Jag blir så nervös.

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare hoppsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 903
H

hoppsan

Jag blir snart tokig.Ju äldre man blir ju nervösare blir jag.När min häst blir rädd för något så blir jag oxo rädd.Sedan har jag svårt att släppa det och varva ner.Jag har funderat på att gå till doktor och få något piller mot nervositeten.Vad ska jag göra !

Min mamma var också sån innan....hon höll på att blir galen på sig själv för att hon blev så rädd...nu är hon den som är mest orädd i stallet tror jag....förhoppningsvis går det över! Ta det lugnt och det kanske är att utmana ödet att rida ut om det blåser mycket t.ex. Om du blir rädd känner ju hästen det... LYCKA TILL!!

Jag kom på mig en gång att jag alltid spände mig när jag red i en ände av åkern..... menjag stålsatte mig! tänkte att om jag tycker att det är ofarligt så tror ju min häst att det är ok när marie inte tycker att det är farligt.

det där är ju lite åldersbetingat.. jag vet ju att när jag fick henne så red jag ju hejvillt där men att jag nu är mera försiktig.... jag menar vi sprängde ju fram där somen annan vettvilling! nu tänker man ju vad som kan hända om hon snublar!! hua hemsak tanke :crazy:

Har fått en känsla av att det där med räddsla ökar när man blir äldre. Man blir mer medveten om riskerna, har erfarate saker som fått en att inse vad man faktist kan råka ut för och man har kanske en familj som behöver en - det kan skapa många känslor av att det inte får hända en någonting. Speciellt om man har barn.

Jag är ju fortfarande ung och galen men jag tror även att detta är viktigt att fortsätta med om man inte vill bli så kinkig när man blir äldre. Att man vågar busa, leka och vara barn med hästen.

Skämta inte!
Har gått från fullblod till kallblod (fast det i själva verket är mycket mer krut i kallbloden) och snart blir det väl islandshäst istället...

Jag har insett att jag bör hålla mig på lagom nivå... Om man accepterar att man är en fegis på hästryggen behöver man inte tvinga sig själv att göra saker som inte känns 100%, och vips så slipper man bli lika nervös!

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 747
Senast: cewe
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 628
Senast: jemeni
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 502
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka