Jag älskar att...Vad tycker ni är roligast/mest givande i hela livet, vad skulle ni välja om du bara fick fortsätta med en sak?

Haha min spontana tanke när jag läste rubriken var ”PENGAR!” 😂 nä men lite sant eftersom det möjliggör väldigt mycket. Tror inte jag kan komma på en specifik sak faktiskt. Jag älskar att vara med min dotter typ gå ut och mata änderna, va på Liseberg och se henne kikna av skratt i karusellerna, gosa i soffan till en film osv. Älskar att promenera vid havet, älskar att träna, älskar att jobba, älskar att äta gött. Kan inte bestämma en sak bara, hade ju tröttnat totalt i längden tror jag.
 
Jag funderade lite och kom faktiskt tänka på buke. Inte som något som jag inte kan leva utan, för det kan jag ju även om det skulle vara väldigt tråkigt. Men buke är nog det som gett mig mest av allt, intellektuellt och socialt sett.

Intellektuellt så har jag lärt mig så otroligt mycket av många personer här, främst alla starka kvinnor :love: Så mycket kunskap(!!) och diskussioner, jag har lärt mig att försöka tänka efter innan jag förklarar vad jag tycker/menar. Väldigt stimulerande också.

Och socialt sett ... Jag är gravt hörselskadad och har svårt för att kunna umgås med olika sorters människor sådär fritt som hörande personer kan. Men här får jag höra/läsa olika personers konversationer utan att vara inblandad och/eller bestämma om jag vill inflika med något, vilket jag inte kan i vardagen. Det ger mig så otroligt mycket. Och jag får känna mig lite mera "normal" (i brist på bättre ord), som en av samhället då jag så lätt kan känna mig utanför pga jag inte riktigt kan kommunicera besvärsfritt med andra som andra kan.

Så jag tror att jag faktiskt svarar buke som svar på frågan vad som ger och/eller har gett mig mycket.
 
Senast ändrad:
Jag älskar ridning, men skulle inte nöja mig med bara skogsmulleridning utan jag måste få träna och tävla också.
Älskar att gå på konserter - det ger energi i VECKOR - men har inte haft råd på länge. Men det är också där uppe i toppen.
Älskar också av hela mitt hjärta att dansa balett (faktiskt minst lika mycket som ridning!) men där är det lite lika som med ridningen, får jag inte göra det med en bra lärare låter jag hellre bli. Så tyvärr har det inte blivit någon dans för mig nu på några år, och det kan jag verkligen bli genuint ledsen och sakna.
 
Umgås med min familj. I andra hand vara med och utveckla framtidens tekniska lösningar för mänsklighetens utmaningar, men det är lite fusk, för det är tusentals olika saker man kan bidra med.
 
Jag älskar älskar älskar hästar.

Sådär jättenördigt jättehästtjejigt.
Som tre-fyraåring satt jag på en pall och tittade på lektion efter lektion. Mitt i vintern. Typ så. Extrem.

På riktigt blir jag irriterad och får nån slags abstinenskänsla när jag inte kan rida på nån vecka. 🙄
Så fort jag kommer upp kommer lugnet och jag blir nöjd och tillfreds.

När någon säger som typ fyrtioåring att ’det här är min sista häst’ eller ’när jag blir pensionär ska jag ju inte ha häst’
Då kan jag inte för mitt liv förstå hur de menar!? 😇
 
Jag tror inte att enbart göra en sak skulle göra mig lycklig, oavsett vad det är. Det är lite som att äta en riktigt god bakelse, skulle jag äta en varje dag så skulle det tappa sin charm. Eller ligga på en tropisk strand, efter några veckor längtar jag efter att inte ha sand mellan tårna hela tiden och en fungerande AC. Men rent spontant hänga med en massa hundar dygnet runt och dricka vin låter förbaskat trevligt.
Jag håller med. Hänga på uteservering är en av mina absoluta favoriter, men kontrastverkan mot "ekorrhjulet" är en viktig del av behållningen.

Hästar är också en stor källa till glädje, men jag vill absolut inte ägna hela min tid åt dem. Jag behöver människor och ord också.
 
Jag hade inte heller varit lycklig av att göra samma sak för länge, men skulle jag bli tvungen så skulle jag nog välja att läsa. Jag älskar och har alltid älskat att läsa böcker, och det ger mig en möjlighet att leva mig in i alla möjliga olika sorters liv och miljöer.
 
Jag håller med. Hänga på uteservering är en av mina absoluta favoriter, men kontrastverkan mot "ekorrhjulet" är en viktig del av behållningen.

Hästar är också en stor källa till glädje, men jag vill absolut inte ägna hela min tid åt dem. Jag behöver människor och ord också.

Ska jag ägna mig åt en enda sak är det att ägna mig åt flera saker med variation.

Jag kan inte tänka mig en enda enskild aktivitet som i solitud för evigt inte skulle generera depression.
 
Vad räknas som hobby? Jag ser ju mina djur som min familj.

Jag har svårt att tänka mig att byta bort något. Men jag vill nog som @Angel , vara i naturen med mina djur vackra sommardagar (utan mygg....)
 
Inredning, blir så otroligt kreativ när jag kommer igång. Det vill jag inte leva utan
Trädgård på en mycket god andraplats. Att sköta den är inte så kul som att komma på nya saker i den.

Saknar inte hästarna alls, trots att jag och sambon hade det som gemensamt intresse.
Fick en riktigt fin häst sista åren som kunde allt. Trots det - nej.
Fick barn, för mycket skador med hästarna osv....

Fast jag kan sakna den där känslan i passagen. ❤️ Kan förnimma den fortfarande i kroppen.
 
Den bästa stunden på dagen är när jag läser högt för mina barn. Jag är med människor jag tycker om och delar en upplevelse - ett äventyr.

Jag skulle inte heller kunna leva utan skogspromenader. Under semestern när jag kunde promenera varje dag var livet på topp.
 
Jag älskar älskar älskar hästar.

Sådär jättenördigt jättehästtjejigt.
Som tre-fyraåring satt jag på en pall och tittade på lektion efter lektion. Mitt i vintern. Typ så. Extrem.

På riktigt blir jag irriterad och får nån slags abstinenskänsla när jag inte kan rida på nån vecka. 🙄
Så fort jag kommer upp kommer lugnet och jag blir nöjd och tillfreds.

När någon säger som typ fyrtioåring att ’det här är min sista häst’ eller ’när jag blir pensionär ska jag ju inte ha häst’
Då kan jag inte för mitt liv förstå hur de menar!? 😇

Åh jag är så sugen på att köpa häst. Nu är jag dessutom på en plats i livet där jag hade haft råd att köpa en fin trevlig valack för ett par hundra k och liksom lyx-rida. Men tiden finns verkligen inte. Tänkte skaffa medryttarhäst till våren och sen 2021 eller 2022 köpa en egen. Eller så blir det ett barn till, då får hästen vänta några år till 😅
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det finns ju så otroligt många hundraser. Hur valde ni vilken ras ni skulle skaffa? Hur gick tankarna? Fördelar/nackdelar? Stämde...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 314
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag leker lite med planerna på nästa hundras. Då jag för tillfället är student och står mitt i ett husbygge med pojkvännen så är det...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: utte
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 370
Senast: Disen
·
E
Övr. Hund Nu har min vovve lärt sig att stänga köksluckor och köksskåp :D Helt otroligt hur fort dom lär sig.. Dag 1 Lära in kommando, och hur...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: Extasia_ox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den siarlösa ulvleken
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp