Jag har inte kommit ut på över en vecka

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter och rullator, när bror hämtar mig på gården... fungerar då o då vintertid och oftast är det inte skottat ordentligt så OM dörren skulle råka gå upp.. så går den igen lika fort när den stöter emot två snökorn.

Ringer jag kommunen... Det är ÖBo's (hyresvärden) sak eftersom vi monterade den åt dem.

Ringer jag ÖBo... Det är kommunens sak, ring arbetsterapeuten.

Detta moment 22 har hållit på i över fem år... sen dörröppnaren började strula. Dessutom måste jag vara hemma före 20 på kvällarna... så svårt med bingolotto och kvällsfika hos mamma, nu när hon är lika ensam som mig och ingen kvällsöl på "puben på hörnan"... då dörren går i lås kl 20.00 året om och då går inte dörröppnaren att använda.

Ibland har jag tur, att grannen är hemma och kan öppna, när jag ska ut. Men det är ju inte säkert hen är hemma när jag kommer hem igen.

Härom dagen tiggde jag lite gratis julpynt, dukar, tomtar o annat kul på en skänkesida, för att muntra upp här hemma eftersom jag sitter där jag sitter... Och idag ringde det på dörren och en kvinna kom in med en och en halv papperskasse med dukar, tomtar, ljus, ljusstakar, konstblommor...

Så nu har jag tjuvstartat tomtepyntet... med kattsäkring... jag hittade jättebra tjocka dubbehäftande tejpmojänger på amazon för några år sedan.

I övrigt knaprar jag "jordnötter", läs alvedon för värk i kroppen... I natt somnade jag faktiskt men vaknade klockan 2 av plogbilen utanför som körde över en timme... sen somnade jag inte förrän halvsex pga en "skrikande" vänsterhöft. Och halv tio ringde hemvården på dörren, så det var bara att "rise and shine". Jag har inte vilat idag, så jag är stel så det räcker och blir över. Men förhoppningsvis får jag sova några timmar extra i natt.

Ni får ha en fin helg.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Och lyckades klämma dit fläktfiltret i köksfiltret utan frivolt på kokvrågolvet, tack o lov. Lite trist om man fått fira jul på...
Svar
2
· Visningar
438
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp