Bukefalos 28 år!

Jag får spader!! Namn igen... + bild

Sv: Jag får spader!! Namn igen... + bild

Vad fin hon är! Gick allt bra med hämtning från Finland? Hälsning c79

Jodå, allt gick bra! Hon var/är hur cool som helst. brydde sig inte alls om bilresan på 5 timmar och båtturen på 12 timmar. Hon kissade i sängen på båten på morgonen sedan men det gjorde inget (var ju inte hennes fel... jag hann inte klä på mig och går ju inte upp på båtdäck i bara strumplästen :D )
 
Sv: Jag får spader!! Namn igen... + bild

fanken också... när sambon kom från jobbet var han inte alls impad av namnet Yali (igår klagade han dock inte...) . Han propagerade mer för Misti (som han igår tyckte lät som en porrskådis :crazy: det namnet var min favorit..) så för att blidka honom och så får ju jag det jag gillade mest också så får hon nu heta
Misti
och det är slutgiltigt...
 
Sv: Jag får spader!! Namn igen... + bild

Hm :mad: Då tänker jag minsann inte socilaträna din hund om vi träffas ;) :D

Men Misti är fint det också :)
 
Sv: Jag får spader!! Namn igen... + bild

Spännande stam!:)
Jag ser att våra är släkt på långt håll.
 
Sv: Jag får spader!! Namn igen... + bild

Jo...din hunds morfars far Isak har Marsabit Melikora "Mellis" som morfar.
Min hund är halvsyskon med Mellis, samma pappa Trezridge Uekoto.
Krångligt?:)
Det är använt gammal semin till min hund som snart blir 1 och det är därför han har en så pass gammal pappa. Jag tycker jättemkt om de linjerna. Min förra RR hade Mellis som farfar.
Vilken kennel kommer hon ifrån i Finland. Är båda föräldrarna finska?
Visste inte att Isak hade avkommor där.
 
Sv: Jag får spader!! Namn igen... + bild

Då har du alltså en hund från Dj**gel******?

Jodå, Isak har en kull i finland och även avkommor i bl.a australien.

Uppfödaren till Misti har ingen kennel utan det här är hennes första kull (därav att hon bara heter "Afrodite" stamtavlan). Pappan är från Tyskland och är en av mina favvohanar, det var i princip därför jag valde att ta valp ur denna kull men även för att min gammeltik som dog för 3 mån sedan hade Isak som pappa. Båda mina kvarvarande tikar samt hanen har alltså Isak som morfar (då gammeltiken var deras mamma) så på det sättet får jag även tillbaks lite av mina egna linjer i denna valpen :)
 
Sv: Jag får spader!! Namn igen... + bild

Japp!:)
Förstår att Isak också är en favorit då:)
Lycka till med den lilla!
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 759
Senast: MML
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 335
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 136
Senast: Barbabelle
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 227
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp