å sambon pratar lite barn..

Sv: jag å sambon pratar lite barn..

precis så tänker vi oxå att självklart ska juh han vå vara hemma för att kunna umgås med sintt barn.. men de jobb han ahr nu skulle de funka utan att han e ledig då han jobbar skift med 10 dagar ledighet.. men nu till sommarn måste han för att kunna vara kvar på samma jobb med lika bra lön ändra dessa tider. därav kom disskutionen upp hör hemma hur 17 han skulle kunna vara hemma...

Kan han inte ta ut måndag och fredagar då. Då blir han ju hemma ganska mycket sammanhngande.
 
Sv: jag å sambon pratar lite barn..

Känner igen dilemmat, vi har kommit överens att jag är mammaledig denna gåpng & blir det fler barn kommer han vara pappaledig, förutom ca 2-3 första månaderna som jag gärna vill ta ut då jag kommer snittas.
 
Sv: jag å sambon pratar lite barn..

Jag har varit hemma mer än min sambo och det beror på att på det jobbet han hade innan så var han ledig ganska mycket (skiftjobb) och ville inte ta ut föräldraledighet då företaget precis hade startat upp igen efter en konkurs med minimalt med personal för att få det att gå ihop, men nu gick det tyvärr inte ändå och sambon var hemma istort sett hela januari och februari med full lön. Nu jobbar han på ett annat ställe och kommer att vara hemma med sonen i sommar och då börjar jag jobba igen. I augusti är det dagisdags.

Angående ekonomin så hade vi inga problem där eftersom vi bägge har rätt välbetalda jobb, vi har väl tillsammans ca 45-50 000 brutto, inga stora lån och inga andra skulder. Har ett hus som vi iofs renoverar på, men tar det efterhand som vi har råd. Hade även sparat lite pengar på banken innan sonen kom som vi kunde ta av om det behövdes och jag kunde ta ut färre föräldrledighetsdagar i veckan.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 955
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 845
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 198
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 410
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp