Jag dör av kattabstinens...

L

lisa

:cry: :cry:

Det är som så här att jag saknar mina katter så fruktansvärt mycket så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Under de senaste åren har jag inte bott tillsammans med dem utan bara hälsat på dem ibland (hos m&p), men nu finns de inte kvar där heller :(

Jag är verkligen jättesugen på att skaffa katt och jag och pojken har pratat lite löst om det, men jag vet att det inte är nån bra idé :crazy: Vi bor i lägenhet och vet aldrig vart vi skall bo terminen efter. Dessutom vill jag ut och resa en del framöver och ev. bo utomlands nåt år...

Jag tänkte på detta idag och insåg att det nog inte kommer bli några missar för mig förän jag "stadgat" mig i Sverige och typ....skaffat hus :o Det kommer ju dröja MASSA år dit!!

Det är fånigt...men jag kan fortfarande sträcka ut handen när jag sitter framför TV:n och "leta" efter den lilla lurviga bollen som brukar ligga där. Eller om jag hör ett ljud så är jag säker på att det är katten....Hur länge håller man på så tro :confused:

Vill ha en katt NUUU :cry:
 
Anmäl dig som jourhem hos närmaste katthem. Då har du (antagligen...) inte katterna hemma nån längre tid, du gör en jättetjänst och du kan se till att inte ha nån katt just vid flytten.

Nu kanske jag ska hålla tyst som har flyttat 8 gånger sen jag skaffade min huskatt, men alla tar det inte lika bra som hon gjort.

Så det finns möjligheter. Det svåraste är väl att lämna tillbaka eller lämna katten till sitt nya hem, vilket jag inte klarade och därför inte kommer att ställa upp som jourhem mer.
 
Det är faktiskt en bra ide´!! :idea:

Fast jag är ju så blödig så jag skulle väl få lika stor hjärtesorg varje gång jag med... :crazy: Får väl hålla mig till att klia sambon under hakan eller smygklappa katter på gatan tillsvidare :angel:
 
Men fy på dig att röra till det så här och hopppa mellan forumen :devil: Dina katt-polare kanske tror att du blivit galen...Inte konstigt efter så mycket torka iofs :angel:

Förresten, får jag och missen koncernbidrag av er då?? ;)
 
Ja, det kan ni få. Du får leasa dotterbolaget gratis och jag står för de mer viktiga kostnaderna. Du får stå för personalmåltiderna dock och jag sköter hälsovården och eventuella fester.
Visar det sen att vi kan bilda åter ett dotterbolag i mitt namn, så övergår det första dotterbolaget till dig. Okej? :banana:
 
Fester?? :o Det här låter ju som en kanonaffär, mitt bolag har massa fester :D

Står du för allihop så kan du tom få komma också :bump:
 
Hmm, nej dom enda som är välkomna på dom där festerna är lilltjejen du får ta i så fall och en blind-date till henne. Jag har varit på en sån fest, och tro mig, den går ut på mer sexuella takasserier än du nånsin varit med om. Jag blev riktigt generad :o :confused:
 
Aaah...då måste jag få ta med världens stiligaste och bästa kisse, nämligen vår (f.d) tjocksmock Findus :love: :love:

Han har dess värre lite problem med potensen sedan kastreringen men det kanske blir mindre trakasserier på det viset? :angel:
 
Öh, risken finns att han blir våldtagen en då. En sugen kattdam är inte att leka med, det duger med grannar, byxor, garderober, ben, stolar... ja allt !!
Gissa hur många av varje jag har hemma? :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 322
Senast: Stereo
·
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Tass
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 221
Senast: Imna
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 652
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp