Jag har fått en säng!

Habina

Trådstartare
Eller ja, fått och fått, det kommer ju en saftig räkning sedan. ;)

Men efter 23 nätter på en madrass på golvet, är det höjden av lyx för mig. Dessutom har jag för första gången en säng som är bredare än 90 cm, slog till på en 120 cm. :laugh:

Ville bara dela med mig av min glädje, ibland behöver man vara utan något för att verkligen uppskatta det sedan.

Vad skulle ni verkligen sakna om ni blev av med det en period? :cool:
 
Eller ja, fått och fått, det kommer ju en saftig räkning sedan. ;)

Men efter 23 nätter på en madrass på golvet, är det höjden av lyx för mig. Dessutom har jag för första gången en säng som är bredare än 90 cm, slog till på en 120 cm. :laugh:

Ville bara dela med mig av min glädje, ibland behöver man vara utan något för att verkligen uppskatta det sedan.

Vad skulle ni verkligen sakna om ni blev av med det en period? :cool:

Kul! Alltid härligt och VIKTIGT med en bra säng! :)

Min telefon (:o) och efter att ha sovit över hos ett par olika personer pga tillställningar är jag och sambon högst överrens om att vår säng slår allt! :D:p
 
Kul! Alltid härligt och VIKTIGT med en bra säng! :)

Min telefon (:o) och efter att ha sovit över hos ett par olika personer pga tillställningar är jag och sambon högst överrens om att vår säng slår allt! :D:p

Herregud, jag var utan telefon i två veckor och höll på att avlida. :rofl: Allt finns ju i telefonen numera...

Jag tänkte så småningom (många utgifter iom flytt) kosta på riktigt bra sängkläder också. Det tror jag gör stor skillnad. Tillbringar lätt 9 timmar per natt i sängen och räknar man på hur många timmar det blir på ett år, så blir det massor med tid!

Lite som när jag köpte en dyr sadel, räknade på antalet timmar i sadeln/år, så blev den plötsligt ganska billig. :angel:
 
Eller ja, fått och fått, det kommer ju en saftig räkning sedan. ;)

Men efter 23 nätter på en madrass på golvet, är det höjden av lyx för mig. Dessutom har jag för första gången en säng som är bredare än 90 cm, slog till på en 120 cm. :laugh:

Ville bara dela med mig av min glädje, ibland behöver man vara utan något för att verkligen uppskatta det sedan.

Vad skulle ni verkligen sakna om ni blev av med det en period? :cool:

Min rygg hade dött efter 2 nätter utan en säng...:cool:
Men så är den väl inte helt 100% heller....

Annars var jag tvungen att vara utan mobil i 1 dag pga. att min gamla gått sönder och jag skulle hinna köpa en ny. Det var extremt jobbigt....:down:
 
Vad skulle ni verkligen sakna om ni blev av med det en period? :cool:
Min lägenhet men det innebär ju ganska mycket. Annars: drickbart kranvatten. Min vän/granne fick nån smitta för ett tag sen som kan spridas via kranvatten, det visade sig bero på nåt annat men herregud vad nojig jag blev ett tag.

Kul med ny säng!
 
Min lägenhet men det innebär ju ganska mycket. Annars: drickbart kranvatten. Min vän/granne fick nån smitta för ett tag sen som kan spridas via kranvatten, det visade sig bero på nåt annat men herregud vad nojig jag blev ett tag.

Kul med ny säng!

Ja, att kunna dricka kranvattnet är verkligen en lyx man lätt glömmer bort. Jag brukar bli påmind när jag varit utomlands med dåligt vatten och sen kommer hem. :love:

Sängen är sååå härlig! :laugh:
 
Eller ja, fått och fått, det kommer ju en saftig räkning sedan. ;)

Men efter 23 nätter på en madrass på golvet, är det höjden av lyx för mig. Dessutom har jag för första gången en säng som är bredare än 90 cm, slog till på en 120 cm. :laugh:

Ville bara dela med mig av min glädje, ibland behöver man vara utan något för att verkligen uppskatta det sedan.

Vad skulle ni verkligen sakna om ni blev av med det en period? :cool:


Jag vill gärna ha vatten, värme,hus att bo i o lite mat.
 
Precis vad jag tänkte också.

jag har varit utan vatten några gånger och det är verkligen inte roligt.
De som förr inte hade rinnande vatten - vilka hjältar!

Ja, jag var utan vatten i tre månader i förra huset. Förvisso hade jag 50 meter till föräldrarnas hus, men det blev ändå bökigt.

Kommer ihåg den där föreläsningen av Hans Rosling om hur revolutionerande tvättmaskinen var när den kom. Förstå att behöva tvätta kläder i ån. O_o :crazy:
 
Vad skulle ni verkligen sakna om ni blev av med det en period? :cool:

Om jag inte räknar med det mest basala; tak över huvudet, värme/el och vatten, så skulle det absolut vara min säng. Min rygg och mina höfter kraschar direkt om sängen inte passar och jag skulle nog bli i rätt dåligt skick rätt fort. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 211
Senast: geting
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 561
Senast: fejko
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 392
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 921
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp