Jag behöver ett snabbt svar!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rigoletto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 903
Sv: Jag behöver ett snabbt svar!!!

Diabolical_Kitten skrev:
Är du dum eller? Om man kan något om olika läder vet man att man kan garva läder på olika sätt och viussa läder är känsligare än andra. Det som skiljer sig mellan Prestige och Jacson:
Prestige har bättre infärgningsoljor med mer näringsämnen för lädret och längre infärgning = färgen håller längre, lädret blir mer följsamt och blir snabbare mättat (krävs inte lika mkt smörjning eller skötsel)
Prestige har annat läder, Jacson har vanlig nöthud, medan Prestige har kalvskinn och bättre nöthud av en bättre klass. Kalvskinn är mkt känsligare och ändrar färg snabbare och är mindre slitsamt.
Läder som är naturligare är bättre (och dyrare att få fram och därför har man det på de flesta dyra sadlar) och är mkt mer följsamt och tar till sig balsam och olja bättre än läder som är väldigt behandlat.

Det enda läder som inte är känsligare, som håller färg i otaliga år och som är slitstarkt och ser görfint ut efter många många år användning är buffelhud. Men då det är ganska svårtillgängligt och dyrt att framställa och färga in är det ganska få tillverkare som erbjuder det som alternativ vid sina sadlar.

Jag känner väldigt många som har Prestige, och de ser inte gamla ut även om de har haft dom i 3-4-5 år. Det är väl bara du som inte har skött din som man ska.

Och om du tycker POrestige är hårda plankor till sadlar får ju du tycka det, men det har ju inget med kvaliten att göra. Vissa trivs bättre i hårdare sadlar, även om jag inte tycker Prestige är någon av de märkena som ahr hårda säten.
Ska vi snacka plankor ska vi väl dra upp Jean Luc och New England sadlar... DÄR har du hårda sadlar, de är ju minst lika hårda som Stubben.

Så jag upprepar: Är DU dum eller? För du visste ju uppenbarligen inte det jag just skrev, annars hade du inte kläckt ur dig det där. Inse när du är besegrad PennyLane, du kan i princip inget som sadlar, du gnälelr när du inte får hjälp och du gnäller när du får hjälp. Du gnäller om att ingen annan här på Buke har insett vad som är bra med Jean Luc, hallå?! Realitycheck: många har så dåliga erfarenheter av Jacson att de inte tänker prisa dom till skyarna, även om det är svårt för dig förstå. Dessutom har ens tränings/tävlingsnivå inget med val av sadel att göra, även om du tror att det har betydelse. För du vet PL, de flesta hästmänniskor skiter fullständigt i om hästen tävlar 140 eller om den rullar under bommarna istället, alla vettiga hästägare vill ha en bra sadel till sin häst. Och jag lovar, bara för att man inte vill lägga 25 000 på en sadel betyder inte att man måste läggsa 7000 på en sadel som tappar färgen efter några ridturer, inte har bra originalstoppning (eller ens godkänd om jag ska säga så) och som dessutom har en sämre bom än lite dyrare märken. Det finns ett mellanting faktiskt, tro det eller ej, och det heter begagnat och det heter 10 000 prisklassen. Och då får man en sadel som håller 20-30 år utan att bli ful.
Säger hon som trots att hon provat 70 sadlar inte funnit någon som passat till sin häst......
Det har funnits en tråd här om bästa och sämsta köp man gjort,
och mitt ABSOLUT SÄMSTA KÖP DOM SENASTE 20 ÅREN ÄR EN PRESTIGE. Nog ska man kunna ta en skritt-tur i duggregn utan att sadeln ser helt förstörd ut???????? :banana: :banana: :banana:

Jacson gör sina sadlar i kalvskinn.

celine är dessutom varumärkt för sitt skinn och min celine är hur mjuk som helst.

Och jag har sett hur många Prestige sadlar som ser ut som skrot efter bara något år.

Equipe tycker jag har väldigt fint skinn i sina sadlar och är minst lika mkt värda som liknande i den prisklassen.

Visst har träning och tävlingsnivå med att göra om en sadel är bra eller dålig, det säger väl sig självt. Det är ju där du kan se om de är hållbara eller inte. Och idag ser man inte så många prestige som man gjorde förr utan betydligt fler andra märken, där Butet och Equipe är mest representerade.

Alltså vad är det för Prestigesadlar ni råkat ut för? :confused:

Jag har haft min ett år nu och har ridit i alla möjliga väder, regn, snö, sol och vind och den har inte blivit förstörd på något vis av kontakt med det.

Hahah du e ju helt otrolig. Bara för att man inte håller med dej. Du som provat alla sadlar som finns för att du och din speciella häst inte kan ha en vanlig sadel. TIPS: BYT HÄST ELLER BANTA.

Tips 2: lägg dej inte i saker du inte begriper. Det är visst bra att veta vad hästen skall användas till och för din information jag vet visst vad sadlen innehåller.. Och JA jag tycker att Prestigen är en kass sadel. Den har ett dåligt läder som TROTS insmörjning enligt rekomendation ser ut som skit. Jag behndlade inte min Jean Kuc hälften så bra och efter 3 år användande 365 dagar om året i snitt på 2 hästar om dagen ser den nästan ut som ny. De e nog du som borde uppfriska dina kunskaper lite och om inte annat bli något hövligare.

Om du tycker att de e värt o lägga ut 25000 på en häst som du skall mulla med i skogen så GÖR DE. Men vem e de egentligen som sitter o gnäller om sadlar hela tiden?? Och försöker pracka på folk sadlar. Om Man säger att man gillar en sorts sadel som du INTE gillar blir du skit sur och börjar kalla en dum i huvudet och mkt mer sen kan man inget enligt dej o rädd om hästen e man då rent inte. Jag har aldrig gnällt om någon sadel här. Om du har en uppfattning och jag har en Jag använder trots allt den sadlen som du anser vara så kass dagligen Och NEJ den är inte det minsta hård i stisen Har du ens provsuttit dom?? Eller är det en förutfattad mening???
Du får säga vad du tycke om sadlar här men inte jag.. Är det rätt uppfattat???

OCh JO jag tycker att prestigen är kass och att lädret är kasst som någon sa en tur i regnet skall nog en sadeln i den prisklassen tåla.

Penny_Lane skrev:
TIPS: BYT HÄST ELLER BANTA.

FY FAN VAD ONÖDIGT ATT SKRIVA SÅ!!

Även om du tycker på det viset så skriver man inte så!
Du kan tänka vad du vill men som du uttrycker dig, det gör man bara inte!

Fy skäms på dig!

För övrigt så har även jag en Prestige som trots avsaknad av ridhusridning och därmed en hel del regnridning har den hållt sig fin, den ser i stort sett oanvänd ut trots att den är snart 2 år!

Jag trivs med den, hästarna trivs med den och sadeln i fråga verkar trivas hos oss den med!

Jag har en Jascon Jean Luc (flatback) har bara haft i 5 veckor men är mycket nöjd hitintills! Fick ge 5900 kr för min

olgaklara skrev:
Jacson gör sina sadlar i kalvskinn.

celine är dessutom varumärkt för sitt skinn och min celine är hur mjuk som helst.

Och jag har sett hur många Prestige sadlar som ser ut som skrot efter bara något år.

Equipe tycker jag har väldigt fint skinn i sina sadlar och är minst lika mkt värda som liknande i den prisklassen.

Visst har träning och tävlingsnivå med att göra om en sadel är bra eller dålig, det säger väl sig självt. Det är ju där du kan se om de är hållbara eller inte. Och idag ser man inte så många prestige som man gjorde förr utan betydligt fler andra märken, där Butet och Equipe är mest representerade.

Jag tycker inte att tränings/tävlingsnivå har med saken att göra om sadeln är bra eller inte. Det har med ridningen i sig att göra, och bara för att man inte tränar hoppning/dressyr för tävling kan man ändå använda sin sadel 6 dagar i veckan och slita ut den lika mkt som ën os-ryttare gör.

Jacson har inte kalvskinn, de har nöt eller svinhud på vulstrena.
Jag har sett Butet som har sett ut som skrot efter några år... Men det ahr inte varit för att de är sönder på nåt vis, det är för att färgen har ändrats av stigläder, smörjning m.m. Det beror på hur man sköter den.

Jaha det är iaf kalvskinn i min sadel, står tom på den lappen jag fick med dvs garanti beviset.

Jag har dock inte sett ngt Butet i dåligt skick efter ett par år :crazy: Då måste den ha blivit väldigt misshandlad. Mina Butet som jag sålde var från -86 resp -90 och de var i utmärkt skick.

Visst du rider 6 dagar iveckan medans en hoppryttare kanske rider 6ggr per DAG i sadeln. Det är en viss skillnad!

Jag rider i min sadel 4 ggr/dag

Gå in och läs på Jacsons hemsida!

Nej jag råkar inte hålla med folk som ger korkade argument och korkade svar. Och inte heller ger jag vänliga svar svar till folk som inte kan svara vänligt.

Vi kan ha en vanlig sadel, du borde läsa mina trådar. Men du har väl selektivt minne och selektiv läsförmåga... Och som jag hr skrivit i min tråd som du bara behövde skriva i: alla kan inte banta ner sig till 16,5. Och jag behöver itne det, för de sadlar min häst kan ha i 17" kan han ha i 18". Sen om Prestige redan är för långt i 17" spelar ingen roll, för Prestige passar inte hästen för fem öre och de är inget alternativ för oss hur mkt jag skulle banta. Jag förstår inte varför du måste hävda att jag ska banta? Jag går ner i vikt för både mig själv och min häst, men till skillnad från dig är jag realistisk och förväntar mig inte att gå ner till 40 kg. Men det roliga äör ju att du säger till mig att banta medan du själv är lika stor...

Men du tror att bara för att hjästen tävlar 140 måste den ha en speciell sadel. En häst som bara skuttar över 30 cm behöver en lika dyr (därmed inte sagt att den måste vara dyr) och välpassande sadel som en tävlingshäst.

Jag bryr mig inte om priset för min häst, skulle den enda sadel i den här världen kosta 25 000 och den passar mig med skulle jag utan tvekan lägga mina pengar på den.
Jag ger råd till folk om vilka sadlar som kan passa en viss prisklass/häst/rumpa. Sen om du inte gillar dom råden är det ditt problem. Då är det abra för dig att inte läsa. För så enkelt är det faktiskt: man behöver ite läsa alla inlägg jag skriver.

Vem är det som kallade vem dum i huvudet? :rofl: Snälla PL, är du SÅ väck i ditt eget huvud?
Jag påstår inte att alla som gillar Jacson är dumma i huvudet, jag säger att DU har nåt fel i skallen, och det uttalande baserar jag på dina tidigare inlägg som ahr varit lika pantade som de i den här tråden.

Men fattar du inte? Bara för att du inte tycker Jacson är hårda betyder inte att ANDRA inte tycker den är hård. Jag tycker den är hård, lika hård som en Stubben. Jag tycker Prestige är väldigt mjuka, fast du tycker annorlunda.

domino skrev:
Alltså vad är det för Prestigesadlar ni råkat ut för? :confused:

Jag har haft min ett år nu och har ridit i alla möjliga väder, regn, snö, sol och vind och den har inte blivit förstörd på något vis av kontakt med det.

det beror ju på vilken färg du har på den. Men jag har sett en hel del prestige ute på tävlingsplatserna och de har inte sett speciellt bra ut efter ett par år. Då menar jag främst Paris och de med extra fint skinn.

Grängesberg skrev:
FY FAN VAD ONÖDIGT ATT SKRIVA SÅ!!

Äh, låt henne hålla på. Jag tar inte åt mig. Hon har väl glömt nämna i den här tråden att hon har samma byxstorlek som mig, men för att hon har en större häst tycker hon att det är okej för henne att vara överviktig, men inte okej för mig att vara det. (jag gick dessutom ner 20 kg förra sommaren, men pga en ryggskada gick jag upp nästan hälften igen och pga hormonella skäl har det varit svårt fram tills nu att gå ner igen)

olgaklara skrev:
Jaha det är iaf kalvskinn i min sadel, står tom på den lappen jag fick med dvs garanti beviset.

Jag har dock inte sett ngt Butet i dåligt skick efter ett par år :crazy: Då måste den ha blivit väldigt misshandlad. Mina Butet som jag sålde var från -86 resp -90 och de var i utmärkt skick.

Visst du rider 6 dagar iveckan medans en hoppryttare kanske rider 6ggr per DAG i sadeln. Det är en viss skillnad!

Jag rider i min sadel 4 ggr/dag

Gå in och läs på Jacsons hemsida!
Men det beror ju på, bara för att man är hoppryttare betyder inte att man har 5 hästar. Och bara för att man är skogsryttare utesluter inte att man har 5 hästar.

Vad står det exakt på lappen? (om det är engelska vill jag ha den engelska versionen, inte en översättning)

Jag har dessutom läst på Jacsons hemsida, och jag ser ingenstans var det står om något kalvskinn.

Du har läst på Jacsons sida ja. Men har du överhuvudtaget varit i närheten av en Jacson sadel mer än o sett den på bild?

Jag står fast vid vad jag säger. Don efter person. En häst som hoppar högt behöver visst en sadel som är bättre anpassad än en som kanske mullar 1 dag i skogen i veckan. En häst som hoppar högt o som i mitt fall landar tungt med en stor ryttare och med sin egen stor kropp. Behöver någon som gör att det inte gör ont när den landar vare sig på ryggen eller i benen. Allt man kan göra för att underlätta för en sådan häst är av godo. Dessutom tycker jag att du har hängt upp dej på min hästs höjd som han tävlar. Avundsjuka?? Jag tog bara upp som exempel att förutom jag själv som rider (red 140 i våras men nu kan jag inte tävla eftersom lastbilen e kaputt o hästen går inte in i en transport :cry: ) samt ett flertal andra varav bland annat Nicklas Arvidsson (testrytrtaren) och bästa svenska häåsten vid falsterbos 7 års championat (och de vet jag av fakta eftersom jag i Lomma stod med min buss sidan om hennes och såg hennes sadlar på nära håll) OM sadlen nu hade varit sånn skit som du anser att den är så tror jag knappats att två så kompetenta ryttare som NA och den andre tjejen hade valt det märket. Eller hur?? Tävlar man 140 och uppåt så är man oftast mkt nogrann med vad man har för sadel. Nogrannare än vad du är skulle jag tro.

Jag är precis lika stor som Kitten. Men jag har oxå en häst som är 20 cm större som jag känner mej för fet för ibland. Men jag har oxå gått upp och ner i vikt väldigt under det senaste åren. Så tro inte att jag diskriminerar henne på grund av hennes vikt. Men i flertalet trådar h'är om sadlar har man kunnat läsa om hur sadlarna som hon och hästen provar inte passar dom passar hästen men är för små för henne. Är inte de en väckarklocka. Dessutom är ju hästen halt för jämnan.. Många hältor uppkommer på grund av felaktig ridning av någon sort. :smirk:

Sen är det en riktigt realitycheck.. det är fler som är positiva till den sadlen som vi debatterar här än vad som är negativa. Ändå blir vi som är positiva påhoppade om vi är positiva som att vi inte kan något. Det är ju konstigt då att den som kan något har provat 70 sadlar och ändå inte hittat rätt Medans jag som då skall vara helt jävla dum i huvudet på sadlar och inte veta vilket som är fram och bak på en sadel kan hitta en som passar direkt. ÄVEN om den ena råkar vara i Kittens tycke en skitsadel och den andre i mitt tycke ÄR en skitsadel. :angel: Vem e de som kan något om sadlar egentligen? Och nej min häst som fick prestigen hade ett synnerligen tråkigt sadel läge. Hög manke sylvass spikrak rygg för övrig och så helt platt i ryggen. Men jag hittade en sadel som jag inte gillar men som passar honom.

Ja, jag har både provridit och provsuttit Celine, New England och jean Luc.

Så du tror att bara för att man är skogsryttare att man bara rider en gång i veckan?
En häst som rids behöver en bra sadel, oavsett vilken gren man rider.

Detta är skrattretande, tror du på fullaste allvar att hoppryttare är mer nogranna än adra ryttare? Knappast. Bara för att två tävlingsryttare använder den sadeln betyder inte att den är bra, snarare har de bara köpt den för att den passar hästen. De kanske dessutom har valt den för att den är billig, för om det är ett 7 års championat är hästarna förmodligen itne helt färdigmusklade.

Det är DU som ahr hängt upp dig på din tävlingsnivå. Du hävdar i många trådar att du "minsann tävlar 140 och min Jacson funkar jättebra till det och andra tävlingsryttare använder också den så därför är den bra". Jag har hoppat en bana på 90-1m som ag och min häst tränar på nu, och det var med en gammal skitsadel som är av ett märke som kallas Mustang. Ingen kvalitetssadel alls men den ´passar ganska bra på hästen (förutom att den kanar åt sidorna). Men det betyder inte att själva SADELN är bra. Sadeln är bra för HÄSTEN, men sadeln är INTE bra och är INGEN kvalitetssadel.

Så du menar på fullaste allvar att en tävlingsryttare som rider på hög nicvå skulle kunna slänga på en skitsadel på sin häst även om den inte passade och tänka jaja den hoppar ändå?? :confused:

Hur länge tror du den hästen hoppar då?? Och nej jag tror inte att den bästa svenska hästen i 7 årschampionatet i hoppning hade den sadlen bara därför.. Hon hade likadana på alla sina hästar.. :smirk:

Kan du inte bara ge dej. Vissa tycker att det är en underbar sadel andra inte. Kan du inte låta oss som tycker att den är bra och är nöjda få lov och vara nöjda?? Måste du alltid ha rätt?? Om den passar på våra hästar och vi kan ha roligt o hoppa o tävla så är det väl kul för oss..

Du sa ju själv att du skulle ha sadlen o hoppa i och rida ut i sen skulle du ha en dressyrsadel.. Hur många gånger i veckan skall du hoppa din skadade häst?? :eek:

Jag är inte ett dugg pantad. Tycker att de e du som är pantad om någon. Du blir skitsur så fort någon har en annan åsikt om det som du kallar ditt domän. Nämligen sadlar. Om någon har en sadel som du inte godkänner så är man dum i huvudet o helt pantad enligt dej. När jag trodde att de var något fel på min sadel och skrev ett inlägg för o fråga Möts man av värsta attityden från din sida. Och om man själv beställt en sadel från ett märke och kollat allt baklänges och framlänges så vet du ändå bäst. Konstigt.. Då Kanske man skall boka en tid så att du kan hitta den perfecta sadlen för mina hästar eftersom jag ju uppenbarligen enligt dej inte kan.. eller??

HAH! Du är ju bara för mkt! :rofl: :rofl: :rofl:
Min häst är inte halt för jämnan, jag vill veta var du har fått det ifrån? Han var halt i somras pga en VRICKNING i HAGEN och han var halt förra veckan pga en STRÄCKNING konstaterade vet. Men min häst var ren på böjprov fast vi böjde högt och låg, longerade och sen böjde igen. (böjde alla benen)

Och du vill ju uppenbarligen visst trycka ner mig pga min storlek, annars hade du inte skrivit så.
Du har inte förstått något uppenbarligen: Mina trådar har handlat om att nästan alla hoppsadlar jag provar har för små kåpor och jag hamnar för långt fram i sadeln. Det gäller alltså hoppsadlar. Jag har 5 dressyrsadlar att välja mellan, men det är inte vad jag letar efter nu.

Just för att jag kan något har jag inte hittat rätt. Jag nöjer mig inte med något halvdant, jag nöjer mig bara med BRA. "Desto mer en människa vet desto fler frågor finns att besvara".

Om din häst hade spikrak rygg och du köpte en Prestige, det bevisar din okunskap.

Var har jg skrivit det? Citat tack.
Jag har skrivit att det är LIKA VIKTIGT att en skogsryttare har en välanpassad sadel som en hoppryttare. Men precis som en hopphäst inte kommer gå bra i en dålig sadel kommer inte en skogshäst gå bra heller.

Vadå hur länge tror jag den hästen hoppar? Den hoppar väl fram tills den inte kan mer. Jag förstår verkligen inte var du får alla saker ifrån. Jag börjar undra om du verkligen är så dum eller om du bara spelar.

Och VARFÖR tror u tävlingsryttare skulle veta mer? Tror du att abra för att man är tävlingsryttare har man helt plötsligt någon djupare förståelse för hästen och dess utrustning?

Jag sätter mig inte emot att vissa tycker att Jacson är bra, jag sätter mig emot att DU skriver att Prestige är skitsadlar med sämre läder och sämre hållbarhet och att du höjer Jacson till skyarna, även om du inte kan något om sadeln i sig, bara för att du lyckas hoppa 140 i den. Du har fåt tför dig att det beror på sadelns kvalitet, men det berór bara på sadelns passform. En bra sadel för hästen är en sadel som passar, oavsett om den är en Kingston eller Butet, men har man en Kingston får man vara medveten om risken att den inte håller så länge som en Butet. Och lädret kommer inte vara lika fint eller lika hållbart som en Butet. Dessutom får man ocksåp vara medveten om att en billigare sadel ahr mindre forskning bakom konstruktionen. Har de mindre forskning bakom konstruktionen har de inte försökt optimera sadeln för hästens och ryttarens bästa. Det kommer visa sig förr eller senare, om det visar sig som en bruten bom, sned bom eller stroppar som lossnar.

Ja, jag och kommer fortfarande ha en hoppsadel till hoppning och uteritter och köpa en dressyrsadel i sommar/höst. Min häst är inte skadad, jag vet itne var du får det ifrån, kan det avra rösterna i ditt huvud?

Jag är inte ett dugg pantad. Tycker att de e du som är pantad om någon. Du blir skitsur så fort någon har en annan åsikt om det som du kallar ditt domän. Nämligen sadlar. Om någon har en sadel som du inte godkänner så är man dum i huvudet o helt pantad enligt dej. När jag trodde att de var något fel på min sadel och skrev ett inlägg för o fråga Möts man av värsta attityden från din sida. Och om man själv beställt en sadel från ett märke och kollat allt baklänges och framlänges så vet du ändå bäst. Konstigt.. Då Kanske man skall boka en tid så att du kan hitta den perfecta sadlen för mina hästar eftersom jag ju uppenbarligen enligt dej inte kan.. eller??
Och detta kommer från någon som har minskat bomvidden på sin Prestige bara för att den ska ligga lite högre över manken och bli lite rakare i bomvidden. Du tänker inte på att bomvidden också blir mindre och sadeln inte passar då. Eller tja, inte om sadeln inte hade rätt bomvidd från början vilket jag förutsätter att den hade, för du vet ju så mkt... :angel:

Jag går inte efter märke, jag gilalr själv inte Griffin men ändå har jag rekommenderat dom till många, jag gillar själv inte HdR men har rekommenderat dom till många. Jag ahr även rekommenderat Jacson. För skillnaden ligger i att jag tänker på hästen, och om ryttaren är medveten om risken att sadekln kanske inte håller så bra eller är så bra för båda, men faktiskt inte kan lägga mer pengar så är det bara bra om de hittar en sadel.

Jasåp, hade jag värsta attityden? Vad jag kommer ihåg var jag vänlig och hjälpte dig, men helt plötsligt börjar du snäsa åt mig. Jag förstår inte vilken värld du lever i... Helt ärligt. Jag vetinte jag ska skratta eller gråta åt dina inlägg.

Jag har många som skriver till mig om frågor och skickar bilder och jag hjälper dom gärna. Skulle du avra vänlig hade jag hjälpt dig med, men med sån attityd som du har är det meningslöst att lägga ner tid på dig.

Jag ville promt ha en prestige efter som alla Inklusive Frönken Grane (fru till EQs ägare) tyckte att den va super. Min sadelmakare sa njaaa den vet jag inte om de går. Jag sa fixa det. Min sadel är INTE gjort smalare i bommen. Tror dom tagit en 34 och breddat till en 36a eller så e det en 36 till en 38. Iaf är den breddad. Jag erkänner att jag tappade lite kollen på sadlen när det tog mej 8 månader att få den från fabriken och när den kom va det inte den sadlen jag beställt ändå. Min sadel är ritad efter min häst och gjord efter min häst det är tagit bilder som är skickade till fabrik och till EQ själva. Dom har sedan gjort en sadel efter de förutsättningarna. När jag frågade fick jag höra att bommen var värmd rakare så att den skulle passa min häst. Tro mej den passar. Den klämmer ingenstans. Eller måste du ha bild bevis. När asdlen väl kom hade hästen tappat hela överlinjen (påp grund av spricka i bakknäet) och var därför i ett sämre skick. I början låg den inte hundra vilket jag har klagat på. Men nu när han fått tillbaka sin fina överlinje och han fått gå upp i hull (mår bäst av att vara i något överhull) ligger sadlen perfekt. Den häst som tidigare satte tänderna i armen på mej o sa GE fan i de där. när jag la på sadlen har öronen framåt o är skitglad idag. Tror du den sadlen inte passar. För övrigt hade jag en Frank Baines till honom innan som enligt alla låg sååå bra bara jag tyckte att den låg dåligt. Konstigt för med den fick jag både ett bett och 3 i armen vid sadling. Men nu inget.. Men visst jag misshandlar väl stackaren då enligt dej.

Tror du Malin B hade användt en sadel som hon trodde skulle skada Flippan?? Tror du de??
Jag är inte ett dugg pantad eller naiv. Det är itne bara svart eller vitt. men o sitta och dömma ut en sadel totalt som du provsuttit i butiken tycker jag är dåligt. Jag har ridit i många olika sadlar under mina år som ryttare allt från en gammal Hubertus som fortfarende används på unghästar till Presitigen. Jag skulle aldrig någonsin kunna tänka mej o sitta här o leka profet över sadlar jag aldrig suttit i. Har man ridit i en sadel och arbetat med hästar i den får man en annan känsla för hur den egentligen känns. Min gammal tränare dömde ut min sadel totalt när jag köpt den o sa jävla platspiss. Sedan satt han upp i den och provade.. Första frågan från honom va.. Vad e detta för sadel. Hmm jo de va ju min sadel.. Jaha sa han den va jävligt skön. Skall nog ta o skaffa en sånn ändå.

Jag säger vad jag tycker. Att prestigen inte håller vad den lovar. En sadel för så mkt pengar och jag förväntar mej en helt annan komfort och en helt annan kvalitet. Köper man en sadel för 10000 eller mer ny s¨å förväntar jag mej en klart bättre kvalitet än en sadel som kostar 5000 ny. Ändå tycker jag och jag står fast vid det att prestige inte håller vad den lovar. Och det är fler än jag som tycker så. Lika så finns det dom som säger att Butet inte håller måttet.

Jag är glad att du inte vill lägga någon tid på mej och mina sadlar. För jag tror att jag klarar mej utan dina expertkommentarer. Jag tycker inte du har varit vänligt mot mej i ett enda inlägg utan istället försökt trycka ner mej med att jag inte kan något om sadlar för att jag har en Jean Luc som råkar passa just min häst. Jag nöjjer mej inte heller med något halvdant. Men den ligger bra på min häst SÅ VARFÖR BYTA?? För att du skall bli nöjd eller??
Är det inte du som skrivit trådar om att han va halt när ni longerade honom i ridhuset?? Ett par trådar tycks jag ha läst om de.. De e jag helt säker på. Men visst är din häst frisk så grattis. de e roligt för dej de menar jag verkligen. Hoppas du hittar din sadel som du förtjänar. Jag är itne ett dugg pantad eller dum i huvudet men jag kan ärligt säga att du och jag INTE under några förutsättningar skulle kunna komma överens IRL och de e jag nog glad för..

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: pajaztar
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 553
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 230
Utrustning Har just nu en santa cruz Merlin på min häst ( den gamla modellen som är minst 15 år) och både jag och hon trivs i den. Problemet är att...
Svar
0
· Visningar
498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka