Bukefalos 28 år!

Jag är en urusel och dement hästägare....

I

Idka

... för jag kan omöjligen minnas när mitt ena sto fick sin stelkramspvaccinering sist! :crazy: :cry: Dessutom är passet språlöst borta sen en flytt för två år sedan, känner mig sådär lagomt nöjd med mig själv... :mad:

Så min fråga är, hur gör man om grundvaccineringen för stelkramp? Hittar bara info om hur man gör med föl, är det samma procedur? Och vad händer om jag inte (gud förbjude) hittar passet, gäller det att beställa nytt då?

Känner mig totalt urusel som klantat mig så... :cry:
 
Sv: Jag är en urusel och dement hästägare....

nu är jag ingen expert på detta men kanske kan hjälpa dig ändå. Du måste nog skaffa nytt pass och då borde man vända sig till den avelsföreningen hästen är registrerad i. sen vacceneringen är det samma som för föl.

Tips för att inte tappa bort alla papper ha dom i en pärm eller mapp så att de inte kommer bort.
 
Sv: Jag är en urusel och dement hästägare....

Ok så man måste ha passet framme för att kunna vaccinera??

Ja jag har alla viktiga papper arkiverade i en pärm, men flytten var lite kaotisk så där kom det bort... :(
 
Sv: Jag är en urusel och dement hästägare....

okej! nej man måste inte ha passet för att vaccinera du kan ju börja vaccinera och vetrinären skriver in det i ett litet kort och sen när du har ditt pass igen kan de bara skriva över där att hästen är grundvaccinerad. så gjorde vi nu för vi hade alla vaccineringar på ett kort innan vi fick våra pass sen har vetrinären bara skrivit över det i passet.
 
Sv: Jag är en urusel och dement hästägare....

Ah tack för det! :idea:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 425
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 810
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 407
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Terminens sista två lektioner blev en hopplektion och en dressyrlektion. På sista hopplektionen fick jag rida Juvelen, den unga...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp