Hängde i krokig arm

Och lyckades klämma dit fläktfiltret i köksfiltret utan frivolt på kokvrågolvet, tack o lov. Lite trist om man fått fira jul på sjukan...

Förutom att fixa filter på Öbo igår, frågade jag om de kunde tänka sig att byta ut elektroniska dörröppnaren på baksidan, då den går i lås klockan 20 7 dagar i veckan, så ingen kvällsöl, eller kvällsmöte om man är ute med rullator eller permobil för jag bryter ihjäl mig om jag ska baxa in både mig och fordon på baksidan med nyckel... ensam.

Men nej, det får jag ta med kommun/region arbetsterapeut, som har sagt att eftersom de beviljat och ordnat dörröppnare, så är det Öbo's sak... Och min arbetsterapeut går inte att tala med, så jag får väl inse att jag jag får finna mig i att vara inllåst hemma efter 20...

Jag är ju ändå 55 år lastgammal... vad ska jag vara ute och ränna för...
 
Senast ändrad:

Nämndmöte med fritidsnämnden i eftermiddags. Örebro kräver fysisk närvaro trots att regeringen och FHM har sagt att man ska undvika trängsel... Så Tjänstemän och presidie träffas fysiskt, men vi ledamöter fick dispens den här gången och sitter hemma vid våra ipads via teams. Det känns skönt, då vi satt armkrok i lokalen förra gången och tjänstemännen satt bakom oss och flåsade oss i nacken.

Jag hoppas att kommunledningen tänker om och lyssnar på regering och FHM.
 
Men ett litet ljus, i mörkret....

Efter årsskiftet träder flera viktiga ändringar i kraft inom sjuk-och aktivitetsersättningen:
🌹
Höjd garantiersättning för personer med sjuk- och aktivitetsersättning med upp emot 1000 kronor per månad.
🌹
Höjt tak i bostadstillägget för personer med sjuk- och aktivitetsersättning från 5600 kronor till 7500 kronor per månad.
🌹
Kraftigt sänkt skatt på sjuk- och aktivitetsersättning vilket innebär i genomsnitt 10 000 kronor i sänkt skatt per år.

Det är inte bara ålderspensionärer, som vill ha större slant i plånboken, utan även de som fortfarande arbetar utifrån sin egen förmåga.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp