Bukefalos 28 år!

Jag är så stolt!

Aningsfull

Trådstartare
”Mycket vackert tikhuvud! Utmärkt uttryck! Välplacerade öron. Torr vacker hals! Utmärkt kropp och bra benstomme. Normala vinklar fram, välvinklad bak. Rör sig bra! HP!”

Som ni kanske förstår har jag varit med Julie på utställning idag och måste säga att kritiken var väldigt bra. :bow:
Vi gick till BIS-final i valp II men tyvärr blev det ingen placering. Men hon skötte sig hur bra som helst och väckte massor av uppmärksamhet. Av 140 hundar var hon enda dvärgpinschern så det var många som kom fram och pratade och beundrade. :love:
Jag som trodde att det skulle bli problem när domaren skulle kolla tänderna hade fel. hon stod helt stilla, skötte sig helbra!
Tyvärr gjorde det kalla ridhuset där utställningen var att hon inte visade upp sig från den bästa sidan. Hon frös så att hon skakade när jag skulle ställa upp henne, men att vi trots det tog oss så långt måste ju vara bra. :)
Mellan varven låg hon insvept i filtar i sin bur och sov, hon var helcool! Trodde inte att allt skulle gå så bra. Andra gången någonsin som både hon och jag är på en hundutställning och förra gången var hon bara 4 månader, nu 9. Men redan om 2 veckor är det dags igen. ;)
 
Sv: Jag är så stolt!

Grattis! :bump: Vad kul att det gick bra, och framför allt att hon skötte sig så bra! Lycka till inför nästa gång också!
 
Sv: Jag är så stolt!

Grattis.
Va kul att det blev så fina ord från domaren :bump:

Jag har varit på 1 utställning med min JR....
Hon var så feg så vi fick inte ens HP :crazy:
(hon var ensam i tik)
Men ska iväg om en månad igen.
Jag ställer ut bara för att det är kul å så träffar man så härliga Hundar.
Men visst inte säger jag väl nej till en fin rosett :angel:

Lycka till på nästa utställning
 
Sv: Jag är så stolt!

Jag fick beröm av en domare idag när vi gick lunchprommisen att min cocker var perfekt klippt och hade otriligt fin päls :D Gick därifrån med ett stort smajl :D Synd att min hund inte kan ställas ut, hon har lixom underbett :bump:
 
Sv: Jag är så stolt!

Jag tror jag var på samma utställning; inoff i Höglandsnäs? Såg din hund :). Min jycke fick också HP men jag iddes inte stanna till finalen. Väldans kallt- fick rulla in henne i en yllefilt!
 
Sv: Jag är så stolt!

Jaha, vad roligt. :) Nästa gång får du hälsa. ;)
Ska du på inoff i boden den 26:e? Eller den 12(?)?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Japp, Idag va Pombah på sin första utställning! Inoff men ändå Gick kanonbra, han skötte sig exemplariskt :) av 3 Rottisvalpar så...
Svar
3
· Visningar
1 036
Senast: Minerva
·
Övr. Hund Igår var vi på vår första utställning arrangerad av SvVK (Svenska vinthundsklubben). Precis innan vi skulle in i ringen insåg jag att...
Svar
15
· Visningar
1 080
Senast: Luxus
·
Övr. Hund Nu har jämtisvalparna varit på sin första utställning och jag är så himla glad o nöjd:) Först det viktigaste av allt; de var så lugna...
Svar
10
· Visningar
1 056
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Jaha, nu har vi varit iväg! Och lite bilder blev det iaf :) Jag ska dra kritiken först då: Tik av bra storlek men saknar ännu ganska...
Svar
18
· Visningar
1 430
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp