jag har inte råd längre:(

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mmm, jag förundras över att vissa har så dålig koll på sin ekonomi.
Att ha en buffert på 50 000 eller mer för oförutsedda utgifter är ju något alla borde ha...
Oavsett häst eller inte.
Den där bufferten är slut på några klinikbesök, ibland hinner man inte spara in till nästa omgång havererade grejer eller så ändrar sig livet och du blir tvungen att använda upp din buffert och har helt enkelt inte möjlighet till att spara ihop till en ny.
 
Jo, jag förstod det.
Men varför har man utgifter som täcker inkomsterna tänkte jag ?
Man har en hög hyra, man har barn som kostar en massa pengar, man har en bil för att kunna ta sig till jobbet, man har husdjur som går sönder behöver speciellt foder och behandling osv.
 
Men @Hero kan du inte tänka dig att människor har ett heltidsjobb men tex är ensamstående med två barn. Det finns också yrken där man inte tjänar så mkt mer än drygt 20´innan skatt.
Hur ska den få ihop 50´.

Jag hade 13k efter skatt när jag jobbade extra i butik. Hade ändå kunnat spara 7000 i månaden.
 
Moderatorn säger att den här tråden verkar ha spelat ut sin roll i och med att TS problem är tio år gamla.

Vill någon fortsätta en diskussion om hur man kan få mer utgifter än inkomst så är inte detta rätta tråden utan man får då starta en egen tråd på lämpligt forum. Men kanske tänka ett varv extra på vad syftet med en sådan tråd skulle vara.

/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 057
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 208
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Alltså... Jag hade igår samtal med stallägaren som sa att hen behöver höja hyran med ca 1000kr/häst/månad och jag kommer inte ha...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
12 733
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp