Jag älskar att...Vad tycker ni är roligast/mest givande i hela livet, vad skulle ni välja om du bara fick fortsätta med en sak?

Djur verkar, vilket inte är särskilt konstigt på buken 😄, vara det viktigaste för många. Som yngre var det bara hästar,hästar,hästar, var där all ledig tid, läste bok efter bok om hästar och min favobok kunde jag utantill. Fattade inte hur man skulle kunna leva utan hästar men nu är det i princip bara hundar som gäller. Om jag är utan min hund känner jag mig trasig, han gör mig hel. Jag älskar hur man får testa sig fram, fundera ut vilket sätt att träna in eller lära hunden olika saker så bra och lättförståeligt som möjligt. Det är kreativitet för mig. Och när jag är ute med hunden sprider han glädje till så många av dom vi möter, dom skiner upp och ler eller till och med kommentarer vilken fin relation jag och min hund har, att han är så duktig, söt, lydig, vacker.
 
Den bästa stunden på dagen är när jag läser högt för mina barn. Jag är med människor jag tycker om och delar en upplevelse - ett äventyr.

Jag skulle inte heller kunna leva utan skogspromenader. Under semestern när jag kunde promenera varje dag var livet på topp.
Så mysigt det låter med bokläsningen, älskade när mamma läste högt för oss. Framförallt alla Narnia böcker 😍
 
Bara fortsätta med EN sak? :eek:

Jag tycker mitt liv är roligt och givande som det är, att bara fortsätta med en sak blir som att offra allt det andra som också är roligt och givande för mig.

Då hade det utan tvekan blivit lastbilarna för det ger mig mer än vad hästarna ger, men hästarna kommer nära på andra plats.
 
Bara fortsätta med EN sak? :eek:

Jag tycker mitt liv är roligt och givande som det är, att bara fortsätta med en sak blir som att offra allt det andra som också är roligt och givande för mig.

Då hade det utan tvekan blivit lastbilarna för det ger mig mer än vad hästarna ger, men hästarna kommer nära på andra plats.
För någon som inte har något motorintresse alls, vad innebär lastbilarna för dig? Vad gör du med dom, är det bara att köra eller mekka och fixa dom?
 
Åh jag är så sugen på att köpa häst. Nu är jag dessutom på en plats i livet där jag hade haft råd att köpa en fin trevlig valack för ett par hundra k och liksom lyx-rida. Men tiden finns verkligen inte. Tänkte skaffa medryttarhäst till våren och sen 2021 eller 2022 köpa en egen. Eller så blir det ett barn till, då får hästen vänta några år till 😅
Tiden ja!

Det är därför jag får abstinens ibland, jag har två småbarn, gård o heltidsjobb. Tiden till hästarna är inte som innan..
Stressen i livet gör däremot att hästarna är viktigare än nånsin.

❤️
 
Tiden ja!

Det är därför jag får abstinens ibland, jag har två småbarn, gård o heltidsjobb. Tiden till hästarna är inte som innan..
Stressen i livet gör däremot att hästarna är viktigare än nånsin.


Men åh precis så! Med all stress i livet så skulle just avkopplingen i ridning/stallet vara perfekt, men jag vet att det också skulle generera mer stress, för när jag då skulle ha varit i stallet hade jag tänkt att nu kunde jag jobbat/varit med barnet/min sambo/tränat/vadsom. Så himla svårt. Min plan är att jobba röven av mig i några år till sen börja trappa ner. DÅ har jag tid.
 
För någon som inte har något motorintresse alls, vad innebär lastbilarna för dig? Vad gör du med dom, är det bara att köra eller mekka och fixa dom?
Jobbar som lastbilschaufför och får jag bara göra en sak, väljer jag att fortsätta med det då jag får ut så mycket av det.
Möter väldigt många människor under en dag och det ger energi att byta några ord samt göra dom glada.
Sen är det väldigt kul och lite utmaning att köra lastbil. Ibland byter jag lampor och tvättar, fixar små saker, de stora får verkstan ta. 😅
 
Vara ute i naturen tillsammans med min familj, i synnerhet det där blåbärstrollet. 👇
20190921_125711.jpg


Spelar ingen roll om det är i skogen, på vattnet eller utforska berg. Jag vill aldrig sluta.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det finns ju så otroligt många hundraser. Hur valde ni vilken ras ni skulle skaffa? Hur gick tankarna? Fördelar/nackdelar? Stämde...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 304
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag leker lite med planerna på nästa hundras. Då jag för tillfället är student och står mitt i ett husbygge med pojkvännen så är det...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: utte
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 361
Senast: Disen
·
E
Övr. Hund Nu har min vovve lärt sig att stänga köksluckor och köksskåp :D Helt otroligt hur fort dom lär sig.. Dag 1 Lära in kommando, och hur...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Extasia_ox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp