jag blir så ledsen...

Sv: jag blir så ledsen...

Jag var där i somras och då gick han ensam på dagarna för att han inte skulle sätta på sin mor och de inte hade någon lekkamrat..

Sv: jag blir så ledsen...

Man kan i stället satsa pengar på att förbättra och skydda djurens hemmiljö istället för att sätta dem i djurparker. Tjuvskytte skulle man kunna motarbeta genom t.ex ökad bevakning.

När djurens hemiljö inte finns kvar då?
Och vem skall bevaka och bekosta att man vaktar mot tjuvskyttar.

På många ställen blir det dessutom en ganska etisk fråga då folks överlevnad går ut på att man dödar en viss sorts djur. Bergsgorillorna är ett exempel på det.

Jag undrar fortfarande precis som i föregående inlägg var vi skall göra av de djur vars hemiljö inte finns kvar.

Liknande trådar

Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
11 154
Senast: Efwa
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 223
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
477
Kropp & Själ En och en halv flaska vin i veckan – eller tio småburkar starköl. Det räcker för att Transportstyrelsen ska larmas om att du dricker för... 27 28 29
Svar
570
· Visningar
17 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka