Jag blir så trött...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kissan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 1 995
Sv: Jag blir så trött...

ja polypaden ligger ju vanligt...

sen viker jag mina långa benpaddar dubbelt och lägger under järnet så att säga...
Den var ju rätt bred, så jag paddade med allt jag hade :angel:

Ska rida med den på tis eller onsdag igen, så jag kan ju ta lite bilder (med risk för att få halva buke på mig) :p

okej:D nu fattar jag lite mer! Det vore super om du kunde ta lite kort!:bump:

innovan är inte så rak och har kortare kilbossor. bossorna på isabellen är ju nästan spetsiga..

ok! Jag har faktiskt provat den, den LÅG bra på hästen (red dock inte i den så pass mycket att jag kan avgöra hur den funkade då), men jag hade lite svårt för innovan, har iofs bara provat innova extended och den satt man lite fast i tycker jag, men den vanliga kanske är något att prova?!

Jag har den med vanliga stöd, tycker de är på gränsen till för stora, tror man måste vara jättelång (och ha väldigt långa överben) för att kunna sitta och rida bra i extended.

Roligt att den låg bra på hästen!

har hört mkt bra om just innovan, och personligen gillar jag ju min bates isabell, men jag är nog faktiskt mer inne på att prova en HELT annorlunda sadel än de jag provat innan, även om de skilljer sig i vissa saker så är de ju ändå RÄTT lika;)

Jag har typ as korta ben, så det var nog därför jag inte trivdes i extended modellen:angel:

men innan jag ger mej ut på jakt igen ska jag se hur min häst musklar sig när jag jobbar han från backen m.m, det suger ju verkligen om man köper en sadel och det senare kommer fram att den gammla passade:eek::eek:

Isabellen är för rak för min häst, men innovan sitter bättre.
röösli sitter också bra.

ok, bra att veta! Jag ska ta ut både en innova och röösli (vill prova luzern, men tar ut en pilatus också) så får vi se hur de fungerar vid ridning:idea:

Just nu rider jag barbacka och arbetar mkt från marken för att bygga lite muskler och det fungerar faktiskt bra! kan redan se LITE resultat:D

Liknande trådar

Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Silje
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
24 019
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna... 2
Svar
35
· Visningar
8 105
Senast: Fiorano
·
Utrustning Bomvinkeln är ca 105-110 grader. Han är i dagsläget urgröpt vid sidorna av manken, så någon form av padd under kommer jag behöva i...
Svar
2
· Visningar
1 481
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31