jag har inte råd längre:(

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mmm, jag förundras över att vissa har så dålig koll på sin ekonomi.
Att ha en buffert på 50 000 eller mer för oförutsedda utgifter är ju något alla borde ha...
Oavsett häst eller inte.
Nja... Alla människor har olika förutsättningar. Att spara ihop 50´är inte bara enkelt för alla.
Däremot skulle jag själv inte våga skaffa djur utan en back-up-plan som innefattar buffert.
 
Nja... Alla människor har olika förutsättningar. Att spara ihop 50´är inte bara enkelt för alla.
Däremot skulle jag själv inte våga skaffa djur utan en back-up-plan som innefattar buffert.

Alla borde ha det som mål och i så fall dra ner på utifterna för att nå det målet.
Samt, inte lägga på sig nya utgifter i form av en häst. Då slipper man såna tråkiga saker som TS råkade ut för...
 
Man behöver inte bo hemma hos mamsen eller pappsen för att spara ihop till 50K om du har ett heltidsjobb.

Kanske inte, men det är verkligen inte självklart att det finns pengar över i slutet på månaden bara för att man har heltidsarbete.
50 papp är mycket pengar. Det kan vara trevligt att visa lite ödmjukhet inför att alla inte har det lika lätt och ledigt med ekonomin som somliga, trots att de anstränger sig.
 
Kanske inte, men det är verkligen inte självklart att det finns pengar över i slutet på månaden bara för att man har heltidsarbete.
50 papp är mycket pengar. Det kan vara trevligt att visa lite ödmjukhet inför att alla inte har det lika lätt och ledigt med ekonomin som somliga, trots att de anstränger sig.

Men varför skaffar man sig en häst då om man redan lever på gränsen ?
 
Kanske inte, men det är verkligen inte självklart att det finns pengar över i slutet på månaden bara för att man har heltidsarbete.
50 papp är mycket pengar. Det kan vara trevligt att visa lite ödmjukhet inför att alla inte har det lika lätt och ledigt med ekonomin som somliga, trots att de anstränger sig.
Jamen @Hero har ju bott hemma superlänge för att spara pengar och bor dessutom inte i någon dyr storstad. Då är det ju lätt att sitta och tycka om hur andra ska göra liksom.
 
Alla borde ha det som mål och i så fall dra ner på utifterna för att nå det målet.
Samt, inte lägga på sig nya utgifter i form av en häst. Då slipper man såna tråkiga saker som TS råkade ut för...
Är du medveten om hur många vuxna o barn som ligger under fattigdomsgränsen? Tycker du att det är OK att shama dom? Enligt ditt sätt att se så skall fattiga o sjuka be om ursäkt till sådana som dig?
 
Men varför skaffar man sig en häst då om man redan lever på gränsen ?

Det undrar jag också - men i ditt första inlägg handlade det inte om just situationen i tråden. Du anser ju att Alla bör ha en buffert på minst 50papp?

"Att ha en buffert på 50 000 eller mer för oförutsedda utgifter är ju något alla borde ha...
Oavsett häst eller inte. "
 
Det undrar jag också - men i ditt första inlägg handlade det inte om just situationen i tråden. Du anser ju att Alla bör ha en buffert på minst 50papp?

"Att ha en buffert på 50 000 eller mer för oförutsedda utgifter är ju något alla borde ha...
Oavsett häst eller inte. "

Jag anser det ja och har man inte det så borde man spara upp till det. Kan man inte spara borde man se över sin ekonomi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 143
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 308
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Alltså... Jag hade igår samtal med stallägaren som sa att hen behöver höja hyran med ca 1000kr/häst/månad och jag kommer inte ha...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
12 812
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 558
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp