Är på jobbet, ute och svänger runt med bilen. En siames bestämmer sig för att korsa vägen, utan att direkt se sig för. Eftersom vi befinner oss på en mycket trafikerad väg med tågspåret direkt innanför.....bestämmer jag mig på återvägen för att försöka fånga kisse.
Först gick han under en manskapsbod men efter lite lockande kom han fram och tyckte det var JÄTTEKUL med sällskap.
Kattstackarn hade halsband på sig och var alltså avsiktligt utsläppt - dock gick det knappt att tyda vad som stod på insidan av bandet.
Eftersom kisse var som ett plåster ringde jag polisen om de hade någon efterlysning, svar nej. Ville jag komma in med den? Javisst!
Tog därefter med katten in i bilen och studerade halsbandet noggrannare, ringer kollegorna och vi lyckas lista ut var kisse bor.
Åker dit och ringer på med kisse i famnen, stilig villa och fin bil...
Jomenvisst bodde han där, var två år och brukar rymma
ägaren har en gång hämtat katten på spåret
som polisen sa efteråt: Du skulle kört den till S:t Görans istället....
Men han vill så gärna gå ut! Ähmmm bygg en rastgård åt honom och sätt in ordentliga klättergrejer! Ägaren ser ut som typ fågelholk, så då kunde jag inte låta bli att säga: Bygg en voljär
Hur som helst, jättetrevlig vacker katt, skulle gärna ta den med hem.
Nästa gång jag ser den får han åka till finkan och lösas ut. Pengar är det
enda som brukar svida.
En kommentar från ägaren: Han får gå som han vill, när det händer något så gör det

Först gick han under en manskapsbod men efter lite lockande kom han fram och tyckte det var JÄTTEKUL med sällskap.
Kattstackarn hade halsband på sig och var alltså avsiktligt utsläppt - dock gick det knappt att tyda vad som stod på insidan av bandet.
Eftersom kisse var som ett plåster ringde jag polisen om de hade någon efterlysning, svar nej. Ville jag komma in med den? Javisst!
Tog därefter med katten in i bilen och studerade halsbandet noggrannare, ringer kollegorna och vi lyckas lista ut var kisse bor.
Åker dit och ringer på med kisse i famnen, stilig villa och fin bil...
Jomenvisst bodde han där, var två år och brukar rymma
Men han vill så gärna gå ut! Ähmmm bygg en rastgård åt honom och sätt in ordentliga klättergrejer! Ägaren ser ut som typ fågelholk, så då kunde jag inte låta bli att säga: Bygg en voljär
Hur som helst, jättetrevlig vacker katt, skulle gärna ta den med hem.
Nästa gång jag ser den får han åka till finkan och lösas ut. Pengar är det
enda som brukar svida.
En kommentar från ägaren: Han får gå som han vill, när det händer något så gör det