S
snofflan
Har tydligen misslyckats totalt med avmaskningen på mitt nu 4-åriga halvblodssto
. Hade en viss mängd blodmask förra våren (kommer tyvärr inte ihåg hur mycket och hittar inte provsvaret just nu men det var inte supermycket, inte heller superlite). Släppte henne på bete under sommaren och avmaskade enligt intervallerna hela säsongen med en sista avmaskning i början av oktober. Fick idag svaret på träckprovet som jag skickade in i går och det var katastrofalt!! 1900 EPG!!! Vad fan ska jag göra nu då?? Har avmaskat med cydectin och ivomec de senaste 2 säsongerna och hade tänkt ha ett pyrantelår i år. Hur gör jag nu? Hur stor skada kan hon tagit? Är himla lös i magen från och till och nu har jag ju fått bekräftat varför. Har heller ingen direkt energi och tar sig dåligt. Iofs väldigt fin i pälsen men ändå....
Någon som känner att dom kan hjälpa mig nu?? Är så himla ledsen och det känns som att det kommer att sluta i misär om inget drastiskt händer. Har redan haft en häst där uppfödaren inte avmaskade och blodmaskarna hade gjort så stor skada att det inte gick att reparera. Hästen dog som 7-åring. Vill verkligen inte uppleva detta igen!!
Någon som känner att dom kan hjälpa mig nu?? Är så himla ledsen och det känns som att det kommer att sluta i misär om inget drastiskt händer. Har redan haft en häst där uppfödaren inte avmaskade och blodmaskarna hade gjort så stor skada att det inte gick att reparera. Hästen dog som 7-åring. Vill verkligen inte uppleva detta igen!!