Jag älskar byråkratin i en funktionshindrads vardag... eller inte...

fardtjanstenheten@regionorebrolan.se
08:51 (för 7 timmar sedan)
till mig
Hej,
Vi har just nu en väntetid på mer än 10 veckor. Du kan därför få komma att vänta ytterligare en tid innan utredare tar kontakt eller besked kommer.
De uppgifter du lämnat i ditt mail meddelas berörd utredare.
**********
Ska man skratta eller gråta?
Jag vet, vad JAG gör i alla fall.
🙁


Förtydligande:

För sju veckor sedan fick jag beskedet att ansökan är inlämnad och svar skulle komma inom sex veckor. Nu har det gått sju veckor och jag ska alltså vänta tio veckor till?

För att förtydliga jag har haft färdtjänst sedan 1999.... och är tvungen att förnya färdtjänsten var tredje år... Man kan ju helt plötsligt bli frisk... Jag har försökt förnya färdtjänsten sedan i januari och nu varit utan färdtjänst sen i mars och fått anlita bärgare för att få hem permobilen 2 gånger när den gått i strejk a 800 kronor.

Är det så man ska behandlas i beroendeställning?

Det gör det ju inte lättare att få ett jobb, om det kan bli problem att ta sig dit.
 

Det ska ju ändå finnas en saklig grund när en myndighet informerar om sin handläggningstid. Så rimligen kan det betyda något i stil med 10-12 veckor, men inte uppemot 20.
Men jag har väntat sedan i januari, då jag pratade med en färdtjänsthandläggare i telefon... vilket i stort sett är en omöjlighet att komma i kontakt med. Jag fick då 2 månaders förlängning, för att kunna skicka in läkarintyg och ny ansökan trots att jag haft färdtjänst i 20 år.

Jag skickade ansökan via snigelpost och intyget skickade läkaren direkt via nån interngrej... Inget svar... jag försökte ringa, de har 2 timmars telefontid per dag mån-fredag... och upptaget från första sekund tills telefonsvararen kommer in och säger "telefontiderna är nu slut, tack för påringningen"...

Så jag skickade ny ansökan via snigelpost... i somras... inget svar.

Så nu tog vi det när jag var hos min kurator, skickade internt genom 1177.se och hon skrev under med sitt namn och telefonnummer, då fick jag svar med vändande post att ansökan var mottagen och att jag skulle få svar inom sex veckor det var i början av september....

Det har varit så här VARJE gång med färdtjänsten om de har så svårt att hinna med är det då inte dags att utöka personalstyrkan. Jag kanske ska skicka in en spontanansökan dit, till arbetsförmedlingen och försäkringskassan också...

Och nej, jag är inte dryg även om det låter så... Jag är uppgiven.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det tog mig 5 år att återfå beviljad färdtjänst trots att jag hade haft det flera år efter hästolyckan. Jag återfick mitt körkort...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Dagbok En plats för blogg-liknande inlägg och kommentarer. Här kan du skriva en offentlig dagbok. Hackad natt där jag fått springa upp...
Svar
2
· Visningar
445
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp