Jag behöver lite Buke-terapi.

Mineur

Trådstartare
Moderator
Nu måste ni hjälpa mig att bolla lite här...

Jag står återigen inför chansen att påbörja ett förhållande med en kille, och återigen med samma jobbiga motsägelsefulla känslor som jag inte riktigt vet varför de uppstår. För fjärde gången i mitt liv har jag träffat en kille som jag tycker om på riktigt och som tycker om mig, och precis som alla de andra gångerna har det känts helt rätt första gången jag träffat honom. Denna gången var det på en fest hos en kompis, och sedan följde han med mig hem och så snackade vi och myste resten av natten ungefär. Allting kändes jättebra, och jag tänkte verkligen att den här killen vill jag se mer av!

Men nu, sådär tre dagar efter att vi träffats, känns det inte alls lika bra. 40 % av mig vill fortfarande se honom och kan fortfarande se det positiva; 40 % av mig vill höra ifrån honom och nog hoppar det till lite i bröstet på mig när jag ser hans namn (oj vad smörigt det lät, men ni fattar...) Men resterande 60 % tycker att det är jobbigt, stressande och ser allt negativt som kan hända. Jag går liksom och funderar på hur fint det kan bli en timme, men nästa timme ser jag bara framför mig hur jobbig jag kommer att tycka att han är, hur dålig jag kommer att vara som flickvän, hur stressad jag kommer att bli av honom och hur svårt det kommer att bli att göra slut.

Jag inbillar mig att han kommer att vilja ses var och varannan dag, att jag inte alls kommer att vilja samma sak och att jag därför kommer att behöva göra honom besviken och hitta på svepskäl. Det här är ett mönster som upprepat sig med alla killar jag har haft förhållanden med, så jag vet att det är ett problem jag har (eller som de har med mig, beroende på hur man ser det). Jag vet att jag är väldigt bestämd och organiserad, jag planerar ofta i förväg och ogillar att ändra de planerna, och jag är väldigt känslig för när jag tycker att folk är för på liksom.

Vi har sms:at rätt mycket sedan vi träffades, men till och med det har känts jobbigt ibland; det har liksom känts jobbigt och olustigt att svara. Och jag vet verkligen inte varför. En del av mig vill ju trots allt verkligen prova och lyckas, en del av mig tror verkligen att han är rätt och att det kan fungera jättebra. Men en annan del av mig tycker bara att det känns olustigt och stressande att tänka på när jag ska träffa honom nästa gång, och den delen vill bara bryta allt nu och fortsätta leva mitt bekväma singelliv.

Jag kommer att fortsätta det här, jag kommer att gå emot mina negativa känslor, utmana mig själv för att se var det leder, men jag kan inte låta bli att irritera mig så in i bomben på mina negativa tankar. Jag kan inte låta bli att tänka på de tre gånger jag gjort just det där (utmanat mig själv och tagit det vidare) förut, och att det ändå inte blev något bra.

Varför kan jag inte bara vara kär och lycklig, hänga med i svängarna, hålla i mig och hoppas på det bästa? Vad kan jag göra för att tänka annorlunda och låta de där glada, hoppfulla 40 procenten ta över?
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Känner igen mej väldigt mkt i det du skriver! Vilket väl tyvärr kanske gör att jag inte har så mkt bra tips vad man ska göra för att förändra det. Men är jobbigt när man ena stunden tkr det känns bra för att några timmar efter tänka på allt som kan gå fel eller bli jobbigt.
Trivs ändå bra med att vara singel och behöver ganska mkt utrymme och egentid, så för mej har det aldrig varit intressant att ha ett förhållande bara för att. Utan då ska det vara nåt "extra".

Jag är nog iof lite velig med andra saker oxå, när jag inte vet vad jag tkr och känner. Då kan jag vela i det oändliga och tycka att situationen känns bra ena stunden för att i nästa bli jätte stressad över hur livet kommer bli om jag gör si eller så. :crazy:

Är bara en kille jag inte känt mej sådär velig om, men det är oxå ända killen jag varit kär i! Sen träffades vi aldrig så länge att vi blev tillsammans, tyvärr. Så jag vet inte om man hade kunnat dra några slutsatser från att det kändes bra från början. Jag vill gärna tro att när det är rätt så känner man det från början :) men det kanske är för att man tänker sej att det är så det ska vara?

Hatar verkligen när folk säger det här till mej (har hört det så många gånger nu :p) men ibland måste man nog bara bestämma sej! Bestämma sej att iaf prova ett tag eller att skita i det. Sen får man göra en ny "utvärdering" efter det. För tyvärr kan man ju inte stanna tiden så att man kan fundera i sin ensamhet i en vecka lr så, känns som att jag skulle behöva det ibland :p.

Ibland tkr jag det kan hjälpa att skriva en för-nackdel lista, menar inte om killen. Utan mer för- och nackdelar just nu med att ha ett förhållande, vad skulle ändras i ditt liv då osv. Tkr det kan hjälpa att få lite struktur på tankarna iaf :)
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Tack för ditt svar! Det låter som att vi har lite samma problem och inställning, och precis som du har jag alltid tänkt att "när det känns rätt så känns det, då kommer alla tvivel att försvinna". Nu är det dock som sagt den fjärde killen som jag verkligen känner att jag är kär i (stor skillnad från vad jag känt inför flera andra), och det får mig att undra om det här ändå inte kan vara "det" liksom. Sen har ju de tre andra inte gått så bra som sagt, men någon gång måste det ju bli rätt tänker jag...

Jag är dock också väldigt nöjd med att vara singel egentligen, och behöver mycket egentid, men någonstans vill jag ju inte leva ensam för alltid liksom. En del av mig vill verkligen prova på det här med förhållande igen, och den delen av mig tror jag kommer att ångra sig länge ifall jag inte ger varje möjlighet en chans liksom.

Sen hjälper det ju inte att jag precis som du är velig av naturen, men det där du säger om att man ibland bara måste bestämma sig är så rätt. Jag gick och var lite stressad i typ en månad den här sommaren för att jag inte visste om jag ville fortsätta på mitt deltidsjobb eller ej, men sedan när jag väl tagit beslutet kändes det otroligt skönt och det tror jag att det hade gjort oavsett vilket beslut jag tog. Det är det jag menar med att jag ska gå vidare med det här, jag ska ge det en chans och se hur det går. Jag har i princip bestämt mig för att testa. Det stör mig bara att det beslutet inte känns 100 % rätt...

Ska prova ditt tips att skriva ihop en lista! Jag befarar dock att singeltjejen/egoisten i mig kommer att ha väldigt många punkter att sätta på minus-sidan, men det kan nog vara nyttigt hursomhelst att riktigt tänka igenom varje punkt och se hur "giltiga" de faktiskt är ;)
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Satt och småskrattade lite nu nä jag läste ditt svar, verkar ha väldigt lika personligheter :p
Ja men känner du att du är kär så är det väl absolut värt att prova iaf :) och klart det blir rätt nån gång!

Nej man vill ju inte vara själv hela livet. Men tror iaf för min del att jag måste ha någon som förstår att jag behöver egentid och lite utrymme. Jag förstår inte såna par som är ihop hela tiden och gör allt tillsammans. Tror inte jag skulle klara av det utan att få ett spel på min partner :p

Det där med att ta beslut som inte känns 100 % rätt, vet jag hur det är. Tog ett studieuppehåll från en utbildning jag gått ett år på och har påbörjat en ny nu i höst. Har nästan varje dag sen jag började funderat på om det var rätt beslut, för det känns inte 100 % rätt med den här utbildningen heller :meh:
Men jag blir att fundera om nåt verkligen kan kännas helt rätt ? Tror knappt jag varit med om det i nåt sammanhang, är väl snarare att fördelarna väger upp nackdelarna isf :)

Jo för- och nackdelslistan kan fungera eller iaf ge en fingervisning tror jag :) men tror man kan "manipulera" den ganska enkelt, hehe.
När jag var helt säker på att jag ville byta utbildning och flytta från staden gjorde jag en sån lista, med för och nackdelar med båda utbildningarna och sånt runtikring som skulle påverkas. Då vägde negativa över på första utbildningen så jag bytte. Nu när jag gjort en lista igen ser det lite annorlunda ut...

Så jag kan nog lätt vinkla listan lite omedvetet när jag redan har "bestämt" mej för vad jag vill. Så man kanske ska ta det med en nypa salt och inte bara se till att man fick jätte många punkter i ena kolumnen, utan även väga in betydelsen av dem :)
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Men alltså, har du känt killen i tre dagar?

Haha, jag förstår vad du menar. Och jo, jag har bara känt honom i några dagar, så det är ju egentligen alldeles för tidigt att dra några slutsatser överhuvudtaget. Jag spenderade dock mååånga timmar ensam med honom då vi bara snackade och myste, och baserat på det kan jag säga att jag nog är lite/mycket kär i honom. Jag vet att han vill fortsätta och se vad det kan leda till, det har han gjort klart både när vi sågs och senare över sms, och det är liksom där mina motstridiga känslor kommer in. Men vem vet, vi kanske upptäcker att vi är helt fel för varandra, fast det känns inte riktigt relevant nu då det som sagt är de här allra första stegen som jag har problem med.

Satt och småskrattade lite nu nä jag läste ditt svar, verkar ha väldigt lika personligheter :p
Ja men känner du att du är kär så är det väl absolut värt att prova iaf :) och klart det blir rätt nån gång!

Nej man vill ju inte vara själv hela livet. Men tror iaf för min del att jag måste ha någon som förstår att jag behöver egentid och lite utrymme. Jag förstår inte såna par som är ihop hela tiden och gör allt tillsammans. Tror inte jag skulle klara av det utan att få ett spel på min partner :p

Det där med att ta beslut som inte känns 100 % rätt, vet jag hur det är. Tog ett studieuppehåll från en utbildning jag gått ett år på och har påbörjat en ny nu i höst. Har nästan varje dag sen jag började funderat på om det var rätt beslut, för det känns inte 100 % rätt med den här utbildningen heller :meh:
Men jag blir att fundera om nåt verkligen kan kännas helt rätt ? Tror knappt jag varit med om det i nåt sammanhang, är väl snarare att fördelarna väger upp nackdelarna isf :)

Jo för- och nackdelslistan kan fungera eller iaf ge en fingervisning tror jag :) men tror man kan "manipulera" den ganska enkelt, hehe.
När jag var helt säker på att jag ville byta utbildning och flytta från staden gjorde jag en sån lista, med för och nackdelar med båda utbildningarna och sånt runtikring som skulle påverkas. Då vägde negativa över på första utbildningen så jag bytte. Nu när jag gjort en lista igen ser det lite annorlunda ut...

Så jag kan nog lätt vinkla listan lite omedvetet när jag redan har "bestämt" mej för vad jag vill. Så man kanske ska ta det med en nypa salt och inte bara se till att man fick jätte många punkter i ena kolumnen, utan även väga in betydelsen av dem :)

Se där! Vi får väl ta och gifta oss en dag då, om vi båda är singlar och missnöjda om sisådär 20 år ;)

Det där om par som är tillsammans hela tiden har jag också extremt svårt att förstå, jag får panik om jag inte får åtminstone en kväll i veckan då det bara är jag som bestämmer, haha. Det fanns ju en tråd om det här för ett tag sedan, och det verkade inte som att vi var ensamma om den saken :p

Sen har du nog rätt i att det är svårt att hitta något som känns riktigt 100 % rätt, för hur man än gör kan man komma på andra scenarier som vore bättre. Men jag ska sätta mig och göra en liten lista, försöka tränga bort de negativa tankarna och fokusera på att vara positiv och optimistisk istället. Och egentligen, vad är det värsta som kan hända? Tycker jag att det är jobbigt eller stressande så kan jag ju faktiskt dra mig ur precis när som helst, även om det såklart kan bli lite jobbigt det också.
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Haha, jag förstår vad du menar. Och jo, jag har bara känt honom i några dagar, så det är ju egentligen alldeles för tidigt att dra några slutsatser överhuvudtaget. Jag spenderade dock mååånga timmar ensam med honom då vi bara snackade och myste, och baserat på det kan jag säga att jag nog är lite/mycket kär i honom. Jag vet att han vill fortsätta och se vad det kan leda till, det har han gjort klart både när vi sågs och senare över sms, och det är liksom där mina motstridiga känslor kommer in. Men vem vet, vi kanske upptäcker att vi är helt fel för varandra, fast det känns inte riktigt relevant nu då det som sagt är de här allra första stegen som jag har problem med.

Aha, okej. Men då är det ju liksom inte något förhållande än på ett tag (eller i alla fall inte i min värld). Men ändå så tänker du att det kanske blir det någon gång och då eventuellt blir jobbigt? Eller jag fattar inte riktigt.
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Alltså, det är väl egentligen med själva upptakten till ett förhållande som jag har svårt för och tycker är jobbig. Jag kan liksom träffa någon en kväll och tycka om honom, tänka att det här är ju mysigt, det här vill jag gå vidare. När det väl kommer till att fortsätta träffa honom tågar dock dessa motstridiga känslor som jag beskriver ovan in, och det är dem jag vill ha hjälp att bli av med. Samtidigt som jag vet hur fin han verkar och hur bra det kan bli är det liksom en del av mig som bara vill backa ur med en gång och inte ens prova att ta det vidare. Det kan vara bekvämlighet, det kan vara rädsla och det kan också bara vara så att jag innerst inne verkligen inte vill - jag vet inte!

Tillägg: Jag skulle liksom göra hur mycket som helst för att bara hoppa fram i tiden tills vi (eventuellt) varit tillsammans i kanske 6 månader och allt är lite invant och bekvämt, men bara tanken på att ta mig dit gör mig stressad och olustig till mods. Det var samma sak med min förra pojkvän; där kändes det som att allt skulle bli tusen gånger lättare om vi bara hoppade över några steg och typ flyttade ihop med en gång, haha.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Jag förstår vad du menar, samtidigt som det är just den fasen som jag tror kan vara den absolut härligaste i ett nytt förhållande.
Var själv i en liknande situation med en snubbe för ett tag sen och jag lade ner det. Kände att jag inte "orkade" dra igång något och drog därför slutsatsen att jag inte var tillräckligt intresserad. Men det är ju jag, inte du, och du är den enda som vet hur intresserad du är av den här killen.
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Håller med Mulberry.


Känt killen i 3 dagar, och planerar redan för förhållande :p Mycket kan hända lixom.

Och är du osäker/tycker det är jobbigt redan nu så är det ingenting vad de kommer bli, eller kan bli. I början ska allt vara perfekt ju och absolut inte kännas tveksamt, då är han inte rätt kille imo. :)

Låter mest som du är kär i kärleken faktiskt! Inget illa menat! :)
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Jag kan förstås ha helt fel, men vill du ens ha en partner egentligen? Just nu/i framtiden? Eller är det bara något som du känner att du "borde" ha, för att "alla andra" har det?

Spontant låter det ju som att du kanske tänker lite för mycket. Vilket är lätt att göra, men inte alltid så smart kanske.

Jag tror i alla fall att det kan vara lite dumt av dig att försöka tvinga dig själv till att se det positiva om större delen av dina känslor ändå är negativa - då lär det verkligen bli en jobbig situation. Tror du att du kan försöka träffa snubben "bara för dagen"? Japp, det kan vara jobbigt det med, men det blir ju mindre insats för en själv att tänka "okej, jag ger den här snubben tre timmar av mitt liv" snarare än "jag ger den här snubben resten av mitt liv".
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Håller med Mulberry.


Känt killen i 3 dagar, och planerar redan för förhållande :p Mycket kan hända lixom.

Och är du osäker/tycker det är jobbigt redan nu så är det ingenting vad de kommer bli, eller kan bli. I början ska allt vara perfekt ju och absolut inte kännas tveksamt, då är han inte rätt kille imo. :)

Låter mest som du är kär i kärleken faktiskt! Inget illa menat! :)

Men åh, nu låter jag ju jättefånig när du skriver sådär ju :p Som jag skrev till Mulberrry så är det väl kanske med upptappningen till ett förhållande som jag har problem med, och för mig träffar man någon som man är kär i just för att man tror att det kanske kan leda till ett förhållande. Det är ju liksom inte så att jag sitter och funderar på förlovningsringar och samboskap, utan för mig känns just ett helt vanligt förhållande som att det skulle kunna vara en helt naturlig utveckling av det här. Därav att jag sitter och funderar på det. Planerar tycker jag inte att jag gör, det vet jag inte riktigt var du fick det ifrån, men funderar och analyserar (lite för mycket) det gör jag!

Sen är jag inte helt övertygad om att det bara kommer att bli värre ifall jag fortsätter nu (rätta mig om jag har fel, men det lät lite som att det var det du menade med att "så är det ingenting mot vad det kommer bli") faktiskt. Som Elektronen och jag diskuterade lite innan så tror jag tvärtom att jag kanske behöver vänja mig lite vid tanken bara, och låta de negativa känslorna släppa efter hand? Kanske är en dum jämförelse, men hur ofta känner man sig helt bekväm och bombsäker de första gångerna på ett nytt jobb liksom? Det är lite så jag tänker; antingen blir det bara bättre och jag inser att det inte var något att oroa sig för, eller så känner jag mig faktiskt fortfarande osäker om några veckor, och då får jag väl avsluta det då.

Kär i kärleken... Tja, kanske det. Men jag vill ändå ge det en chans känner jag.

Jag kan förstås ha helt fel, men vill du ens ha en partner egentligen? Just nu/i framtiden? Eller är det bara något som du känner att du "borde" ha, för att "alla andra" har det?

Spontant låter det ju som att du kanske tänker lite för mycket. Vilket är lätt att göra, men inte alltid så smart kanske.

Jag tror i alla fall att det kan vara lite dumt av dig att försöka tvinga dig själv till att se det positiva om större delen av dina känslor ändå är negativa - då lär det verkligen bli en jobbig situation. Tror du att du kan försöka träffa snubben "bara för dagen"? Japp, det kan vara jobbigt det med, men det blir ju mindre insats för en själv att tänka "okej, jag ger den här snubben tre timmar av mitt liv" snarare än "jag ger den här snubben resten av mitt liv".

Ja du, den som det visste... Den frågan har jag ställt mig själv många gånger! När jag är singel och inte har någon aktuell så är jag helt övertygad om att jag klarar mig utmärkt själv, att jag varken vill, behöver eller har tid för någon i mitt liv. Men när någon som då den här killen kommer in i mitt liv börjar jag genast fundera på andra hållet, och tänka att jomen det vore ju förbannat trevligt och mysigt att ha någon ändå! I slutändan tror jag alltså att jag verkligen vill ha någon, men en pytteliten del av det kan nog vara att jag vill ha det för att "jag borde" (vilket är fel, jag vet).

Visst håller jag med om att det är dumt att försöka trycka bort de negativa tankarna, men som jag skrev till Elisha här ovan så funderar jag på om jag kanske behöver vänja mig lite vid tanken bara, och låta de negativa känslorna släppa efter hand? Jag vet liksom inte om jag känner det här negativa för att jag faktiskt inte vill, eller om det bara är för att jag är lite osäker och den bekväma personen i mig vill springa och lägga mig istället för att faktiskt göra en ansträngning och ge det ett försök.

Det där med att tänka att "jag ger honom några timmar" var ganska bra faktiskt, det känns lite lättare då. Jag ska träffa honom och ta en fika på tisdag, och har jag tur kan jag avgöra saken efter det. Det blir hans tre prövotimmar det! ;)
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

haha, ja vi får köra på det, bra att ha en back up plan ju ;)

Ja man kan ju prova och faktiskt ändra sej, är ju inte som att bara för att man träffas nån gång att man bestämt att det ska vara för evigt.

Men att redan från början fundera på om det är en person man skulle kunna ha ett förhållande med, är väl inte så konstigt lr ? :o
Ja menar om det är ett förhållande man vill ha, så är det ju onödigt att fortsätta träffas om det inte känns som nån man skulle vilja ha ett förhållande med. Sen kanske det inte blir så ändå men.
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Men att redan från början fundera på om det är en person man skulle kunna ha ett förhållande med, är väl inte så konstigt lr ? :o
Ja menar om det är ett förhållande man vill ha, så är det ju onödigt att fortsätta träffas om det inte känns som nån man skulle vilja ha ett förhållande med. Sen kanske det inte blir så ändå men.

Precis så tycker jag också! Vet inte riktigt hur Elisha & Mulberry menar, men i min värld är det inte särskilt konstigt att fundera (observera att jag skriver fundera, inte planera! :p) över hur ett eventuellt förhållande skulle kunna vara när man träffar en kille man tycker om, oavsett om man bara känt honom i ett par dagar! Det är ju som sagt ett ganska naturligt utfall när två personer tycker om varandra ;)
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

[...]

Men att redan från början fundera på om det är en person man skulle kunna ha ett förhållande med, är väl inte så konstigt lr ? :o
Ja menar om det är ett förhållande man vill ha, så är det ju onödigt att fortsätta träffas om det inte känns som nån man skulle vilja ha ett förhållande med. Sen kanske det inte blir så ändå men.

Nej, absolut inte. Men det är ju en helt annan grej än att redan börja oroa sig hur jobbigt det kommer bli att ev. behöva göra slut. Känns lite overkill, liksom.

Jag går liksom och funderar på hur fint det kan bli en timme, men nästa timme ser jag bara framför mig hur jobbig jag kommer att tycka att han är, hur dålig jag kommer att vara som flickvän, hur stressad jag kommer att bli av honom och hur svårt det kommer att bli att göra slut.
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Fast med det där menade jag mer att det skulle vara svårt att säga tack men nej tack ifall jag upptäckte att det inte var något för mig. "Göra slut" vad kanske fel och lite överdrivet uttryckt av mig. Jag menade mer generellt att det kommer att bli jobbigt att säga till honom att jag inte är intresserad av att fortsätta träffas, om det nu är så jag känner när jag givit det en chans.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Jaja. Även om du inte längre vill kalla det för att göra slut, så är det ju ett ev. avslut som du redan oroar dig för.
Men om det inte är en big deal längre så är det ju bara att köra :)
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Ja, för jag vet att det avslutet kan behöva komma redan om två veckor ifall saker vill sig riktigt illa, därför funderar jag "redan" på att det kan bli lite jobbigt...;) Men det är ju väldigt cyniskt och pessimistiskt av mig, det hör jag själv. Äsch, jag ska sluta tänka på det nu för ett tag och så ser vi hur det går. Jag har en bra magkänsla, så jag ska bara försöka gå på den för en gångs skull!
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

KL

Såhär en månad senare måste jag bara titta in här och säga att jag är så jäkla nöjd och glad för att jag utmanade mig själv och verkligen satsade på det här! Det har verkligen varit, och är fortfarande, en ny upplevelse för mig; jag är upp över öronen kär och tycker inte att det är stressande eller jobbigt på något vis. Han är verkligen inte typen som är efterhängsen och sms:ar en gång i timmen, vi ses alldeles lagom ofta för oss båda två och han har ungefär lika mycket på gång i sitt liv som jag har i mitt. Ibland känns det till och med som att det är jag som får driva det lite, men i mitt fall är det bara oerhört skönt och uppfriskande att få känna så i ett "förhållande" eller vad vi nu ska kalla det. Nu är det ju fortfarande väldigt nytt, men de saker jag var orolig för när jag startade den här tråden har i alla fall löst sig otroligt bra och jag är en lyyycklig tjej just nu! :)
 
Sv: Jag behöver lite Buke-terapi.

Nej men gud så fint :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 382
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: ginnies
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 922
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp